◄ فرودگاه دروازه رونق گردشگری است
نمیتوان از گردشگر انتظار داشت که برای رفتن و بازدید از شهر مورد منتخب خود ابتدا به شهری که فرودگاه در آن است سفرکرده بعد از طریق جاده به مقصد گردشگری خود برسد.
قائممقام مدیرعامل شرکت فرودگاهها در امور فرودگاه رونق گردشگری را ملزوم به ایجاد فرودگاه در مقصد شهر گردشگری دانست و در این خصوص اشاره داشت: نمیتوان از گردشگر انتظار داشت که برای رفتن و بازدید از شهر مورد منتخب خود ابتدا به شهری که فرودگاه در آن است سفرکرده بعد از طرق جاده به مقصد گردشگری خود برسد.
حسین اسفندیاری با تاکید بر این موضوع خاطر نشان کرد: شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران در این راستا تلاش کرد با توسعه زیرساختهای گردشگری و تجهیزاتی در فرودگاهها، شرایط را برای ورود گردشگران تسهیل کند و فرودگاهها را توسعه دهد. این خبر
متأسفانه در خصوص مسئله گردشگری و رابطه آن با ارزآوری به داخل کشور اغماضهایی صورت گرفته است این در حالی است که ایران جز کشورهای است که هر شهر آن نمادی از جاذبه گردشگری است.
وی در ادامه تأکید کرد: در بسیاری از کشورهای توسعهیافته، اساساً در کنار توسعه خطوط هوایی، سرمایهگذاری جدید در توسعه فرودگاهی و تجهیزات آن، در مناطقی انجام میشود که پتانسیل گردشگری ناشناخته دارد.
قائممقام مدیرعامل شرکت فرودگاهها در امور فرودگاهها بابیان اینکه در حال حاضر دو نوع قطب فرودگاهی در جهان وجود دارد گفت: این هاب ها (قطبها) شامل «هاب هواپیمایی» و دیگری «هاب گردشگری» است. در بهعنوانمثال فرودگاه فرانکفورت آلمان، اسخیپهول هلند، هیترو لندن، شارلدوگل پاریس و آتلانتای آمریکا، هابهای هواپیمایی است که پروازها به آنجا وارد و سپس ازآنجا توزیع میشود.
وی بابیان اینکه توسعه فرودگاهها امر ضروری است گفت: برنامههای جامعی در خصوص افزایش خدمات فرودگاهی مقاصد گردشگری داریم.
اسفندیاری در گفتگو با صما به هدفگذاری در شرکت فرودگاهها برای توسعه فرودگاهها و ارتقاء کیفیت فرودگاهها با محوریت گردشگری اشاره و ادامه داد: در این راستا در گام اول چند فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد، شهید بهشتی اصفهان، شهید دستغیب شیراز، فرودگاه یزد و یکی از فرودگاههای شمال کشور، با محوریت هاب گردشگری و فرودگاههایی نظیر مهرآباد، امام خمینی (ره)، تبریز، بندرعباس و کرمان با محوریت هاب هوایی مدنظر قرارگرفتهاند.