بازدید سایت : ۱۱۴۰۷۲

◄ سمند ریل ؛ تجربه تزانزیت امن، ارزان و سریع کالا

گروه صنعتی ایران خودرو در راستای بهینه سازی حمل ونقل کالا و تسهیل در جابجایی مواد اولیه مورد نیاز و همچنین محصولات تولیدی خود در بخش ریلی با مشارکت راه آهن ایران در 19 مهر ماه سال 1383 تاسیس شرکت سمند ریل با زمینه فعالیت مرتبط را محقق نمود.

سمند ریل ؛ تجربه تزانزیت امن، ارزان و سریع کالا
تین نیوز |

امروزه صنعت حمل ونقل و ترانزیت کالا در کلیه اشکال آن یکی از بخش های اساسی و مهم در اقتصاد هر کشور به حساب می آید که با قطعیت می توان گفت رشد و ترقی یک جامعه بدون توجه به جایگاه و اهمیت این صنعت امکان پذیر نخواهد بود.

به گزارش تین نیوز، گروه صنعتی ایران خودرو در راستای بهینه سازی حمل ونقل کالا و تسهیل در جابجایی مواد اولیه مورد نیاز و همچنین محصولات تولیدی خود در بخش ریلی با مشارکت راه آهن ایران در 19 مهر ماه سال 1383 تاسیس شرکت سمند ریل با زمینه فعالیت مرتبط را محقق نمود.

شرکت سمند ریل سال های ابتدایی فعالیت خود را با ناوگان متوع ریلی در پایانه اختصاصی ایران خودرو واقع در سایت جنوبی آن و در زمینی به وسعت 42 هزار مترمربع آغاز نمود و با گذشت بیش از 15 سال فعالیت موفق آمیز خود در حوز حمل و نقل و لجستیک ریلی هم اکنون با تجهیز شرکت به ناوگان جاده ای و پایانه اختصاصی و احداث پایانه لجستیک در تهران، تامین محوطه بندری در چابهار و ارائه خدمات حمل و نقل بین المللی در حوزه ریلی به شرکت حمل ونقل ترکیبی تبدیل شده است.

ناوگان ریلی شرکت مشتمل بر 733 دستگاه انواع واگن می باشد که به سه دسته کلی تقسیم می شود؛ واگن های مسطح که امکان بارگیری 24 متر و 80  TUE و ظرفیت وزنی 65 تن را محقق می کند. واگن های لبه کوتاه با حداکثر ظرفیت بارگیری 64 تن و طول بارگیری 18 متر قابلیت حمل انواع کانتینر و بارهای عمومی را دارا هستند. واگن های ویژه حمل خودرو نیز با طول بارگیری 25 متر و قابلیت حمل 10 الی 12 خودرو می باشد.

سمند ریل

شرکت سمند ریل در حوزه جاده ای با شناسایی بازارهای هدف و ایجاد دفاتر حمل ونقل جاده ای ضمن تجهیز پایانه ای به وسعت 11 هزار متر مربع تامین خودروهای سنگین تجاری به تعداد 85 دستگاه ملکی و قرارداد بیش از 200 دستگاه تحت پوشش با کاربرهای متعدد حمل شرایط حضوری موثرتر در بازار حمل ونقل و امکان جذب حداکثری را برای شرکت فراهم کرده است. تمامی این خودروها اعم از ملکی و تحت پوشش مجهز به سیستم ناوبری هوشمند بوده که قابلیت پایش  و رصد لحظه ای آنان را فراهم می کند.

با هدف ارتقای بهره وری ناوگان حمل و نقل و همگام با تحول دیجیتال در عرصه های مختلف شرکت سمندریل با سرمایه گذاری در حوزه دانش نسبت به ایجاد نرم افزار یکپارچه خدمات لجستیکی اقدام نموده است. برنامه اختصاصی با نام تجاری سمند بار ضمن پایش آنلاین سیر کالا و ناوگان، قابلیت گزارش دهی دقیق به مشتریان و کنترل تمامی ارکان مالی و عملیاتی قراردادهای خود را فراهم کرده است و با نصب بر گوشی همراه رانندگان و اتصال به سیستم کنترل مرکزی شرکت؛ قابلیت اعلان بار، رصد آنلاین و تعامل مالی با رانندگان را نیز فراهم ساخته است.

استقرار و بهره برداری از فاز اول سیستم هوش کسب و کار نیز در قالب داشبوردهای مدیریتی و عملیاتی و تولید کارشناس دیجیتال تحلیلگر حمل ونقل جاده ای از دیگر اقدامات شاخص تحول دیجیتال سمند ریل است.

شرکت سمند ریل در راستای توسعه بسته خدمات لجستیکی خود نسبت به سرمایه گذاری، احداث و راه اندازی سایت خدمات لجستیک در ایستگاه تشکیلاتی آپرین به عنوان بزرگترین بندر خشک کشور در مجاورت تهران اقدام به تجهیز باراندازی به مساحت 50 هزار متر مربع و مجهز به 2 باب سوله 10000 متر مربعی و کلیه ماشین آلات لجستیکی شامل انواع لیفتراک، ریچ استاکر و تریلرهای کفی نموده است.

پایانه لجستیکی آپرین شرکت سمند ریل واقع در ایستگاه ریلی آپرین در منطقه اسلامشهر و در مجاورت گمرک آپرین از سال 1397با سرمایه گذاری بالغ بر 500  میلیارد ریال در قالب  یک قراداد (BOT) 21  ساله با شرکت راه آهن ج.ا.ا احداث و به بهره برداری رسید.

شرکت سمند ریل در این سایت با دارا بودن دوسوله سرپوشیده هر یک به مساحت 9 هزار متر مربع و فضای باز باراندازی به مساحت بیش از 20 هزار مترمربع علاوه بر انجام خدمات کانتینری با ظرفیت بالغ بر 7 هزار دستگاه در سال نسبت به ارائه سرویس حمل ریلی و انبارش ورقه های گروه صنعتی ایران خودرو از محل کارخانه فولاد مبارکه و همچنین ورق های وارداتی از بندرعباس اقدام نموده است.

سمند ریل

ظرفیت انبارش ورق ها در این پایانه بیش از 100 هزار تن می باشد که با تجمیع انبارهای گروه صنعتی در یک نقطه و حذف خدمات انبارش در نقاط مختلف علاوه بر کاهش هزینه های قابل توجه  کمک شایانی به مدیریت توزیع و انبارش ورق ها نیزنموده است.

با توجه به مزیت لجستیکی بندر چابهار در توسعه تزانزیت کالا ضمن ایجاد دفتر حمل ونقل جاده ای در این بندر نسبت به ارائه خدمات بندری در محوطه یک هکتاری تحت کلید خود اقدام و از این طریق سبد خدمات لجستیکی خود را برای مشتریان توسعه داده است.

شرکت سمند ریل به موازات خدمات داخلی و با هدف دست یابی به سهم بیشتری از بازار حمل و نقل بین المللی خصوصا ایفای نقش موثر در ترانزیت کالا در کریدور شمال جنوب و راه ابریشم به صورت فورواردی و با استفاده از ناوگان جاده ای و ریلی ملکی خود و  شرکای تجاری در چین، قزاقستان، روسیه، هند و ترکیه نسبت به ترانزیت کالا در این کریدورهای بین المللی اقدام نموده است.

حمل تمام ریلی و تمام کامیونی از چین به ایران و ترکیه، صادرات محصولات کارخانه خودروسازی سیامکو سوریه و صادرات انواع خودروهای تولیدی ایران خودرو به ترکیه و کشورهای هدف، صادرات انواع لوله و محصولات پتروشیمی و انواع کانتینر به سایر کشورها از جمله چین، روسیه، قزاقستان، مصر، لبنان، الجزایر، ونزوئلا، سودان، سنگال،سوریه، عراق، آذربایجان و کشورهای حوزه (CIS) از جمله فعالیت های انجام شده در این زمینه می باشد و با توجه به توسعه ناوگان ریلی، جاده ای و تکمیل زنجیره تامین از طریق شرکای تجاری در آینده این سهم افزایش قالب توجهی خواهد یافت.

شرکت سمند ریل با دارا بودن 23 نمایندگی فعال در سراسر کشور از جمله بندرعباس، چابهار و سرخس و همچنین کشورهای ترکیه، روسیه و هند آماده ارائه خدمات به مشتریان به صورت درب به درب و تضمین ترانزیت کالا به صورت امن، ارزان و سریع می باشد.

سمندریل

میزان سرمایه ثبت شده شرکت در حال حاضر بالغ  900 میلیارد ریال می باشد که 91 درصد آن سهم شرکت ایسیکو و 9 درصد دیگر نیز سهم شرکت تاید واتر خاورمیانه است.

شرکت سمند ریل به پشتوانه تجربیات خود و با سود جستن از کادر مدیریتی و عملیاتی مجرب ضمن بهره گیری از سرمایه های انسانی در کلیه زمینه های حمل ونقل داخلی و بین المللی و تجهیز خود به ابزارها و استانداردهای به روز آماده ارائه  خدمات متمایز عملیاتی در زمینه حمل ونقل و مشاوره به صاحبان کالا و مشتریان در قالب یک شرکت 3PL می باشد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.