انتشار اسناد محرمانه قرارداد خرید فلایت چک توطئه بود/ ورود فلایت چک دوم تا 12 ماه دیگر
مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران با بیان اینکه انتشار اسناد محرمانه قرارداد خرید اولین هواپیمای فلایت چک توطئه بود اظهار داشت: دومین هواپیمای فلایت چک تا نهایتا 12 ماه دیگر وارد کشور میشود.
مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران با بیان اینکه انتشار اسناد محرمانه قرارداد خرید اولین هواپیمای فلایت چک توطئه بود اظهار داشت: دومین هواپیمای فلایت چک تا نهایتا 12 ماه دیگر وارد کشور میشود.
به گزارش ایلنا، رحمت الله مهابادی در نشست خبری صبح امروز با اشاره به حواشی که اخیرا از سوی برخی از رسانهها برای قراردادهای خرید هواپیماهای فلایت چک انجام شد برخی از رسانهها ناآگاهانه و به صورت غیرحرفهای به این موضوع پرداختند و شاهد بداخلاقیها و پرداختهای غیرمنصفانه به این موضوع بودیم.
مدیرعامل شرکت فرودگاههاو ناوبری هوایی ایران با بیان اینکه با توجه به حساسیت بسیار بالا در این زمینه این قراردادها باید در فضای آرام و بدون تنش انجام شود، گفت: قرارداد خرید اولین فلایت چک در دوران تحریمها انجام شد و متاسفانه اسناد محرمانه این قرارداد توسط عدهای از واسطهگران منتشر شد که آن را یک توطئه میدانم.
وی افزود: نگران آن بودیم که با انتشار اسناد محرمانه قرارداد، هواپیمای فلایت چک که یکی از مهمترین تجهیزات برای وارسی و بررسی ایمنی فرودگاهها است را به ایران تحویل ندهند.
مهابادی با بیان اینکه اما قرارداد خرید دومین هواپیمای فلایت چک پس از تحریمها و در قالب مناقصه انجام شد، گفت: در آن زمان میتوانستیم خرید دومین هواپیمای فلایت چک را در قالب مناقصه تهیه کنیم و طبق قرارداد باید در بازه زمانی هشت تا 12 ماه هواپیمای فلایت چک دوم تحویل داده شود.
مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران همچنین با اشاره به توسعه تجهیزات فرودگاهی و ناوبری هوایی در سطح فرودگاههای کشور اظهار داشت: در سه سال گذشته در تمام حوزههای هوانوردی شاهد تحولات جدی در زیرساختها بودیم و به همین دلیل ترافیک هوایی کشورمان افزایش پیدا کرد.
وی افزود: دیگر مانند سالهای گذشته شاهد قطعی مکرر فرکانسها نیستیم و سامانههای کمک ناوبری و تجهیزات بسیار متعددی در سطح فرودگاههای کشور نصب شده است.
وی افزود: 15 هزار کیلومتر راه هوایی جدید تنها بخشی از اقدامات ما در حوزه هوانوردی است و در حال حاضر دیگر شاهد مسیرهای دوطرفه در مسیرهای اصلی بین المللی نیستیم و چهار راه موازی این مسیرها را مورد بهرهبرداری قرار دادهایم.
مهابادی ادامه داد: تمام این اقدامات ما منجر به افزایش ایمنی پروازها شده که مورد تقدیر فیکائو قرار گرفتهایم.
وی ادامه داد: پیش از این اتحادیه بین المللی فرودگاهها، فرودگاه شهید رجایی مشهد را مورد ارزیابی قرار میداد و رتبه بندی میشد و به زودی فرودگاه مهرآباد هم مورد ارزیابی اتحادیه بین المللی فرودگاهها قرار میگیرد.
مهابادی از بهرهبرداری هزار میلیارد تومان پروژه در سطح فرودگاهها خبر داد و گفت: 125 پروژه توسعه مطالعهای در حال انجام است.
مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران با اشاره به پروژه نصب 250 میلیون دلار تجهیزات فرودگاهی اظهار داشت: بخش هوانوردی کشورمان از زمانی که لانه جاسوسی تسخیر شد مشمول تحریمها قرار گرفت و نوسازی حوزه ناوبری هوایی بسیار سخت بوده است.
وی ادامه داد: یکی از مهمترین امکانات در فرودگاهها توانایی برقراری ارتباطات کلامی بین خلبان و واحدهای مختلف در فرودگاه است که سالهای قبل از برجام این حوزه دچار بیشترین آسیب شده بود که خوشبختانه در حال حاضر توانستهایم سامانههای به روز و متعدد را در این حوزه وارد فرودگاهها کنیم.
وی با بیان اینکه به زودی سیستم سوئیچینگ مهرآباد که دچار مشکل جدی شده بود به زودی نصب میشود، گفت: پیش از این شاهد قطعی خدمات راداری متواتر حتی تا 45 روز هم بودهایم که خوشبختانه این مشکلات مرتفع شده است.
مهابادی با بیان اینکه در حال حاضر مهمترین اقدامات ما در افزایش تجهیزات فرودگاهی ورود سامانههای نویگیشن است که در حال نوسازی این سامانهها هستیم.
مدیرعامل شرکت فرودگاههای کشور با بیان اینکه مهمترین مانع برای نوسازی این تجهیزات، منابع مالی بوده است، گفت: در تلاش هستیم از طریق فاینانس و مذاکرات با کشورهای خارجی این موانع را برطرف سازیم.