بازدید سایت : ۶۴۱۰۰

◄ تأمین قطعات و پر کردن انبارها اولویت نخست شرکت مترو

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه گفت: اولویت نخست شرکت مترو و قرارگاه حمل و نقل، تأمین قطعات و تجهیزات راهبردی مترو و همچنین پر کردن انبارها از قطعات مورد نیاز و اضطراری است.

تأمین قطعات و پر کردن انبارها اولویت نخست شرکت مترو
تین نیوز |

 مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه گفت: اولویت نخست شرکت مترو و قرارگاه حمل و نقل، تأمین قطعات و تجهیزات راهبردی مترو و همچنین پر کردن انبارها از قطعات مورد نیاز و اضطراری است.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، مهدی شایسته اصل مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه در خصوص چهار اقدام برنامه‌ریزی شده مهم شرکت بهره برداری مترو تهران برای سال ۱۴۰۱، گفت: اولویت نخست شرکت مترو و قرارگاه حمل و نقل، تأمین قطعات و تجهیزات راهبردی مترو و همچنین پر کردن انبارها از قطعات مورد نیاز و اضطراری است. در همین راستا یک قرارداد ۸۰۰ میلیارد تومانی امضا و جاری شده است.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه با بیان اینکه قرارداد مذکور با مشارکت بانک شهر و شرکت شهر آتیه امضا شده است، افزود: خریدها متناسب با نوع تجهیزات و قطعات موردنیاز انجام می‌شود و به مرور تحویل شرکت داده می‌شود. دو هزار عدد چرخ نیز از ماه‌های گذشته ثبت سفارش شده بود. در حال حاضر بیش از ۲۰۹ عدد چرخ تحویل انبار مترو شده است و طبق جدول زمان بندی مشخص این چرخ‌ها به مرور تحویل داده می‌شود.

شایسته اصل، بخشی از این چرخ‌ها را مربوط به قطارهای دو طبقه خط ۵ (کرج) و بخش دیگر را مربوط به قطارهای DC ذکر کرد و افزود: تأمین این چرخ‌ها بخشی از اقدامات اورهال و آماده سازی ناوگان قطارهای مترو است.

وی با تأکید بر اورهال حداقل ۷۰۰ دستگاه واگن، گفت: مدت زمان پیش بینی شده برای اورهال ۷۰۰ دستگاه واگن حدود یک سال و ۶ ماه در نظر گرفته شده است شرکت واگن سازی تهران به عنوان یک شریک راهبردی در این مسیر اعلام آمادگی کرده است تا با مبلغی حدود ۲ هزار میلیارد تومان این پروژه اورهال را به سرانجام برساند شرکت واگن سازی تهران همه ظرفیت‌های تعمیرگاهی و کارخانه را در اختیار قرار می‌دهد تا هرچه سریع‌تر نیاز عاجل مترو به اورهال ۷۰۰ دستگاه واگن برطرف شود.

اورهال ۲۰ رام قطار DC

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه درباره اورهال قطارهای DC، توضیح داد: در حال حاضر ۴۲ رام قطار DC در خطوط ۱ و ۲ فعال هستند که زمان اورهال قطعی تعدادی از این قطارها گذشته است اما به علت کمبود قطار و به اجبار با شرایطی بسیار سخت، فعالیت می‌کنند. اورهال یا بازآماد ۲۰ رام از این قطارهای DC در دست اقدام است و منابع مالی آن از طریق فاینانس خارجی پیش بینی شده است. اورهال و ارتقای این قطارها سبب می‌شود تا ۲۰ سال دیگر در خطوط فعال باشند.

شایسته اصل ضمن اشاره به اورهال مرکز فرمان مترو هم گفت: مرکز فرمان مترو تهران به عنوان مغز تصمیم گیرنده و راهبری سیستم مترو بشمار می‌رود که موضوعاتی نظیر کنترل ترافیک و سرفاصله زمان بندی قطارها را به صورت مرکزی کنترل می‌کند.

وی در تشریح وظایف مرکز کنترل فرمان اظهار کرد: تمامی راهبران ناوگان و سیستم موظف هستند هماهنگی‌های لازم را با مرکز فرمان انجام دهند. برق بالاسری و شبکه مترو از طریق مرکز کنترل فرمان مدیریت می‌شود و اگر هر آسیب و نقصی وجود داشته باشد در لحظه برطرف می‌شود.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه با تأکید بر اینکه مرکز کنترل فرمان جزو مهم‌ترین ارکان شرکت بهره برداری مترو تهران است، افزود: این مرکز در زمان تحویل از مدیریت شهری گذشته با مسائلی مواجه بود که به لحاظ فنی و تکنولوژی نیاز به ارتقا دارد. بعضی از خطوط مترو در زمان احداث مرکز کنترل فرمان در ذیل این مرکز ایجاد نشده بودند اما به زودی خطوط ۶ و ۷ به مرکز کنترل فرمان اضافه می‌شوند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.