◄ اتصال دو مرکز استان به شبکه ریلی تا پایان سال
درحالحاضر 16 پروژه آزادراهی بهطور همزمان در ایران درحال اجرا است. خیرالله خادمی، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنای حملونقل با اعلام این خبر گفت: مجموع طول این پروژهها به هفت هزار و 800 کیلومتر میرسد.
درحالحاضر 16 پروژه آزادراهی بهطور همزمان در ایران درحال اجرا است. خیرالله خادمی، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنای حملونقل با اعلام این خبر گفت: مجموع طول این پروژهها به هفت هزار و 800 کیلومتر میرسد.
به گزارش تیننیوز به نقل از ایرنا، خادمی در جلسه کارگروه فنی راه و شهرسازی در فرمانداری خرمآباد مسافت آزادراههای فعلی کشور را ۱۷ هزار کیلومتر برشمرد و اظهار داشت: بیش از پنج هزار دستگاه انواع ماشینآلات سنگین و ۱۵ هزار نفر در طرحهای آزادراهی کشور فعال هستند و تلاش میشود تا سال آینده، ۲۸۱ کیلومتر آزادراه بهرهبرداری شود.
او همچنین افزود: از صدسال گذشته با آغاز ریل سازی در کشور تاکنون ۱۳ هزار کیلومتر مسیر راهآهن ایجادشده و درحالحاضر کار احداث سه هزار و ۴۰۰ کیلومتر مسیر جدید در دست اقدام است.
خادمی روند احداث راهآهنهای جدید را مطلوب ارزیابی کرد و اظهار داشت: انتظار میرود امسال سه مرکز استان کشور به شبکه ریلی متصل شوند.
خادمی همچنین اضافه کرد: درحالحاضر بسیاری از طرحهای عمرانی شرایط بسیار سختی دارند و با مشکل دسترسی به منابع مالی مواجه هستند.
او افزود: باوجود مشکلات پیش رو، اقدامات بزرگ و طرحهای کلیدی در بخشهای ریلی، آزادراهی و بزرگراهی در دست اقدام است.
۳۰ درصد اعتبارات استانها در حوزه راه و شهرسازی تخصیص یابد
معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین گفت: باید ۲۸ تا ۳۰ درصد اعتبارات استانها در بخش راه و شهرسازی تخصیص یابد در غیر این صورت به این حوزه ظلم میشود.
خادمی بیان کرد: درحالحاضر طرح راهآهن دورود-خرمآباد با ۱۱۴ کیلومتر طول، ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و راهآهن ازنا-الیگودرز-اصفهان مشکلات اعتباری دارد.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنای حملونقل کشور افزود: طرحهای راهآهن در صورت اتصال به مسیرهای سراسری جنوب در ترانزیت بار مؤثر خواهد بود و به همین دلیل مطالعات فاز اول و دوم، عبور خطوط ریلی از پلدختر تکمیلشده است.
او با اشاره به اشتغال حدود ۲ هزار و ۲۰۰ نفر در طرحهای آزادراهی و ریلی لرستان اضافه کرد: چنانچه زیرسازی طرحها در استان تکمیل شود، وزارت راه و شهرسازی تأمین اعتبار مرحله روسازی را تقبل خواهد کرد.
درحالحاضر ظرفیت بنادر ایران در حد مطلوبی است و این ظرفیت درحالتوسعه است؛ اما در مناطقی مانند استان سیستان و بلوچستان ظرفیت ترانزیت زمینی کمتر از ظرفیت تخلیه و بارگیری بنادر است و این امر باعث دلزدگی سرمایهگذاران از فعالیت در این استانها میشود.
توسعه مسیرهای آزادراهی و ریلی میتواند کمک شایانی به توسعه ترانزیت ایران بکند و باعث شود تا رونق به بنادر کشور نیز بازگردد.
سلام راه اهن چابهاررابایدپیگیری کنید زاهدان به چابهار وکرمان به ایرانشهر وراه اهن آستاردرمسیرترانزیت وترانزیت ارزآوراست