◄ سرعت سیر در ریلهای UIC60 از U33 بالاتر است
مصارف اصلی راه آهن را ریلهای UIC60 تشکیل میدهند. بنابراین ذوبآهن تا هر میزانی که ریل UIC60 تولید کند، راهآهن خریدار است.
پس از چهار سال تلاش بیوقفه شرکت ذوب آهن، خرداد ماه امسال اولین محموله از تولید ریل داخلی موسوم به «ریل ملی» تولید شد.
به گزارش خبرنگار تیننیوز، معاون فنیوزیربنایی راهآهن در اینباره گفت: مصرف اصلی راهآهن در ریلهای UIC60 است اما شرکت ذوبآهن اصفهان 500تن از قرارداد 40هزار تنی تولید ریل یوU33 به ارزش 25میلیون یورو را به شرکت راهآهن تحویل داده است که میتوان از کیفیت و کارایی آنها اطمینان داشت.
مازیار یزدانی افزود: این ریلها از نوع U33 هستند و در پروسه تست خود، تستهای میدانی و جانبی را در کارخانه و آزمایشگاههای ذوب آهن پاس کردهاند و سپس توسط یک شرکت بازرس فرانسوی هم مراحل دیگر تست فنی را سپری کردهاند. بنابراین از کیفیت آنها تا این مرحله مطمئن هستیم.
یزدانی اضافه کرد: حال اگر ذوبآهن به تعهدات خود عمل کند، به دنبال خرید ریل خارجی از شرکت جیندال هند و از هیچ شرکت تولیدکننده خارجی نخواهیم بود.
این مقام مسئول مصارف اصلی راه آهن را ریلهای UIC60 عنوان کرد و افزود: شرکت ذوبآهن اعلام کرده که توان تولید این نوع ریلها را نیز دارد که بهزعم معاونت زیربنایی راهآهن این ادعا، درست است.
یزدانی تاکید کرد: بنابراین ذوبآهن تا هر میزانی که ریل UIC60 تولید کند، راهآهن خریدار آن است.
- لازم به ذکر است که تولید UIC60 به سبب سنگینتر بودن واحد طول، نسبت به ریلهای U33 از سرعت بالاتری برخوردار است.
بنابراین با در نظر گرفتن پایداری بیشتر UIC60 از U33 پس از پروسه نورد، به سبب بزرگتر بودن پروفیل ریل، میتوان نتیجه گرفت که توان تولید انبوه و استاندارد ریل UIC60 اکنون توسط این کارخانه وجود دارد.