ابر پروژه راه آهن همدان سنندج آماده بهره برداری شد
طول پروژه از همدان تا سنندج حدود ۱۵۱ کیلومتر است و سرتاسر مسیر آمادگی بهره برداری دارد.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با اعلام آمادگی ابر پروژه راه آهن همدان سنندج برای بهره برداری گفت: با تکمیل این پروژه، مراکز استان های کردستان و همدان به شبکه ریلی متصل می شود.
به گزارش تین نیوز از وزارت راه و شهرسازی، خیرالله خادمی در بازدید از پروژه راه آهن همدان سنندج افزود: ۳۲ درصد از پیشرفت فیزیکی این پروژه طی ۱.۵ سال گذشته محقق شده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی ارزش روز این پروژه را ۱۵ هزارمیلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این رقم نشان می دهد راه آهن همدان سنندج یک ابر پروژه ریلی است.
خادمی در خصوص مشخصات فنی این پروژه نیز گفت: طول پروژه از همدان تا سنندج حدود ۱۵۱ کیلومتر است و سرتاسر مسیر آمادگی بهره برداری دارد.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور هدف این پروژه را اتصال دو مرکز استان کردستان و همدان به شبکه ریلی دانست و افزود: اجرای راه آهن همدان_ سنندج اتصال مرکز کشور را به سمت غرب کشور به صورت ریلی برقرار می کند ولی برای اینکه بتوانیم شرایط کریدور را ارتقا دهیم باید به مرز باشماق اتصال انجام شود و از آن طریق به شبکه ریلی عراق متصل شویم تا به این ترتیب از طریق شبکه ریلی عراق به سوریه دسترسی یابیم.
وی ادامه داد: با تکمیل این دسترسی ها تحولی در استان های غربی به ویژه استان کردستان رخ می دهد.
خادمی اظهار کرد: پیش بینی می شود با روند خوبی که در حوزه های زیرساختی حمل ونقلی در پیش گرفته شده و با برنامه ریزی ها و اقداماتی که در بخش های جاده ای هم در دست انجام است، بتوانیم کریدورهای اصلی استان و کریدورهای شمالی- جنوبی در غرب کشور نیز که بخش عمده آن حدود ۳۲۰ کیلومتر از استان کردستان می گذرد، تکمیل کنیم.
حدود ۱۵ درصد این پروژه در
۱.۵ سال اخیر ساخته شده نه ۳۲ درصد.
مانند پروژه میانه تبریز که ۱۳۲ کیلومتر آن در دولت قبل افتتاح و ۴۶ کیلومتر باقیمانده تا ایستگاه خاوران، بالغ بر ۸۰ درصد پیشرفت داشت، ولی در زمان بیان آمار مراتب را به نفع دولت مستقر چرب تر میفرمایند.
اجرای این پروژه از سال ۱۳۸۵ آغاز شده و در دولتهای مختلف پیشرفتهای قابل توجه داشته .
تا پیش از آغاز این دولت،
این پروژه ،
بالغ بر ۹۰ درصد
پیشرفت داشته است.
با دستکاری در آمار پیشرفت پروژه در دولت حاضر، زمینه رضایت بالادستی ها را فراهم می آورند.
تغییر پیشرفت پروژه به نفع وزیر و دولت فعلی
یکی از راز بقای مدیریت در ۳ دولت مختلف است.
از دولت دهم تا دولت سیزدهم