بازدید سایت : ۷۲۴۸۷

افزایش سقف انتشار اوراق مشارکت سال 1402 برای توسعه حمل و نقل عمومی کلانشهرها

باتوجه به افزایش قابل توجه بهای کالا و خدمات در سالهای اخیر از یک سو و لزوم توسعه شبکه حمل و نقل عمومی کلانشهرها از سوی دیگر، انتظار مدیریت شهری در شهرهای بزرگ، بهره‌مندی بیشتر از حمایت‌های دولتی است؛ یکی از مصادیق این حمایت، صدور مجوز انتشار اوراق مشارکت برای تامین به موقع منابع مالی و رفع نیازهای ضروری سیستم ‌های حمل و نقلی در کلانشهرها است.

افزایش سقف انتشار اوراق مشارکت سال 1402 برای توسعه حمل و نقل عمومی کلانشهرها
تین نیوز |

باتوجه به افزایش قابل توجه بهای کالا و خدمات در سالهای اخیر از یک سو و لزوم توسعه شبکه حمل و نقل عمومی کلانشهرها از سوی دیگر، انتظار مدیریت شهری در شهرهای بزرگ، بهره‌مندی بیشتر از حمایت‌های دولتی است؛ یکی از مصادیق این حمایت، صدور مجوز انتشار اوراق مشارکت برای تامین به موقع منابع مالی و رفع نیازهای ضروری سیستم ‌های حمل و نقلی در کلانشهرها است.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط‌عمومی و امور بین‌الملل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) سال گذشته (1401) سقف انتشار اوراق مشارکت به منظور پشتیبانی و توسعه شبکه حمل و نقل عمومی کلانشهرهای کشور 6 هزار میلیارد تومان بود که از این مبلغ، سهم  شبکه مترو تهران با تمام برنامه‌های وسیع توسعه‌ای اش، فقط 1300 میلیارد تومان شد؛ این 1300 میلیارد تومان بابت تکمیل خطوط 3،4 ، 6 و 7 مترو و با تضمین بازپرداخت اصل و سود اوراق مشارکت به نسبت 50 درصد سهم شهرداری و 50 درصد سهم دولت، در حال انتشار بوده و بزودی فروش صد در صد آن انجام می شود؛ البته با موافقت وزیر کشور و صدور مجوز از سوی سازمان برنامه و بودجه، برای رفع نیازهای متعدد شبکه حمل و نقل عمومی پایتخت، مقرر شد هزار میلیارد تومان اوراق مالی اسلامی دیگر و این بار با تضمین پرداخت 100 درصدی توسط شهرداری تهران بابت تکمیل خط 6 انتشار یابد. این در حالی است که اوراق مشارکت اختصاص یافته به مترو در سالهای 1399 و 1400 به ترتیب 1850 و 1500 میلیارد تومان بوده است.

برای سال 1402 سقف انتشار اوراق مشارکت جهت حمایت از سیستم حمل و نقل عمومی کلانشهرهای کشور نسبت به سال 1401 سه برابر شده و به 18 هزار میلیارد تومان افزایش یافته است. در چنین وضعیتی، سهم پایتخت با 12 میلیون نفر جمعیت ساکن و شناور در طول روز و نیازهای انکارناپذیر شبکه حمل و نقل عمومی آن، قاعدتاً باید بسیار بیشتر از ارقام سالهای اخیر باشد تا بتوان کمبودها و کاستی ها را در کوتاهترین زمان ممکن رفع و رجوع کرد و مزیت‌های بهره‌مندی از وسائل نقلیه عمومی استاندارد و به روز را برای مخاطبان به منصه ظهور رساند تا دعوت به عدم استفاده غیر ضروری از خودروهای شخصی در کارهای روزمره منطقی‌تر به نظر آید.

وضعیت پرداخت اوراق مشارکت مترو

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.