تکمیل دو خطه خط اهواز- اندیمشک تا پایان سال جاری
معاون فنی و زیربنایی راه آهن از تکمیل پروژه دو خطه مسیر اهواز- اندیمشک تا پایان سال جاری خبر داد.
![تکمیل دو خطه خط اهواز- اندیمشک تا پایان سال جاری](https://cdn.tinn.ir/thumbnail/v5GvsDVMxMpF/U7Ccvlt33jn-OqlMlImgutVLjEcw-jhlF2WJsSK4fMDDVSZN8IEX4Zd7jkGxwBqLJ5jM-fGYwhs1w24HZ1koLHUIHQ_tTe7j/%D8%B1%DB%8C%D9%84+%DA%AF%D8%B0%D8%A7%D8%B1%DB%8C+%D8%B1%D8%A7%D9%87+%D8%A2%D9%87%D9%86+%D8%A7%D9%87%D9%88%D8%A7%D8%B2+%D8%A7%D9%86%D8%AF%DB%8C%D9%85%D8%B4%DA%A9.jpg)
معاون فنی و زیربنایی راه آهن از تکمیل پروژه دو خطه مسیر اهواز- اندیمشک تا پایان سال جاری خبر داد.
به گزارش تیننیوز به نقل از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران؛ مازیار یزدانی معاون فنی و زیر بنایی راه آهن با بیان اینکه ناحیه جنوب جزو پیشرو ترین نواحی در بحث دو خطه ها است، گفت: برنامه دو خطه کردن در محور جنوب با پیشرفت مناسب در حال اجرا است بطوریکه خط اهواز- سربندر در سال گذشته به بهره برداری رسیده و دو خطه خط اهواز- اندیمشک امسال تکمیل و تحویل داده می شود.
وی افزود: خوشبختانه پروژه های بازسازی و بهسازی خطوط ریلی محور جنوب کشور با وجود مشکلات و سختی شرایط آب و هوایی نامساعد در حال برنامه ریزی و اجرا است.
معاون فنی و زیر بنایی تصریح کرد: ۸۰ درصد مسیرها شامل تونل و پل است که با وجود فضای عملیاتی بسیار سخت ، بازسازی و ارتقاء ظرفیت در این محورها اجرا می شود .
یزدانی اضافه کرد: افزایش تناژ بارگیری و ارتقای سرعت در خطوط راه آهن در حال انجام است.
وی با بیان اینکه راه آهن اهواز مرکز کنترل ترافیک محور جنوب است، گفت: پیشرفته ترین سیستم در این مسیر با مرکزیت اهواز نصب شده و کل مسیر تهران – اهواز در این منطقه کنترل می شود.
یزدانی گفت: در بحث ساختمان ایستگاه ها، قرارداد طرح جامع منعقد شده بطوریکه ایستگاه راه آهن اهواز به مرکز تجاری، اداری و عملیاتی تبدیل شده همانگونه که در ۴ ایستگاه تهران، مشهد، قم و تهران نیز این موضوع در حال اجرا است.
معاون فنی و زیربنایی راه آهن عنوان کرد: تا پایان سال جاری، مسیر اهواز- اندیمشک را دو خطه خواهیم کرد تا سرعت قطارها به ۱۶۰ کیلومتر در ساعت برسد.