بازدید سایت : ۴۴۹۷۹

◄ اتصال دو مرکز استان به شبکه ریلی تا پایان سال

درحال‌حاضر 16 پروژه آزادراهی به‌طور هم‌زمان در ایران درحال اجرا است. خیرالله خادمی، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنای حمل‌ونقل با اعلام این خبر گفت: مجموع طول این پروژه‌ها به هفت هزار و 800 کیلومتر می‌رسد.

اتصال دو مرکز استان به شبکه ریلی تا پایان سال
تین نیوز

درحال‌حاضر 16 پروژه آزادراهی به‌طور هم‌زمان در ایران درحال اجرا است. خیرالله خادمی، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنای حمل‌ونقل با اعلام این خبر گفت: مجموع طول این پروژه‌ها به هفت هزار و 800 کیلومتر می‌رسد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا،  خادمی در جلسه کارگروه فنی راه و شهرسازی در فرمانداری خرم‌آباد مسافت آزادراه‌های فعلی کشور را ۱۷ هزار کیلومتر برشمرد و اظهار داشت: بیش از پنج هزار دستگاه انواع ماشین‌آلات سنگین و ۱۵ هزار نفر در طرح‌های آزادراهی کشور فعال هستند و تلاش می‌شود تا سال آینده، ۲۸۱ کیلومتر آزادراه بهره‌برداری شود.

او همچنین افزود: از صدسال گذشته با آغاز ریل سازی در کشور تاکنون ۱۳ هزار کیلومتر مسیر راه‌آهن ایجادشده و درحال‌حاضر کار احداث سه هزار و ۴۰۰ کیلومتر مسیر جدید در دست اقدام است.

خادمی روند احداث راه‌آهن‌های جدید را مطلوب ارزیابی کرد و اظهار داشت: انتظار می‌رود امسال سه مرکز استان کشور به شبکه ریلی متصل شوند.

خادمی همچنین اضافه کرد: درحال‌حاضر بسیاری از طرح‌های عمرانی شرایط بسیار سختی دارند و با مشکل دسترسی به منابع مالی مواجه هستند.

او افزود: باوجود مشکلات پیش رو، اقدامات بزرگ و طرح‌های کلیدی در بخش‌های ریلی، آزادراهی و بزرگراهی در دست اقدام است.

 ۳۰ درصد اعتبارات استان‌ها در حوزه راه و شهرسازی تخصیص یابد

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین گفت: باید ۲۸ تا ۳۰ درصد اعتبارات استان‌ها در بخش راه و شهرسازی تخصیص یابد در غیر این صورت به این حوزه ظلم می‌شود.

خادمی بیان کرد: درحال‌حاضر طرح راه‌آهن دورود-خرم‌آباد با ۱۱۴ کیلومتر طول، ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و راه‌آهن ازنا-الیگودرز-اصفهان مشکلات اعتباری دارد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنای حمل‌ونقل کشور افزود: طرح‌های راه‌آهن در صورت اتصال به مسیرهای سراسری جنوب در ترانزیت بار مؤثر خواهد بود و به همین دلیل مطالعات فاز اول و دوم، عبور خطوط ریلی از پل‌دختر تکمیل‌شده است.

او با اشاره به اشتغال حدود ۲ هزار و ۲۰۰ نفر در طرح‌های آزادراهی و ریلی لرستان اضافه کرد: چنانچه زیرسازی طرح‌ها در استان تکمیل شود، وزارت راه و شهرسازی تأمین اعتبار مرحله روسازی را تقبل خواهد کرد.

درحال‌حاضر ظرفیت بنادر ایران در حد مطلوبی است و این ظرفیت درحال‌توسعه است؛ اما در مناطقی مانند استان سیستان و بلوچستان ظرفیت ترانزیت زمینی کمتر از ظرفیت تخلیه و بارگیری بنادر است و این امر باعث دل‌زدگی سرمایه‌گذاران از فعالیت در این استان‌ها می‌شود.

توسعه مسیرهای آزادراهی و ریلی می‌تواند کمک شایانی به توسعه ترانزیت ایران بکند و باعث شود تا رونق به بنادر کشور نیز بازگردد.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس

    سلام راه اهن چابهاررابایدپیگیری کنید زاهدان به چابهار وکرمان به ایرانشهر وراه اهن آستاردرمسیرترانزیت وترانزیت ارزآوراست