بازدید سایت : ۴۹۳۶۳

سهم ۹ درصدی صنعت هوایی از تولید ناخالص داخلی

احتمالا بسیاری از ما در سال های اخیر رؤیای متحول شدن سیستم حمل ونقل درون شهری به کمک تاکسی های پرنده را داشته ایم اما به نظر می رسد این رویا به سادگی دست یافتنی نیست.

سهم ۹ درصدی صنعت هوایی از تولید ناخالص داخلی
تین نیوز |

مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) با تاکید بر اینکه صنعت هوایی با در اختیار داشتن سهم ۹ درصدی از تولید ناخالص داخلی نقش مهمی در رشد و توسعه اقتصادی ایفا می‌کند، گفت: به‌منظور حفظ این موقعیت و ارتقای آن، نیاز به سرمایه‌گذاری در فناوری‌های پیشرفته و نوآوری‌های مستمر داریم.

به گزارش تین نیوز به نقل از هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، رشد صنعت هوایی یکی از مهم‌ترین تحولات قرن بیستم به شمار می‌آید که با معرفی هواپیما به عنوان تاثیرگذارترین ابداع بشر همراه شد، این وسیله از زمان گسترش و عمومی شدن تا به امروز انقلابی در جابه‌جایی، حمل و نقل مسافر و کالا ایجاد کرده است.

صنعت هوایی یکی از ارکان اقتصاد جهانی

در همین خصوص و برای پیدا کردن راهکارهایی برای توسعه این صنعت در کشور و برخورداری از مزیت‌های بیشتر این صنعت، حسین خانلری مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) گفت: این صنعت با تسهیل افزایش سرعت حمل و نقل، امکان سفرهای بین‌المللی را به‌طور چشمگیری تسهیل کرده و به یکی از ارکان اصلی اقتصاد جهانی تبدیل شده است.

چرا صنعت هوایی نیازمند توجه ویژه است؟

خانلری افزود: وضعیت ناوگان هوایی کشور به دلیل بالا بودن میانگین عمر هواپیماها و به‌روز نشدن فناوری‌های جدید چندان مطلوب نیست؛ این مشکلات حتی می‌تواند بر ایمنی پروازها تاثیر بگذارد، بنابراین نیاز به توجه ویژه‌ای دارد.

مدیرعامل ایران ایر گفت: به این مشکلات کمبود نیروی انسانی متخصص را نیز باید افزود که در این حوزه مزید بر علت شده و به چالش‌های موجود دامن زده است. برای بهبود شرایط موجود، لازم است که از ظرفیت‌های قانونی موجود بهره‌برداری بهینه شود و قوانین مربوط به جهش تولید دانش بنیان در صنعت هوایی به‌طور جدی مورد توجه قرار گیرد.

قوانین دست و پاگیر، مانع توسعه

خانلری تاکید کرد: یکی دیگر از چالش‌های پیش روی صنعت هوایی، قوانین دست و پاگیر برای ورود بازیگران جدید به بازار است، این قوانین به نوبه خود مانع از جذب سرمایه‌گذاران و ایجاد رقابت سالم در این حوزه می‌شود.

وی ادامه داد: به علاوه، قانون حمایت از سرمایه‌گذاری خارجی که بیش از دو دهه است بازبینی نشده که نیازمند تجدید نظر است تا بتواند به جذب سرمایه‌های جدید کمک کند. بدون شک، ایجاد شرایط مناسب برای ورود سرمایه‌گذاران جدید می‌تواند به رشد و توسعه این صنعت کمک شایانی نماید.

صنعت هوایی، خدمتی بدون جانشین

در بخش دیگری خانلری خاطرنشان کرد: حمل و نقل هوایی به دلیل صرفه‌جویی در وقت و سرعت بالای ارائه خدمات، تقریباً یک خدمت بدون جانشین محسوب می‌شود. با توجه به پیشرفت‌های تکنولوژیکی، امکان کاهش مصرف سوخت و بهینه‌سازی عملکرد هواپیماها وجود دارد که می‌تواند به کاهش هزینه‌ها و افزایش سودآوری کمک کند.

مدیرعامل هما در پایان اظهار داشت: توجه به این صنعت و رفع موانع موجود نه تنها به نفع اقتصاد کشور است، بلکه می‌تواند به ارتقای کیفیت خدمات حمل و نقل هوایی نیز منجر شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.