بازدید سایت : ۵۶۱۵۹

پیشرفت ۲۵ درصدی ساخت ترمینال فرودگاه بیرجند

مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان جنوبی از پیشرفت ۲۵ درصدی کار ساخت ترمینال جدید این فرودگاه خبر داد و گفت: پیشرفت اعتباری پروژه نیز در حدود ۲۵ تا ۳۰ است و کار با سرعت خوبی پیش می‌رود.

پیشرفت ۲۵ درصدی ساخت ترمینال فرودگاه بیرجند
تین نیوز

مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان جنوبی از پیشرفت ۲۵ درصدی کار ساخت ترمینال جدید این فرودگاه خبر داد و گفت: پیشرفت اعتباری پروژه نیز در حدود ۲۵ تا ۳۰ است و کار با سرعت خوبی پیش می‌رود.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، هادی سلامی، مدیرکل فرودگاه های استان خراسان جنوبی با بیان این احداث ترمینال جدید فرودگاه بیرجند، پیشرفت ۲۵ درصدی داشته است، تصریح کرد: کلنگ ساخت ترمینال جدید فرودگاه بیرجند در اردیبهشت سال جاری با حضور وزیر راه و شهرسازی به زمین زده شد و تاکنون ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

سلامی ادامه داد: از ۱۹ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده برای این پروژه حدود ۲۵ تا ۳۰ درصد هزینه شده و سرعت انجام پروژه خوب است. همچنین نظارت خوبی از سوی اداره کل فرودگاه خراسان جنوبی و نیز از سوی اداره کل عمران و توسعه شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی انجام می شود و پروژه طبق برنامه زمان بندی شده به نتیجه خواهد رسید.

سلامی ادامه داد: مدت زمان تعیین شده برای احداث ترمینال فرودگاه بیرجند ۱۸ ماه است و بر این اساس کار ساخت ترمینال باید در آبان ۹۹ اتمام و به بهره‌برداری برسد. خوشبختانه از برنامه عقب نیستیم و کار طبق زمان بندی پیش می‌رود.

مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان جنوبی درباره بهسازی ترمینال قدیم فرودگاه بیرجند نیز گفت: در این خصوص منتظریم ابتدا کار ساخت ترمینال جدید تمام شود و بعد کار بهسازی ترمینال قدیم را آغاز کنیم. نمی توان فرودگاه را تعطیل کرد زیرا این کار مستلزم برداشتن دیوارها، ایجاد تغییراتی در پارتیشن ها و تخریب برخی قسمت‌هاست. بنابراین تا قبل از بهره‌برداری از ترمینال جدید نمی‌توان خیلی روی این موضوع کار کرد.

او افزود: اکنون بهسازی‌های کوچک‌تر که وقفه‌ای در امور پروازی ایجاد نمی کند در حال انجام است و به دنبال این هستیم تا پروژه های بزرگ‌تر را به بعد از اتمام کار ترمینال جدید موکول کنیم.

سلامی در ادامه افزود: برای بهسازی ابنیه فرودگاه نیز اعتبار ۸ میلیاردی در نظر گرفته شده که ۶۰ درصد آن هزینه شده است و ۶۰ درصد هم پیشرفت فیزیکی داشته است که شامل محوطه‌ها، پارکینگ ها، ایرساید، لندساید و نیز ابنیه اداری داخل فرودگاه می‌شود که در حال انجام است.

وی درباره تعداد پروازهای فرودگاه بیرجند نیز اطلاعاتی ارایه کرد و گفت: هر هفته ۲۸ پرواز در فرودگاه بیرجند به دو مقصد تهران و مشهد انجام می‌شود. پروازهای این فرودگاه را چهار شرکت ماهان، ایران ایر، آتا و ایرتور انجام می‌دهند.

مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان جنوبی در پاسخ به این که برنامه‌ای جهت راه‌اندازی پروازهای جدید در این فرودگاه وجود دارد یا خیر، عنوان کرد: با توجه به پراکندگی جمعیت و نبود متقاضی برای سفر به شهرهای دیگر فعلا این موضوع در دستور کار قرار ندارد. البته این را هم باید در نظر داشت که تعداد ناوگان حمل و نقل کوچک در کشور اندک است و هواپیماهای بزرگ نیز برای سفر به مقاصد مورد نظر ما چندان اقتصادی نیست.

او اضافه کرد: البته اگر شرایط تغییر کرده و شرکت های هواپیمایی کمک کنند، مقاصد دیگر را نیز به پروازهای فرودگاه اضافه خواهیم کرد. مطالعاتی برای ایجاد پرواز به زاهدان، کیش، قشم، بندرعباس و استان‌های همجوار و حتی افغانستان انجام داده‌ایم و چنانچه شرکت‌های هواپیمایی به این موضوع ورود پیدا کنند، می‌توانیم کار را شروع کنیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.