بازدید سایت : ۴۷۹۰۱

اختتامیه جشنواره انیمیشن یک دقیقه‌ای مترو برگزار شد

مراسم اختتامیه جشنواره انیمیشن یک دقیقه‌ای مترو با عنوان «مترو میشن» برگزار و از نفرات برتر تقدیر شد.

اختتامیه جشنواره انیمیشن یک دقیقه‌ای مترو برگزار شد
تین نیوز |

مراسم اختتامیه جشنواره انیمیشن یک دقیقه‌ای مترو با عنوان «مترو میشن» برگزار و از نفرات برتر تقدیر شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر،  مراسم آئین اختتامیه اولین جشنواره انیمیشن یک دقیقه‌ای مترو با عنوان «مترو میشن» بعدازظهر روز سه‌شنبه دوازدهم اسفند ماه ۹۹ با حضور رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران، مشاور شهردار و رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران، مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه و جمعی از معاونین و مدیران شرکت بهره برداری مترو و مدیران مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران و منتخبین این جشنواره برگزار شد.

نایب رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه در این مراسم گفت: شانزدهم اسفندماه بیست و دومین سالگرد بهره برداری متروی تهران و حومه است. این وسیله حمل و نقل عمومی به خوبی جای خود را در بین شهروندان پیدا کرده و جزو جدایی ناپذیر زندگی پایتخت نشینان است.

فرنوش نوبخت افزود: در حال حاضر متروی تهران و حومه با هفت خط فعال و ۱۳۰ ایستگاه روزانه با تعداد زیادی مسافر روبرو است و حتی در یکسال گذشته که به دلیل شیوع ویروس کرونا با کاهش مسافر روبرو شدیم بازهم از محل‌های پرتردد به حساب می‌آمد و به قدری دارای اهمیت بود که حتی یک روز هم تعطیل نشد.

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه ادامه داد: گستردگی خطوط مترو و حجم مسافری که در آن تردد می‌کنند ظرفیت‌های خوبی برای فرهنگ سازی هرچه بیشتر و آموزش‌های شهروندان است چرا که استفاده از هنر برای انتقال مفاهیم متعالی فرهنگی و آموزشی در بین شهروندان و مسافران شهر زیرزمینی با استقبال خوبی روبرو شده که امسال نیز با توجه به شرایط موجود استفاده از ظرفیت‌های هنری برای آموزش بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفته است.

نوبخت تصریح کرد: شرکت بهره برداری متروی تهران برای نخستین بار اقدام به برگزاری جشنواره انیمیشن با محوریت مترو یا همان (مترومیشن) در راستای حمایت از هنرمندان این عرصه و ایجاد زمینه برای بروز خلاقیت در بین علاقمندان به هنر انیمیشن کرد که این جشنواره با همکاری و مشارکت مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران در سطح کشوری با موضوعات مترو، اخلاق و آموزش شهروندی، مترو و بانوان، مترو و کودکان، مترو و دستفروشان و مترو و فضای مجازی و همچنین با توجه به شیوع ویروس کرونا بخش ویژه ای هم با عنوان مترو و رعایت پروتکل‌های بهداشتی داشت که برگزار شد.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را شناسایی استعداهای خلاق در زمینه ساخت انیمیشن و به تبع آن ایجاد فضای متفاوت در متروی تهران با استفاده از هنر انیمیشن و ترویج فرهنگ استفاده صحیح از مترو و آموزش شهروندی به زبان تصاویر متحرک عنوان کرد و افزود: انیمیشن و تصاویر متحرک یکی از بهترین ابزارها برای انتقال مفاهیم فرهنگی و آموزشی است که طیف مختلف سنی از آن استقبال می‌کنند، ضمن اینکه بسیاری از سازمان‌ها برای انتقال پیام فرهنگی خود از این ابزار استفاده می‌کنند.

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه خاطرنشان کرد: جشنواره مترومیشن این فرصت را ایجاد کرده تا علاوه بر بروز استعدادهای خلاق در این زمینه هنری، آثار هنرمندان با استفاده از ظرفیت‌های موجود در مترو از طریق نمایشگرهای قطارها و سکوهای ایستگاه‌های مترو و هم‌چنین فضای مجازی در اختیار مسافران و علاقمندان این هنر قرار گیرد.

نوبخت گفت: در طول مدتی که بیماری کرونا همه برنامه‌ها را با تعطیلی مواجه کرده است، برگزاری جشنواره انیمیشن یک دقیقه‌ای فرصتی بود تا پس از مدت‌ها برنامه‌ای برگزار شود.

وی به نزدیک شدن بیست و دو سالگی فعالیت متروی تهران اشاره کرد و گفت: تمام تلاش ما در کنار سایر پرسنل مترو، برای ارائه خدمتی صادقانه و مفید بوده است.

در ادامه مراسم غلامحسین محمدی مشاور شهردار و رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران با بیان توضیحاتی از برگزار کنندگان و مشارکت کنندگان در این جشنواره تقدیر و تشکر کرد.

وی گفت: از سال گذشته تصمیم گرفتیم برای تولید محتوا در مباحث شهر و مشارکت شهروندان از خلاقیت استفاده کنیم که در این جشنواره هنرمندان با موضوعات کلیدی با زبان هنر مباحث را بشکافند.

غلامحسین محمدی افزود: کارهای خوبی در این زمینه انجام شد جشنواره شهر هوشمند که به همت سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران و همچنین جشنواره شهر دوستدار کودک و زنان و معلولین از دیگر جشنواره‌هایی بود که در کلانشهر تهران برگزار و به نتایج خوبی دست یافتیم.

محمدی گفت: امروزه متروی تهران بزرگترین کتابخانه مجازی کشور را تحت مدیریت خود دارد و امیدوارم همکاران ما فعالیت خود را با توجه به جامعه هدفی که با آن سر و کار دارد در ادامه به خوبی اجرایی کند.

۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای تبدیل شدن ۲۰ ایستگاه مترو

حق شناس رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه باید ایستگاه‌های مترو به مقاصد گردشگری تبدیل شود اعلام کرد: ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای تبدیل شدن ۲۰ ایستگاه مترو به موزه و مقاصد گردشگری در سال آینده اختصاص خواهد یافت. محمد جواد حق شناس عصر سه شنبه در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره انیمیشن یک دقیقه‌ای در شرکت بهره برداری متروی تهران افزود: هم اکنون ۳۰۰ میلیون مسافر از ۱۳۰ ایستگاه سالانه تردد دارند و ضروری است از این ظرفیت برای ارتقای سطح فرهنگی شهر و کشور استفاده شود.

وی افزود: امسال با همکاری شرکت بهره برداری متروی تهران و اتحادیه فرش کشور ایستگاه متروی خیام را به موزه اختصاص دادیم و قرار شد بهترین فرش‌های دستباف در این موزه به معرض نمایش گذاشته شود که تا پایان نوروز عملیات اصلی این موزه به اتمام برسد. همچنین با همکاری دانشگاه سوره ایستگاه شادمان به موزه نقاشی تبدیل شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: ۱۶ اسفندماه بیست و دومین سالگرد بهره برداری از متروی تهران را در حالی گرامی می‌داریم که در سال‌های اخیر این شرکت نتوانسته از امکانات و حمایت‌های مالی دولتی بهره ببرد و مدیریت شهری در مقابل تحریم‌های اقتصادی و پاندمی کرونا موتور مترو را روشن نگه داشته است.

حق شناس ادامه داد: مدیریت شهری از محل عوارض و اوراق مشارکت نگذاشته که کام مردم تلخ شود و همچنان با این مشکلات متروی تهران با کمترین هزینه از مردم در حال خدمت رسانی است و تنها ۳۰ درصد هزینه‌های این شرکت را مردم از طریق تهیه بلیت پرداخت می‌کنند.

حق شناس خاطرنشان کرد: با شهری مواجه هستیم که در زیر پای تهران قرار دارد که در این شرایط روزانه ۸۶۰ هزار نفر و در سال ۳۰۰ میلیون مسافر از این ناوگان استفاده می‌کنند و نباید از کارهای فرهنگی غافل شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به برگزاری اولین جشنواره انیمیشن یک دقیقه‌ای با موضوع مترو نیز گفت: وقتی از انیمیشن یک دقیقه‌ای صحبت می‌شود توجه به عنصر زمان مهم‌تر می‌شود و ما باید یاد بگیریم در یک دقیقه پیام خود را برسانیم.

وی گفت: در این جشنواره ۷۹ اثر از هنرمندان کشور در حوزه‌های کودکان کار، کرونا، زنان، دست فروشان، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و… به دبیرخانه جشنواره ارسال شد و از معاونت امور فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره برداری متروی تهران و مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران به خاطر این خلاقیت و نگاه ویژه به موضوع فرهنگ و شناسایی مشکلات در ناوگان مترو سپاسگزار هستم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.