◄ راهاندازی سامانه مکانیزه پایش رضایت مسافران در فرودگاه مهرآباد
با هدف ارتقای سطح خدمات، سامانه مکانیزه نظرسنجی و رضایت مسافران در فرودگاه مهرآباد راهاندازی شد.
این سامانه که با کمک گرفتن از توان و دانش داخلی کشور ساخته شده است به شیوه فرودگاههای تراز اول دنیا کیفیت خدمات را با استفاده از نظرات افراد خدمت گیرنده میسنجد و به منظور دسترسی راحت ۱۵ دستگاه از آن در نقاط مختلف ترمینال یک، همچون سالن عمومی و ترانزیت، کانترهای پذیرش و صدور کارت پرواز، واحد اطلاعات، نمازخانهها، رستورانها و فروشگاهها قرار داده شده است.
کیفیت خدمات فرودگاهی (ASQ)یکی از موارد مهم مورد تاکید سازمان بینالمللی هواپیمایی کشوری (ایکائو) است که به دنبال سنجش سطح خدمات فرودگاهها از نظر مسافران و مراجعان است و با توجه به پرسشنامه استاندارد و تحلیل آنها نقاط قوت و ضعف موجود در فرودگاهها مشخص میشود.
فرودگاه مهرآباد به عنوان یکی از فرودگاهای پیشرو در ASQ از پنج سال پیش اقدام به جمعآوری نظرات مسافران کرده است و اکنون با استفاده از سامانههای جدید در تلاش اسنت که زمینه دسترسی و پاسخگویی آسان و سریع مسافران را فراهم کند.
با توجه به اینکه این سامانه میتواند در راستای مقوله مشتریمداری و مشتریگرایی در بازار رقابت جهانی، تکریم مسافران و افزایش رضایت آنها، کمک شایان توجهی را به حوزه فرودگاهی ارائه کند بزودی در سایر ترمینالهای فرودگاه مهرآباد نیز راهاندازی خواهد شد.