فلایت چک نمونه همدلی و انسجام سازمانی است
رئیس هیئت مدیره و مدیرعمل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران، در دیدار با کارکنان مرکز وارسی پرواز روند آمادهسازی شرکت برای خرید هواپیمای فلایت چک و پذیرش وظیفه اجرای آن و تلاش کارکنان این مرکز در سه بخش فنی، عملیاتی و FIS، در این زمینه را نمونه بارزی از همدلی و انسجام سازمانی دانست.
به گزارش تیننیوز به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران، رحمتاله مه آبادی در جلسه تقدیر از زحمات کارکنان مرکز وارسی پرواز گفت: یکی از بحرانهای شرکت فلایت چک بود به طوری که مدتها بود سامانههای راداری و ناوبری فرودگاههای کشور چک نشده بودند.
وی فلایت چک را نمونه بارزی از همدلی و انسجام سازمانی دانست و گفت: در این زمینه همه از بزرگان شرکت تا یکایک شما عزیزان در مرکز وارسی پرواز بسیج شدید تا یک کار بزرگ انجام دهید و تحمل سختیها، فشارها و مقاومتها و موفقیت در انجام کار باعث شد نشاط و شعف به مجموعه شما باز گردد و امیدوارم با آمدن هواپیمای دوم، ناوگان کاملتر شود و بتوانیم برنامههای مدنظر همچون تبدیل این مرکز به یک شرکت و گسترش خدمات آن را اجرایی کنیم.
وی افزود: روند تهیه و انتقال هواپیمای فلایت چک بسیار استرسزا بود و با تلاش و از خودگذشتگی شما بود که خیلی سریع، قاطع، خوب و بدون بروز هیچگونه اشکالی کار را به جلو بردید و باعث شدید که این بحران به ارزش و فرصت تبدیل شد.
مه آبادی با اشاره به اینکه در روند فلایت چک زحمات زیادی کشیده شده و تجربیات زیادی به دست آمده است، ادامه داد: من از دشواریهای که در این زمینه متحمل شدهاید کاملاً آگاه هستم و گزارش کارتان به طور مداوم به من رسیده است. شما در بطن کار بودید و از جزئیات آن اطلاعات زیادی دارید بنابراین از آقای کاشف علیپور میخواهم که برنامهریزی کند تا این تجربیات در قالب یک کتاب، مستندسازی شود تا نسل بعدی بداند که به چه شکلی این کار انجام شده است و از آن بهره بگیرد.
مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران با بیان این دغدغه که در ادامه مسیر هم انسجام و همدلی موجود در میان بخشهای مختلف این مرکز حفظ شود، گفت: شما افتخار شرکت هستید و درخواست میکنم که حرفهای عمل کنید و از این ابزار به خوبی بهره بگیرید و از حواشی و مسائل احساسی و هیجانی بپرهیزید. همانطور که تاکنون با هم یکدل و همراه بودید و خود را نسبت به هم برتر ندانستهاید همچنان رفیق بمانید و از کارهایی که میانتان جدایی ایجاد میکند دوری کنید.
وی با بیان اینکه شرکت توسط همه اعضای آن اداره میشود و اهمیت خود را از حضور و تخصص آنها میگیرد، گفت: اگر خوب کار نمیکردید و همدلی نمیکردید که شرکت مهم نمیشد! همین تلاشها و کارهای شما به عنوان گروهی فوق حرفهای، در کنار تلاش دیگر واحدهای شرکت بود که به ما اجازه داد بتوانیم در مذاکراتمان امتیازهایی را بگیریم و شورای امنیت ملی برای ایجاد راههای جدید، که نقش بسیار مهمی در افزایش ایمنی پروازها دارد، به ما کمک و مساعدت کرد.
وی با اشاره به مسئولیتپذیری و تلاش بسیار زیاد کارکنان مرکز وارسی پرواز گفت:در کشور 250 دستگاه کمک ناوبری وجود دارد که 216 دستگاه برای شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران و باقی برای مجموعههای دیگراست که همگی آنها حداقل دو بار، آن هم در زمانی بسیار کوتاه و با حداقل استهلاک هواپیما و صرفهجویی زیاد در مصرف سوخت چک شدهاند.
رئیس هیئت مدیره شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران در مورد انعکاس فعالیتهای مرکز وارسی پروازی ادامه داد: آنطور که دیدم روابط عمومی شرکت، که بارها گفتهام از ما جلوتر حرکت می کند و من گاهی به دلیل مشغلهها نمیتوانم آنها را همراهی کنم، پوشش خوبی از فعالیتهای شما داشته است و درخواست میکنم با برقراری ارتباطی نزدیکتر با همکاران حرفهایمان در روابط عمومی بتوانید از این فرصت بهرهبرداری بیشتر و مؤثرتری کنید.
مهآبادی در مورد رفع مشکلات شغلی کارکنان مرکز وارسی پرواز گفت: رفع دغدغههای همکاران در اولویتمان است. ما صادقانه تمام تلاش خود را برای بهبود وضعیت خواهیم کرد و هر جا که بتوانیم کار میکنیم و هر جا که از دستمان خارج باشد را با اطلاعتان میرسانیم.
مه آبادی ضمن تشکر از سید احمد مومنی رخ، مشاور عالی مدیرعامل در امور عملیات هوانوردی که این مسئولیت سنگین را برعهده گرفت و به خوبی کار را هدایت کرد و همچنین کاپیتان کاشف علیپور رئیس مرکز وارسی پروازی، در پایان به متخصصان این مرکز گفت: سلامت و نشاط شما برای شرکت اهمیت بسیار زیادی دارد و درخواست میکنم که حتماً به ایمنی پرواز و سلامت خودتان توجه زیادی داشته باشید و به خاطر سرعت دادن به انجام وظایف جان خود را به خطر نیندازید.
امیدوارم روند بهروز بودن کارکنان مرکز وارسی پرواز ادامه یابد
در ادامه مشاور عالی مدیرعامل در امور عملیات هوانوردی ضمن تشکر از مدیرعامل به دلیل پذیرفتن این مسئولیت بزرگ و ایستادگی در آن گفت: در این رابطه آقای ترکان در جمعی گفت که با این کار کشور را از نکبت نجات دادید؛ یعنی از وابستگی به کشورهایی مانند مغولستان و قزاقستان پاکستان در این زمینه و پرداخت هزینههای گزاف نجات یافتیم.
مومنی رخ گفت: من به عنوان همکار قدیمی از شما تشکر میکنم و اینکه توانستهاید با مراکز بینالمللی آموزشی مانند آفریقای جنوبی ارتباطات خوبی داشته باشید و اقدام به دریافت آموزشهای تخصصی رایگان و با تخفیف کنید خیلی خوب است و امیدوارم همین روند بهروز بودن همکارانمان در این مرکز ادامه پیدا کند.
شش ساعت نشستن مداوم در هواپیما کار دشواری است
در ادامه کاپیتان کشتکار از خلبانان هواپیمای فلایت چک گفت: در جریان راهاندازی فلایت چک در شرکت یک وحدت رویه و همدلی خاصی میان هر سه بخش مرکز وارسی پرواز وجود داشت و هیچ اختلافی میانمان وجود نداشته و ندارد اما شناساندن مجموعه فلایت چک در هر سه بخش کار بسیار مهمی است و خیلیها هنوز نمیدانند در این یک سال و نیم چه اتفاقاتی افتاده است.
وی با اشاره به اینکه این مرکز یکسری نیازهای حرفهای دارد که باید به آنها توجه شود، گفت: باید در مورد وارسی پروازی نگاه ستاد در همه مسائل همچون آموزش، ماموریت و غیره از حالت اداری به عملیاتی تغییر کند.
کشتکار در مورد دشواری و حساسیت کار فلایت چک افزود: برای انجام یک ماموریت معمولاً شش ساعت بدون حرکت بر روی صندلی مینشینیم و حتی از خوردن و آشامیدن پرهیز میکنیم و این کار بسیار دشواری است و باعث گرفتگی پا و عوارض کمر میشود.
در این جلسه که عصر شنبه 9 دی برگزار شد، کاپیتان کاشف علیپور نیز ضمن تشکر از پشتیبانی هیئت مدیره و مدیران ارشد شرکت، از تلاش دلسوزانه همکاران خود در مرکز وارسی پروازی قدردانی کرد.