ساخت خط ۸ مترو تهران در چند جبهه مختلف آغاز شد
پیرو نهایی شدن مسیر پروژه خط ۸ مترو تهران و تعیین روش حفاری بخش های مختلف آن، اقدامات لازم جهت تملک اراضی مورد نیاز و برپایی کارگاه های عمرانی متناظر با جبهه های کاری تعیین شده، آغاز شد.
مسعود درستی مدیرعامل شرکت مترو تهران روز دوشنبه در خصوص شروع عملیات حفاری پروژه احداث خط ۸ مترو گفت: از مسیر حدوداً ۴۰ کیلومتری تونل این خط جدید شبکه مترو پایتخت، تقریباً نیمی به روش اتریشی و نیم دیگر از طریق ماشین حفار مکانیزه احداث خواهد شد.
به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) ، درستی افزود: در بررسی های به عمل آمده، قرار بر این شد که عملیات حفاری و ساخت تونل های کل مسیر در قالب ۳ قطعه پیگیری شود؛ یک قطعه که بخش میانی را شامل می شود، از محدوده پایانه بیهقی تا حوالی میدان بهمن امتداد یافته و با دستگاه حفار مکانیزه احداث خواهد شد. دو قطعه دیگر که در واقع قبل و بعد از بخش میانی را تشکیل می دهند، یکی از منطقه مسعودیه تا حوالی میدان بهمن (اراضی راه آهن) و دیگری از محدوده پایانه بیهقی تا دردشت به روش اتریشی ساخته می شوند.
مدیرعامل شرکت مترو تهران در ادامه افزود: پس از برگزاری جلسات مختلف، در حال حاضر مشغول توافق بر سر تملک اراضی مناسب به منظور ایجاد شفت ورود دستگاه های حفار مکانیزه و همچنین احداث ایستگاه های متناظر با محل شروع حفاری ها هستیم تا عملیات اجرایی ساخت خط ۸ تسریع شود.
براساس این گزارش؛ عملیات حفاری بخش مرکزی مسیر این خط با ۲ دستگاه حفار مکانیزه صورت خواهد پذیرفت.
خط ۸ مترو تهران یکی از چهار خط جدید شبکه حمل و نقل ریلی پایتخت به حساب می آید که از محدوده مسعودیه در منطقه ۱۵ آغاز و تا ایستگاه سرسبز در مرز مناطق ۴ و ۸ ادامه خواهد یافت.
این خط در تبادل با خط ۹ حلقه حمل و نقلی مناطق مرکزی شهر را تشکیل داده و مسافران زیادی را جذب خواهد کرد. پیش بینی می شود با تکمیل خط ۸ و ایستگاه های آن در سال افق طرح، سالانه حدود ۳۰۰ میلیون سفر از طریق این خط صورت پذیرد.