بازدید سایت : ۴۳۸۳۹

برقراری پرواز به مناطق کم برخوردار اولویت اصلی هما در راستای عدالت پروازی است

مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه برقراری پرواز به مناطق کم برخوردار اولویت اصلی هما در راستای عدالت پروازی است، گفت: برقراری پرواز به مناطق کم برخوردار می تواند در رونق بیش از پیش اقتصاد این مناطق تاثیرگذار باشد.

برقراری پرواز به مناطق کم برخوردار اولویت اصلی هما در راستای عدالت پروازی است
تین نیوز

 

مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه برقراری پرواز به مناطق کم برخوردار اولویت اصلی هما در راستای عدالت پروازی است، گفت: برقراری پرواز به مناطق کم برخوردار می تواند در رونق بیش از پیش اقتصاد این مناطق تاثیرگذار باشد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه وشهرسازی، شمس الدین فرزادی پور رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل هواپیمای جمهوری اسلامی ایران به گسترش پروازهای هما ظرف دوسال گذشته اشاره کرد و گفت: یکی از اقدامات هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران هما به عنوان هواپیمای حامل پرچم، گسترش خدمات هوایی و برقراری پرواز به مناطق کم برخوردار در جهت دسترسی هموطنان این مناطق به خدمات هوایی بوده است.

مناطق تحت پوشش پروازهای هما

فرزادی پور افزود: برقراری پرواز به مناطق کم برخوردار می تواند در رونق بیش از پیش اقتصاد این مناطق تاثیرگذار باشد از سوی دیگر با توجه به ویژگی های جغرافیایی و محدودیت های برخی فرودگاه ها برای پرواز به این مناطق از هواپیماهای ATR استفاده می کنیم. در سال گذشته برقراری پرواز تهران به سقز و بجنورد از جمله مناطقی بود که تحت پوشش پروازی "هما" قرار گرفت و با استقبال هم وطنان این خطه مواجه شد.

به گفته وی، هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با هدف برقراری عدالت پروازی علاوه بر این مسیرها، در مسیرهای مراغه، پارس آباد، خوی، دزفول، کرمانشاه، ایلام، رشت، ساری، رامسر، یزد، لامرد به شیراز، بندرعباس به جزیره ابوموسی، بندرعباس به کیش و شیراز به بندرعباس با استفاده از این هواپیماها پرواز می کند.

مدیرعامل هما درباره افزایش پرواز به مناطق پرتردد برای پاسخگویی به تقاضای موجود گفت: افزایش تعداد پرواز به مناطق پر تردد داخلی در راستای پاسخگویی به تقاضای هم وطنان از موضوعاتی بود که مورد توجه قرار گرفت و ما در کنار برقراری مسیرهای جدید، در مسیرهای تهران به رشت، رامسر، گرگان، دزفول و اهواز به شیراز، بندرعباس به کیش و ارومیه به مشهد در ایام ویژه، افزایش پرواز داشتیم.

فرزادی پور درباره اقدامات انجام شده در پروازهای بین المللی نیز افزود: در شبکه پروازهای اروپایی علاوه بر برقراری پرواز کوتاه مدت به مونیخ در مسیرهای کلن، پاریس و لندن شاهد افزایش پرواز بودیم. بعد از بحث کرونا پروازهای "هما" به فرودگاه های رم و ریمنی در ایتالیا مجدداً برقرار شد. در سال گذشته هما توانست در شبکه پروازهای اروپایی با اجرای تمهیداتی از قبیل کاهش قیمت، افزایش بار مسافری و همراه و امکان خرید بلیت از ایران برای مسافران اروپایی، شاهد افزایش رشد مسافرت در شبکه پروازهای اروپایی باشد.

وی به پروازهای منطقه ای هما نیز اشاره کرد و گفت: ما در مسیرهای تهران به مشهد، مشهد به کویت و بالعکس، اصفهان به نجف در ایام مناسبتی با توجه به افزایش تقاضا، افزایش فرکانس پروازی داشتیم. همچنین در مسیرهای ارومیه به مشهد، اهواز به شیراز، بندرعباس به کیش، تهران به رشت، ساری، رامسر، گرگان، دزفول نیز شاهد افزایش پرواز بودیم.

مدیرعامل "هما" افزود: همچنین ما در دو سال گذشته رویدادهای بزرگ ورزشی جام جهانی ۲۰۲۲ و جام ملت های آسیا ۲۰۲۳ را در قطر داشتیم که با برنامه ریزی مناسب توانستیم از برخی نقاط پروازی تهران، شیراز، لار و لامرد پروازهایی را برای حضور علاقه مندان به دوحه قطر برقرار کنیم.

وی در پایان به حضور "هما" در رخدادهای طبیعی اشاره کرد و گفت: هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" در تمامی بحران های طبیعی با برقراری پرواز توانسته در نقل و انتقال محموله های مورد نیاز به مناطق آسیب دیده و انتقال مجروحان به بخشی از مسئولیت اجتماعی خود عمل کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.