فرار خط باعث خروج سالنهای قطار در محور جنوب شد
مدیرکل راهآهن جنوب با بیان اینکه «خطآهن در مسیر حرکت قطار فوقالعاده دوم محور جنوب به مقصد تهران در کیلومتر دوم بعد از ایستگاه میانآب به علت پدیده «فرار خط» شدید به خود پیچیده و نزدیک به ۷۰ سانتیمتر جابجا شده بود.
مدیرکل راهآهن جنوب با بیان اینکه «خطآهن در مسیر حرکت قطار فوقالعاده دوم محور جنوب به مقصد تهران در کیلومتر دوم بعد از ایستگاه میانآب به علت پدیده «فرار خط» شدید به خود پیچیده و نزدیک به ۷۰ سانتیمتر جابجا شده بود.
به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عبدالکریم درویش زاده با اشاره به حادثه روز گذشته خروج واگنهای قطار مسافربری در محور جنوب اظهار داشت: طی چند روز گذشته دمای هوا خوزستان به حد ۵۵ درجه رسیده است. روز گذشته، خط آهن در مسیر حرکت قطار فوقالعاده دوم محور جنوب به مقصد تهران در کیلومتر دوم بعد از ایستگاه میانآب به علت پدیده «فرار خط» شدید به خود پیچیده و نزدیک به ۷۰ سانتیمتر جابجا شده بود.
وی افزود: خوشبختانه قطار از «فرار اول» خط عبور میکند اما در نقطه «فرار دوم» واگنها از خط خارج میشوند.
مدیرکل راهآهن جنوب با اشاره به اقدامات انجامشده از سوی این اداره کل گفت: بلافاصله بعد از وقوع حادثه مسئولان و گروه فنی راهآهن جنوب به محل وقوع حادثه اعزام شدند و طبق هماهنگی انجامشده با مسئولان نزدیک به محل حادثه، مسافران واگنهای خارجشده به واگنهای دیگر منتقل شدند.
درویش زاده خاطرنشان کرد: بر اساس وقوع حادثه روز گذشته در محور جنوب از ۱۱ سالن موجود در قطار، ۳ سالن از خط خارج و ۲ سالن نیز در میان سالنهای روی خط و خارجشده قطار گرفته بود که پس از جداسازی این سالنها، قطار با ۶ سالن به حرکت خود ادامه داد.
وی در ادامه بیان داشت: قطار پس از توقف در ایستگاه هفتتپه ۲ سالن و در ایستگاه اندیمشک ۳ سالن دیگر بهقطار اضافه شد تا مسافران با آسودگی خاطر به سمت مقصد سفر کنند.
مدیرکل راهآهن جنوب با اشاره به اظهارنظر امروز صبح مجری رادیو جوان مبنی بر اینکه فرسودگی باعث بروز حادثه در محور جنوب شده و مسئولان راهآهن باید به این موضوع توجه داشته باشند، تصریح کرد: خطی که حادثه روز قبل در آن به وقوع پیوست در برنامه کلان شرکت راهآهن مورد بازسازی قرار گرفته و فقط چند بلاک در منطقه زاگرس و لرستان در حال بازسازی است بنابراین مشکل فرسودگی در کار نبوده است.
درویش زاده با توجه به فصل گرما و اقدامات قابل انجام بر روی خطوط ریلی تأکید کرد: باید خطوط ریلی به خصوص در زمان اوج گرما بهطور کامل تحت کنترل قرار گیرد و قبل از حرکت قطارهای مسافری، درزین پیشرو به روی خط اعزام شود هر چند پدیده فرار خط در زیر قطار رخ میدهد. همچنین در صورت وقوع حوادث مشابه خط را برش زده و اقدامات لازم در اسرع وقت انجام میشود.
گفتنی است، روز گذشته سه سالن قطار مسافری خرمشهر- تهران در منطقه میانآب- هفتتپه از خط خارج شد و تمام مسافران در سلامت کامل و با انتقال به سایر سالنها از طریق همان قطار به مسیر خود ادامه دادند.