بازدید سایت : ۵۶۱۵۹

◄ بهره‌برداری از ترمینال مستقبلین فرودگاه ساری

مازندران صاحب پرواز بومی شد.

بهره‌برداری از ترمینال مستقبلین فرودگاه ساری
تین نیوز

نخستین خط پروازی بومی مازندران، با شرکت هواپیمایی وارش همزمان با بهره‌برداری از ترمینال مستقبلین و مشایعین فرودگاه ساری طی مراسمی افتتاح شد.

به گزارش تین‌نیوز وبه نقل از روابط‌‌عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران؛ در این مراسم آیت‌اله طبرسی نماینده ولی فقیه در استان مازندران و امام جمعه ساری، حسین اسفندیاری قائم مقام شرکت فرودگاه‌ها و مسئولان استانی مازندران حضور داشتند.

سعدالله وطنخواه مدیرکل فرودگاه‌های مازندران در این مراسم با اشاره به بهره‌برداری از خط پروازی و ترمینال فرودگاه ساری گفت: از این پس استقبال و بدرقه زائران حج و عتبات عالیات در سالن ترمینال انجام می‌شود.

وی ادامه داد: از فرودگاه دشت ناز ساری در هفته حدود ۸۰ پرواز و در سال بیش از شش هزار و ۵۰۰ پرواز در فرودگاه‌های استان انجام می‌شود.

وطنخواه شمار مسافران جابجا شده در فرودگاه‌های استان را ۵۷۰‌هزار نفر در سال بیان کرد و گفت: وجود خط پروازی بومی از نیازهای استان بوده و می‌تواند در توسعه مناسبات گردشگری نقش ایفا کند و در فاز دوم شاهد افتتاح خط پروازی ویژه صادرات خواهیم بود.

به گفته وی به طور تقریبی هشت تا 9 شرکت هواپیمایی عملیات جابه جایی مسافران مازندران را به اقصی نقاط کشور انجام می‌دادند ولی مبدا پروازی تمامی آنها خارج از استان بوده و فرودگاه‌های استان تابع برنامه فرودگاه مبدا بودند.

وطن‌خواه گفت: در حال حاضر شرکت هواپیمایی وارش پایگاه و آشیانه‌اش در مازندران است و برنامه‌ریزی برای پروازهایش در استان چیده می‌شود و به همین دلیل می‌توان با آزادی عمل بیش‌تری در برنامه‌ریزی‌ها عمل کرد.

مدیرکل فرودگاه ساری پیش‌بینی کرد: با ورود این شرکت در عرصه هوانوردی مازندران، استقبال بیش‌تری از سوی مردم استان برای استفاده از هواپیما برای جابه جایی صورت گیرد.

وطنخواه در خصوص ظرفیت‌های شرکت جدید هم گفت: این شرکت هواپیمایی در سال 1396 مجوزهای لازم برای فعالیت اخذ کرد و پنج هواپیمای بوئینگ 737 در اختیار دارد که در فاز نخست با دو هواپیما پروازهای خود را انجام می‌دهد.

وی افزود: این شرکت در مرحله نخست در مسیرهای ساری به تهران و ساری به مشهد پروازهایش را انجام می‌دهد و از اواسط ماه آینده، خط‌های پروازی جدید به دیگر مسیرهای کشور راه‌اندازی خواهد کرد.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.