◄ ادعای جدید مدیران راه آهن: رشد سرعت بازرگانی در شبکه ریلی
سرعت بازرگانی در شبکه ریلی هفت درصد رشد داشته است.
![ادعای جدید مدیران راه آهن: رشد سرعت بازرگانی در شبکه ریلی](https://cdn.tinn.ir/thumbnail/XRDYYmt0GDpC/U7Ccvlt33jn-OqlMlImgutVLjEcw-jhlF2WJsSK4fMDDVSZN8IEX4Zd7jkGxwBqLJ5jM-fGYwhs1w24HZ1koLJJyX4iGWZyj/%D9%82%D8%B7%D8%A7%D8%B1+%D8%A8%D8%A7%D8%B1%DB%8C.jpg)
مدیرکل بازرگانی داخلی راه آهن مدعی شد: سرعت بازرگانی در شبکه ریلی هفت درصد رشد داشته است.
به گزارش تین نیوز، عابدین هادی نژاد در حالی ادعا کرد سرعت بازرگانی در شبکه ریلی در سه ماهه اول سال ۱۴۰۳ نسبت به مدت مشابه سال قبل با رشد ۷ درصدی از ۶ به ۶.۴ رسیده که فعالان بخش حمل و نقل ریلی بر افت سرعت بازرگانی شبکه ریلی تاکید دارند.
گرچه هادی نژاد مدعی شد در سال ۱۴۰۲ نیز نسبت به سال ۱۴۰۱ تغییری در سرعت بازرگانی با تعریف فوق ایجاد نشده و عدد ۵.۵ برای هر دو سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ در آمارها ثبت شده است که این اعداد و ارقام آماری در داشبورد های راه آهن و سالنامه های آماری موجود است اما از آن سو، فعالان این بخش از افت ۱۴ درصدی سرعت بازرگانی واگن های باری در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ خبر داده اند.
قابل ذکر است هادی نژاد روز گذشته همچنین افزود: در رابطه با سرعت بازرگانی ذکر این نکته نیز ضروری است که سهم شرکت های حمل و نقل ریلی مالک واگن در تحقق و افزایش شاخص سرعت بازرگانی و شاخص های مشابه بیش از ۶۰ درصد می باشد.
وی تاکید کرد: به عبارت دیگر انجام تعمیرات واگن های باری در سطح شبکه و زمان انجام تعمیرات مذکور از سوی شرکتهای حمل و نقل ریلی فعال در بخش باری تاثیر ۶۰ درصدی در سرعت بازرگانی دارد.
معاون بازرگانی راه آهن ادامه داد: ضمن اینکه راه آهن جمهوری اسلامی ایران با اقداماتی از قبیل حذف واگن های بدون ترمز و در نتیجه کاهش حجم مانور، تشکیل قطارهای باری کامل، انضباط بخشی مالی به فرآیند حمل بار ریلی، تاکید همزمان بر دو شاخص میزان آماده بکاری و قابلیت اطمینان لکوموتیوها، تخصیص لوکوموتیوهای بهتر به خطوط دارای حجم بار بیشتر و اقداماتی از این دست، زمینه های بسیار خوبی را برای افزایش سرعت بازرگانی فراهم نموده است.