تراز درآمد و هزینه در صنعت حمل و نقل ریلی مسافری یکسان نیست
مدیر بازاریابی و فروش شرکت حمل و نقل ریلی رجا با اشاره به کاهش شدید سرمایه گذاری در بخش قطارهای مسافری کشور، تاکید کرد: اکنون تراز درآمد و هزینه در صنعت حمل و نقل ریلی مسافری یکسان نیست.
مدیر بازاریابی و فروش شرکت حمل و نقل ریلی رجا با اشاره به کاهش شدید سرمایه گذاری در بخش قطارهای مسافری کشور، تاکید کرد: اکنون تراز درآمد و هزینه در صنعت حمل و نقل ریلی مسافری یکسان نیست.
به گزارش تین نیوز به نقل از ریل نیوز، رضا همتی آهویی، مدیر بازاریابی و فروش شرکت حمل و نقل ریلی رجا با اشاره به افزایش ۱۰۰ درصدی ضریب اشغال قطارهای مسافری، گفت: اکنون وضعیت فروش بلیت قطارهای مسافری به گونه ای است که به محض اعلام پیش فروش ماهانه بلیت، طی یک یا دو روز تمام بلیت ها به فروش می رسند.
همتی تاکید کرد: هر چند فروش بلیت طی یک تا دو سال اخیر به شدت افزایش یافته؛ اما از سوی دیگر، هیچ تقاضایی برای ثبت شرکت ریلی مسافری جدید به ثبت نرسیده است.
مدیر بازاریابی و فروش رجا با اشاره به کاهش شدید سرمایه گذاری در حوزه حمل و نقل ریلی مسافری طی چند سال اخیر، تصریح کرد: عمده سرمایه گذاری های انجام شده، صرفا مربوط به شرکت های ریلی مسافری موجود، آن هم صرفا برای تعمیر و نگهداری واگن های خود شرکت بوده است.
وی با بیان اینکه تراز درآمد و هزینه در صنعت حمل و نقل ریلی مسافری یکسان نیست، تاکید کرد: این در شرایطی است که در سایر بخش های حمل و نقل از جمله جاده ای، تا حدودی در این زمینه تعدیل شده است.
همتی خاطرنشان کرد: اکنون وضعیت به گونه ای است که حتی با تعدیل قیمت ها نیز مشکلات این صنعت برطرف نمی شوند، زیرا در تعیین قیمت ها، عوامل دیگر؛ همچون زیر ساخت و لکوموتیو نیز نقش ایفا می کنند.
مدیر بازاریابی و فروش رجا گفت: با افزایش نرخ تعرفه لکوموتیو، نرخ بلیت نیز تحت تاثیر قرار گرفته و افزایش پیدا می کند بنابراین لازم است ، تسهیلاتی در این زمینه در نظر گرفته شود تا کمک رسان شرکت های ریلی مسافری باشد.
وی تصریح کرد: در گذشته نه چندان دور، تعداد واگن های مسافری رجا بیش از یک هزار و ۳۰۰ واگن بود؛ اما متاسفانه هم اکنون این تعداد به حدود ۶۵۰ واگن مسافری رسیده است.