بازدید سایت : ۴۵۷۲۲

◄ کمبود 1300 واگن در مترو تهران

کمبود واگن را مشکل اصلی متروی پایتخت است. مجید کیان پور، عضو کمیسیون عمران مجلس بابیان این مطلب گفت: متروی تهران دارای ۱۳۰۰ واگن است که برای رفاه حال شهروندان این تعداد باید به دو برابر افزایش یابد.

کمبود 1300 واگن در مترو تهران
تین نیوز

مجید کیان پور، عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: متروی تهران دارای ۱۳۰۰ واگن است که برای رفاه حال شهروندان این تعداد باید به دو برابر افزایش یابد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از خانه ملت،  کیان‌پور افزود: قیمت واگن‌های مترو بسیار بالا بوده و حدود 5 هزار میلیارد تومان است که تأمین آن به‌راحتی امکان‌پذیر نیست.

این نماینده مجلس، با توجه به ترافیک سرسام‌آور پایتخت مترو را از نیازهای اساسی این کلان‌شهر دانست و گفت: صرفه‌جویی در مصرف سوخت، کاهش ترافیک و آلودگی هوا و به‌تبع آن تأمین سلامت شهروندان از مزایای مهم پرداختن به توسعه مترو است.

او با تأکید بر لزوم افزایش تعداد واگن‌ها، ادامه داد: کمبود منابع مهم‌ترین علت عدم توسعه مترو است زیرا شهرداری منابع کافی ندارد و دولت نیز سهم خود را از توسعه مترو پرداخت نمی‌کند، بنابراین نیاز است با تلاش همگانی و استفاده از تمامی ظرفیت‌ها این کمبودها از طریق استفاده از منابع صندوق توسعه ملی، فاینانس و اوراق مشارکت رفع شود.

این نماینده مجلس دهم، بر ضرورت کاهش سرفاصله قطارهای مترو تأکید کرد و گفت: درحال‌حاضر میانگین آن 4 تا 5 دقیقه است که در جهت رفاه حال شهروندان نیاز است با افزایش واگن‌ها این فاصله به 2 تا 3 دقیقه کاهش یابد.

عضو کمیسیون عمران مجلس با تأکید براینکه دولت باید سهم 50 درصدی خود را برای توسعه مترو پرداخت کند، افزود: دولت باید توجه جدی به این موضوع داشته باشد.

در سال‌های اخیر توسعه مترو در تهران سرعت مناسبی پیداکرده و با توجه به افزایش نامتوازن تعداد واگن‌های مترو، این مسئله باعث برهم خوردن افزایش واگن‌های مترو نسبت به تعداد مسافران شده است.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.