رضایتمندی حاجیان از خدمترسانی فرودگاهها
مسئول عملیات حج شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران با تاکید بر هماهنگی خوب تمام ارگانهای خدمترسان در فرودگاههای کشور از رضایت حجاج زائران از کیفیت خدمترسانیها و تکریم مسافران خبر داد.
به گزارش تیننیوز به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران، سیدمحمود رضوی گفت: پس از قطعی شدن زمان اعزام حجاج در اوایل اردیبهشت امسال برنامهریزی برای انجام بهینه خدمترسانی به زائران را در شرکت فرودگاهها آغاز کردیم و دستورالعملهای متعددی را در زمینه تکریم مسافران، ارزیابی کیفیت خدمات، ایمنی و آتشنشانی، مباحث بهداشتی و غیره به 20 فرودگاه کشور که باید در اعزام زائران مشارکت میکردند، ارسال کردیم.
وی با اشاره به اینکه برای هماهنگی بهتر 200 جلسه هماهنگی داخلی در فرودگاهها و 20 جلسه ستادی در سطح شرکتهای هواپیمایی، حج و زیارت و سایر دستگاههای مرتبط برگزار شد، گفت: با وجود اینکه از نظر زمانی با فشردگی روبرو شده بودیم توانستیم با هماهنگیهای صورت گرفته شاهد رضایتمندی حجاج درپروازهای رفت و برگشت باشیم.
رضوی افزود: با برگزاری جلسات هماهنگی و همکاری نهادهای مختلف از جمله نیروی انتظامی، گمرک، بهداشت و درمان، سپاه پاسداران، اداره گذرنامه و غیره بسیاری از مشکلات احتمالی رفع شد و با وجود تاخیرها و برخی کمبودها که البته طبیعی است، توانستیم شرایط خوبی را برای پرواز ایمن و تسریع در ترخیص بار و ارائه خدمات فراهم کنیم.
مسئول عملیات حج شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران به طور میانگین از زمان ورود اولین مسافر یک پرواز به سالن تا خروج آخری مسافر 27 دقیقه برای تحویل و کنترل بار، کنترل سلامت و گذرنامه و خدمات گمرک صرف وقت میشود.
رضوی با تاکید بر اینکه تاکنون بیماری واگیردار خاص یا خطرناکی در میان حجاج گزارش نشده است، گفت: با هماهنگی انجام شده با ادارات کل بهداشت و درمان استانها کنترل کاملی بر سلامت حاجیان ورودی به کشور صورت گرفته است و ناظران بهداشت در ورودی و خروجی فرودگاهها مستقر و تا پایان عملیات برگشت فعال هستند.
وی با بیان اینکه در پروازهای رفت حاجیان در سال جاری 86هزار مسافر و 1398 تن بار توسط 327 پرواز جابهجا شدند، گفت: تا پایان اولین روز مهر درمجموع 279 پرواز برگشت با 76 هزار و 500 زائر داشتهایم که تا پایان عملیات به 300 پرواز خواهد رسید.