بازدید سایت : ۴۴۴۳۷

اعزام عمره از ربیع الاول آغاز می شود/ موافقت عربستان با پروازهای ایران ایر

طبق برنامه ریزی اولین کاروان عمره در ماه مبارک ربیع الاول به مکه و مدینه اعزام خواهد شد.

اعزام عمره از ربیع الاول آغاز می شود/ موافقت عربستان با پروازهای ایران ایر
تین نیوز

معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت از موافقت عربستان سعودی با از سرگیری اعزام زائران عمره مفرده خبر داد و گفت: طبق برنامه ریزی اولین کاروان عمره در ماه مبارک ربیع الاول به مکه و مدینه اعزام خواهد شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، غلامرضا رضایی معاون امور حج و عمره سازمان حج و زیارت هفته گذشته به خبرنگار ایرنا اعلام کرده بود «تکلیف اعزام عمره بعد از اربعین مشخص می شود منتظر پاسخ عربستان هستیم»، این در حالی است که این سازمان مکاتبات لازم برای از سرگیری اعزام زائران متقاضی عمره به سرزمین وحی، را از مدت ها قبل با طرف سعودی انجام داده بود، در همین چارچوب هواپیمایی ایران ایر نیز اقدامات لازم برای اخذ مجوز پرواز به عربستان در اولویت کارهای خود قرار داده بود.

مجوز اعزام با هواپیمایی ایران ایر صادر شد

رضایی اعلام کرد: بر اساس مذاکرات و پیگیری های مستمر برای از سرگیری اعزام زائران عمره مفرده، عربستان سعودی علاوه بر موافقت با از سرگیری این اعزام ها در سال ۱۴۰۳، مجوز پرواز برای هواپیمایی ایران ایر به مکه و مدینه را صادر کرده است.

وی با بیان اینکه مقدمات اعزام از سوی این سازمان انجام و در حال برنامه ریزی هستیم، گفت: به زودی فراخوان ثبت نام اعزام زائران عمره اعلام خواهد شد و متقاضیان می توانند با تکمیل فرم های مربوطه و واریز وجه اقدام به ثبت نام کنند.

اعزام ۱۰۰۰ کاروان تا پایان ۱۴۰۳

رضایی گفت: امسال هم براساس چارچوپ قانونی به متقاضیان سفر عمره نیز ارز تعلق خواهد گرفت، طبق برنامه ریزی اولین کاروان عمره پس از پایان ماه صفر در ماه مبارک ربیع الاول به عربستان سعودی اعزام خواهد شد.

وی توضیح: اولویت اعزام با کسانی است که سال گذشته ثبت نام و واریز وجه کرده و تمامی فرم های مربوطه را تکمیل کرده اند، اما به هر دلیل امکان اعزام از آنها سلب شده بود.

معاون سازمان حج و زیارت اظهار داشت: در صورت فراهم بودن امکانات و مقدمات اعزام و شرایط مناسب اسکان و برای زائران کشورمان تا پایان سال ۱۴۰۳ بیش از یک هزار کاروان عمره به عربستان سعودی اعزام خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.