بازدید سایت : ۴۴۳۴۶
جوابیه راه آهن به گزارش تین نیوز:

◄ دستاوردهای راه آهن در دولت سیزدهم کم نظیر است

در پی انتشار مطلبی با عنوان عملکرد بخش ریلی در دوره وزرای راه و شهرسازی، روابط عمومی راه آهن پاسخی به شبکه خبری تحلیلی تین نیوز ارسال کرد.

دستاوردهای راه آهن در دولت سیزدهم  کم نظیر است
تین نیوز

در پی انتشار مطلبی با عنوان عملکرد بخش ریلی در دوره وزرای راه و شهرسازی،  روابط عمومی راه آهن پاسخی به شبکه خبری تحلیلی تین نیوز ارسال کرد.

به گزارش تین نیوز، متن پاسخ روابط عمومی شرکت راه آهن در ادامه آمده است:

بسمه تعالی

روز پنجشنبه مورخ ۱۸ مرداد ۱۴۰۳، پایگاه خبری تین نیوز در گزارشی حاوی مطالب دروغ و خلاف واقع با تیتر «عملکرد بخش ریلی در دوره وزرای راه و شهرسازی»، به سیاه نمایی علیه دوره اخیر راه آهن پرداخته است که بیان نکاتی در این راستا تبیین کننده خواهد بود:

۱- در بخشی از مطلب مذکور مدیرعامل راه آهن دولت سیزدهم را « فردی کاملا ناآشنا با حوزه حمل و نقل ریلی» برشمرده است. این درحالیست که جناب آقای دکتر صالحی، فارغ از تجارب مدیریتی در وزارت صنعت، وزارت رفاه، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام و همچنین شرکت های ریلی باری (پارسیان) و مسافری (رجا)، سال ها پیش از انتصاب در راه آهن، فارغ التحصیل دکتری مهندسی مکانیک از دانشگاه صنعتی شریف با موضوع رساله ریلی بوده و همچنین برگزیده جشنواره خوارزمی در سال ۱۳۹۱ با موضوع ریلی بوده اند و مقالات متعدد ISI در دسته Q۱ و Q۲ در حوزه ریلی داشته اند که اگر مدیرعامل راه آهن دولت یازدهم که در گزارش مذکور از عملکرد ایشان دفاع شده و فردی متخصص برشمرده شده اند، تنها یکی از این مقالات را داشتند، احتمالا به دلیل رکود علمی از دانشکده مهندسی راه آهن دانشگاه علم و صنعت اخراج نمی شدند. البته با انتصاب به مدیرعاملی راه آهن، مجددا به دانشگاه بازگشت داشتند که باید پرسید که از چه مسیری اتفاق افتاده است.

۲- بهتر است تهیه کننده مطلب فوق پاسخ دهد که بر اساس کدام اصول شایسته سالاری، دانش آموخته کارشناسی ارشد رشته آبیاری و زهکشی در زمان دولت یازدهم به عنوان معاون برنامه ریزی و اقتصاد حمل و نقل راه آهن منصوب شدند و زمینه ساز مدیرعاملی ایشان فراهم شد به نحوی که در پایان دولت دوازدهم، بزرگترین معضل و بحران حمل و نقل ریلی کشور انباشت بدهی ها و تعمیرات چند ده هزار میلیارد تومانی بود. البته به لطف الهی و تلاش های شبانه روزی دکتر صالحی و وزرای محترم راه و شهرسازی و حمایت های رئیس جمهور شهید و استجازه مقام معظم رهبری در خصوص تهاتر نفت و ان شاءالله با ادامه این روند در دولت چهاردهم این معضل در حال برطرف شدن است.

۳- سیاه نمایی و کتمان دستاوردهای دکتر صالحی در حالیست که به گواه آمار دستاوردهای راه آهن دولت سیزدهم با توجه به آنچه از دولت دوازدهم تحویل گرفته است کم نظیر بوده است و ثبت رکورد بیشترین ناوگان ریلی تولیدی، رکورد بیشترین ترانزیت ریلی، رکورد کمترین سوانح ریلی و همچنین رکورد بیشترین جابجایی مسافر ریلی تاریخ راه آهن از آن جمله است. از سوی دیگر بودجه سالیانه راه آهن در دولت یازدهم بر مبنای دلار بیش از ۵ برابر وضعیت فعلی بوده است و باید پاسخگوی حیف و میل ها، عدم ناکارآمدی ها، سوانح متعدد، و مفاسد آن دوره باشند که در اذهان فعالین ریلی نقش بسته است.

۴- در سال ۱۴۰۲ نسبت به ۱۳۹۹، عملکرد حمل بار بر حسب تن کیلومتر ۱۹ درصد کاهش و جابجایی مسافر بر حسب نفر کیلومتر ۲۱۹ درصد رشد داشته است. با توجه به اینکه جهت حمل بار و مسافر مشترکا از خط و بخشی از لکوموتیوها استفاده می شود، با افزایش جابجایی مسافر، حمل بار کاهش می یابد. اما شاخص حمل ریلی که نشان دهنده مجموع عملکرد ریلی در حوزه بار (تن کیلومتر) و مسافر (نفر کیلومتر) است توصیف کننده برآیند عملکرد جابجایی بار و مسافر ریلی است که در سال پایانی دولت سیزدهم (۱۴۰۲) در مقایسه با سال پایانی دولت دوازدهم (۱۳۹۹)، رشد ۱۱ درصدی یافته است و اینکه کاهش صرفا یک شاخص، یعنی حمل بار برجسته شده و رکورد جابجایی مسافر و همچنین مجموع شاخص حمل کتمان شده است، خود جای تامل می باشد.

۵- علاوه بر این، بهره وری لکوموتیو (گلوگاه حمل و نقل ریلی کشور) در سال ۱۴۰۲ در مقایسه با سال ۱۳۹۹، افزایش حدود ۱۴ درصدی یافت که بسیار ارزشمند بوده و کاملا بر خلاف ادعای گزارش مذکور می باشد. 

۶- در بخشی از گزارش به تشدید روند کاهش آماده به کاری لکوموتیوها در دولت سیزدهم اشاره شده است. این در حالیست که اتفاقا به گفته معاون ناوگان راه آهن (منصوب شده در دولت دوازدهم) روند رو به سقوط تعداد لکوموتیوهای آماده به کار کشور در دولت سیزدهم کنترل شد. در شش ماه نخست سال ۱۴۰۰، به طور متوسط ماهیانه بیش از ۱۰ لکوموتیو آماده به کار کشور کاهش یافته است و در شهریور ماه ۱۴۰۰، ۵۰۹ دستگاه لکوموتیو آماده به کار در شبکه وجود داشتند. اما با انتصاب دکتر صالحی و تلاش های شبانه روزی انجام شده، روند شدیدا کاهشی اشاره شده کنترل شد و متوسط تعداد لکوموتیو آماده به کار شبکه ریلی برای سال ۱۴۰۲ به تعداد ۵۲۳ دستگاه رسید. البته در بخش دیگری از گزارش فوق الذکر در خصوص دولت دوازدهم، تلویحا به چنین موردی اشاره شده است که با ادعای گزارش در خصوص راه آهن دولت سیزدهم در تناقض می باشد.

۷- به گواه آمار بر خلاف ادعای عجیب گزارش مذکور در خصوص سوانح ریلی و با توجه به اقدامات مهم صورت گرفته در خصوص ارتقاء ایمنی و پیشگیری از سوانح، به لطف الهی در دوران مدیریت دکتر صالحی، تعداد سالیانه سوانح ریلی مستمرا در هر سه سال کاهش یافته و در سال ۱۴۰۲، رکورد کمترین تعداد سانحه سالیانه به ثبت رسید. البته بازنشر و انعکاس همین تعداد سانحه در برخی رسانه ها از جمله رسانه مذکور بیشتر شده است که به نظر می رسد بیشتر با هدف تخریب و بهره برداری سیاسی بوده است! این در حالیست که اتفاقا در دولت یازدهم روند افزایشی سوانح بوجود آمده و علاوه بر رشد قابل توجه تعداد سوانح در سال ۱۳۹۵، از نظر کیفی نیز دومین سانحه ریلی کشور در آن سال بوقوع پیوست و منجر به جریحه دار شدن افکار عمومی شد که استعفای جناب آقای دکتر پورسید آقایی مدیر عامل وقت راه آهن را در پی داشت.

۸- در پایان، ضمن استقبال از نقدهای سازنده، از آن رسانه محترم انتظار می رود ضمن پرهیز از رویکردهای سیاسی و غیرتخصصی، به شاخص های فنی به طور جامع و دقیق پرداخته و با سوء استفاده از آمارهای گزینشی به سیاه نمایی دستاوردهای تلاشگران حوزه ریلی کشور نپردازد و از وارونه جلوه دادن حقیقت خودداری نماید.»

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس

    منتظر اخراج میعاد صالحی هستیم. به محض اخراج وی، اطلاعات تکان دهنده ای علیه وی منتشر می شود تا دیگر نتواند سازمان های دیگر را به حال و روز راه آهن بیندازد.

    • ناشناس

      این بیانیه را به یک دکتر روانپزشک نشان دهید.
      قطعا تشخیص وی، بیماری خودشیفتگی است آن هم به صورت عمیق.
      چقدر سخت است که باور کنیم کسانی در این مملکت پست معاونت وزیر گرفته اند که تا این اندازه از نظر بلوغ عقلی و اخلاقی دچار نقصان هستند.
      هم خود را برتر می بینند و هم بزرگان را پایین می بینند. اسم این بیماری، کبر است. خدا به داد همه ما برسد علی الخصوص به داد آنهایی که قرآن را حفظ هستند و می دانند خداوند با کسانی که دچار کبر هستند چه می کند.

    • ناشناس

      بنظرم دستاوردهای این دولت در مبارزه باند های مافیایی و دزدی چپاول که از سال 1375در راه آهن شکل گرفت و در سالهای 1392تا 1395به اوج خود رسید موفق بوده است اما دزد ها دارند برمی گردند

    • راشدی

      منافقین و چاپلوس های دزد همواره لاف میزنند و عقده خاصی از اصحاب انقلاب دارند

    • ناشناس

      راشدی جان!
      شما واقعا صالحی و تیمش را انقلابی میدانی؟
      احتمالا منظورت از انقلاب، چیزی مثل انقلاب سازمان منافقین است، نه این انقلاب اسلامی ایران که طرفدارانش عموم مردم ایران هستند!

    • ناشناس

      ناشناس که چهره در نقاب نفاق پوشاندی بهتره سفسطه نکنید چون ما دزد ها رو هم تو راهن دیدیم صالحی هم دیدیم لیاقت شما همون دزد های سال1392هستن

  • شاطری

    باسلام
    بدترین دوران مدیریت در راه آهن دوران آقای صالحی وبدتر از دوران مدیریتی مدیر ضعفی مثل آقای سعید رسولی است آقای صالحی ٣ عملکرد مثبت خودش را با ذکر آدرس وعدد و قم اعلام کند.

  • عباس

    آقای صالحی قاری خوبیست ولی مدیر خوبی نیست کار را باید به اهلش سپرد.

    • ناشناس

      قاری خوب باید عامل به قرآن هم باشد که ایشان نیست. بسیاری از رفتارهای ایشان بر خلاف دستورات قرآن بود. نباید فراموش کنیم که بسیاری از مصاحبه ها و مکاتبه های مملو از تعریف و تمجید از ایشان به اجبار تهیه شده اند و این اجبار کردن مردم برای تعریف و تمجید از خود، مصداق خودخواهی و خودپسندی و خلاف نص صریح قرآن کریم است. خداوند ما را به حال خود رها نکند.

  • کارشناس ریلی

    آقای مدیر روابط عمومی
    قطعا کار شما مجیز گوئی از مدیر عامل راه آهن نیست و برای این حقوق نمی گیری اما چه کنیم که در سالهای اخیر مدیر روابط عمومی راه آه انگار شرح وظایفش عوض شده و وظیفه دارد تا تنها مجیز مدیر عامل را بگوید
    آقای مختاری صرف داشتن یک پایان نامه در حوزه ریلی شما را متخصص و مدیر راه آهن معرفی نمی کند با تعریف شما همه فارغ التحصیلان دانشکده راه آهن می توانند مدیر عامل راه آهن باشند
    شما که خوب بلدی بنویسی تنها سه مورد از کارهای زیر بنائی آقای دکتر صالحی را البته با مستندات کتبی معتبر منتشر کن
    برادر عزیز آنچه عیان است چه حاجت به بیان است
    زیر بنای راه آهن در حال نابودی است در حوزه خط سیگنالینگ مخابرات برق و تاسیسات تقریبا نابود شده ایم و هیچ دوره اینطوری نابودی را به چشم نمی دیدیم
    در حوزه ناوگان که تقریبا داریم به 45 سال پیش برمی گردیم
    در حوزه نیروی انسانی شما حتی در رده مدیران میانی هم آدم پیدا نمی کنید در راه آهن
    در حوزه مسافری کیفیت از افتضاح رد شده
    آقای عزیز چرا اصرار دارید بگید همه چی گل وبلبله
    اونقدر سانحه دادی که سانحه ندادن ما را متعجب می کنه
    بعد با وقاحت چنین مطالب کذبی را می نویسید و انتظار دارید ما برای شما کف بزنیم

  • ایرانی

    صالحی قاری قرآن است و تمامی مدارک تحصیلی اش بدلیل حضور در حلقه جماران به او اهدا شده اند. این افسانه ها در مورد مقالات و تخصص ها را می توان براحتی در یک مناظره فنی به چالش کشید. راه آهن در دوره مدیریت او عملکرد مسافری و باری منفی و پر حادثه داشت و بدلیل بیسوادی و بیتجربگی صالحی کارشناسان خوب راه آهن را ترک کردند تا اکثر پروژه ها رها شوند!!!!!!!!!!امید است خانم دکتر مالواجرد اولین اقدامش اخراج و توبیخ اداری صالحی و گروه همراهش از حلقه جماران باشد، بد نیست دلایل اخراج صالحی از صندوق بازنشستگی و اینهمه جابجایی های شغلی اش را بررسی کنید تا متوجه شوید صلاحیت فنی و مدیریتی ندارد.