بازدید سایت : ۷۲۴۸۷
مه آبادی در برنامه زنده تلویزیونی:

خرید هواپیمای فلایت چک از طریق مناقصه بین‎المللی / برای فلایت چک هرگز از هواپیمای تفریحی استفاده نمی‎کنیم

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران در برنامه تلویزیونی حالا خورشید به ادعای خرید گران قیمت هواپیمای فلایت چک پاسخ داد.

خرید هواپیمای فلایت چک از طریق مناقصه بین‎المللی / برای فلایت چک هرگز از هواپیمای تفریحی استفاده نمی‎کنیم
تین نیوز |

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران در برنامه تلویزیونی حالا خورشید به ادعای خرید گران قیمت هواپیمای فلایت چک پاسخ داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران، به دنبال جو رسانه‎ای و انتشار اخباری مبنی بر شکایت یک شرکت انگلیسی از شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران درباره رد شدن پیشنهادش در مناقصه فروش فلایت چک به قیمت کمتر از سه میلیون دلار و خریداری هواپیمایی گران به قیمت 11 میلیون دلار از شرکتی دیگر، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران، صبح امروز 4 آبان 96 در برنامه حالا خورشید حضور یافت تا در گفتگو با رضا رشیدپور، جامعه را از سلامت و درستی انتخاب و خرید فلایت چک مطمئن کند.

رحمت اله مه آبادی دراین برنامه از خبر درج شده توسط یکی از خبرگزاری‎ها به عنوان دروغی بزرگ و افتضاح رسانه‎ای یاد کرد و گفت: این خبر مصداق استراتژی دروغ بزرگ و فریب دادن افکارعمومی است که در چهار سطر آن پنج دروغ بزرگ وجود دارد.

وی با بیان اینکه خبرهای منتشر شده دروغ و بی اساس است، تاکید کرد: هیچ شرکت انگلیسی‎ای به سازمان بازرسی کل کشور و قوه قضائیه شکایت نکرده و این شکایت توسط کسی که مدعی نمایندگی این شرکت است با نامه‎ای بدون امضا و نشانی مطرح شده که سازمان بازرسی نیز هنوز اعتبار آن را تایید نکرده است.

وی با تاکید بر اینکه هواپیمای فلایت چک با توجه به نوع ماموریت حساس، دقیق و با ارتفاع بالای خود در انجام چک‎های ناوبری باید از توان و ویژگی‎های خاصی برخوردار باشد، افزود: هواپیمای پیشنهادی آن نماینده در مناقصه دایاموند 62 است که مناسب فلایت چک نیست و ما وظیفه خود می‎دانیم بهترین محصولات جهانی را در این زمینه تهیه کنیم تا بالاترین خدمات را به مردم ایران عرضه کنیم.

وی ادامه داد: از سوی دیگر قیمت این هواپیما دو میلیون و 800 هزار یورو عنوان شده است که باید بگویم این قیمت هم بسیار بالاست و قیمت واقعی آن کمتر از یک میلیون یورو است.

مه‎آبادی در رد ادعای دیگر مطرح شده توضیح داد: از سوی دیگر مطرح شده است که ما هواپیمای فلایت چک دوم را به قیمت 11 میلیون دلار خریده‎ایم که این صحیح نیست و هم قیمت کمتر است این است و هم اینکه هنوز ما هیچ مبلغی پرداخت نکرده‎ایم.

وی با بیان اینکه متاسفانه گاه برخی رسانه‎ها از منابع ناشناس خبری پر ابهام و پر از تناقض را می‎پذیرند و بدون راستی آزمایی بازگو و جامعه را دلخور می‎کنند، گفت: این شکایت را هر کسی می‎تواند در سامانه قوه قضائیه و سازمان بازرسی ثبت کند و منتشر کند اما مهم بررسی‎های سازمان بازرسی و نتیجه گیری آن است که می‎تواند اعتبار ادعای شاکی را اثبات کند که هنوز این سازمان در این رابطه ابراز نظر نکرده است.

رئیس هیئت مدیره شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران با اشاره به اینکه چگونه ممکن است یک شرکت انگلیسی نگران هدر رفتن منابع ملی ایران باشد و به قوه قضائیه شکایت کند، افزود: قیمت هواپیماهای فلایت چک مشخص است. این هواپیما ترکیبی است و باید پس از خریداری، سامانه FIS بر روی آن نصب شود. در تمام دنیا نیز روند به همین شکل است که ابتدا هواپیمای مناسب خریداری می شود و سپس این سامانه بر روی آن نصب می‎شود.

مه آبادی ادامه داد: ما بر اساس تاکید وزیر راه و شهرسازی تلاش کردیم بهترین، امن ترین و مطمئن ترین هواپیما را خریداری کنیم که دو سال قبل کینگ ایر آمریکایی مدیوم نیمه سنگین با برد 35 هزار پا با موتور جت به ارزش هشت میلیون دلار را خریداری کردیم که مجهزترین هواپیمای فلایت چک محسوب می شود.

وی در بیان تفاوت هواپیمای جایگزین ادعا شده، افزود: ولی هواپیمای ادعایی یعنی دایاموند 62 از نوع سبک به ارزش یک میلیون دلار با برد 20 هزار پا و موتور پیستونی است که از حد ارتفاع پرواز مورد نیاز برای فلایت چک سامانه های راداری و ناوبری با حداقل 28 هزار پا، پایین تر است. در حقیقت توانایی هواپیمای ادعایی در اجرای ماموریت فلایت چک 0 درصد است و کاربردی آموزشی و تفریحی دارد که متاسفانه نمونه آن دیروز در کرمان سقوط کرد.

وی به منظور شفاف سازی قیمت خرید هواپیمای فلایت چک فعلی و جدید ایران گفت: ارزش هواپیمای فلایت چک ایران با هزینه نصب FIS در مجموع 11 میلیون دلار شد که دو سال پیش در شرایط برجام با قیمت پسابرجام خریداری کردیم. قرارداد خرید فلایت چک دوم نیز به ارزش 9 میلیون و 380 میلیون دلار امضا شده است.

مه آبادی با بیان اینکه برای خریداری فلایت چک دوم مناقصه بین‎المللی برگزار شده و پس از رعایت موارد قانونی و تخصصی قرارداد با شرکت آلمانی ایرودیتا امضا شده است، افزود: تمام اسناد مناقصه ثبت شده است و شرکت انگلیسی نیز اسناد مناقصه را خریده است.

وی در پایان تاکید کرد: به جامعه اطمینان می‎دهم که فرزندان متخصص ایران اسلامی در شرکت فرودگاه‎ها تمام تلاش خود را به کار می‎برند تا بهترین و مطمئن‎ترین هواپیماها و تجهیزات با به صرفه‎ترین قیمت خریداری و به کار گرفته شود.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.