بازدید سایت : ۱۳۶۶۴۷

۸۱ هزار زائر حج عمره از ۱۵ فرودگاه شرکت فرودگاه ها اعزام می شوند

نخستین پرواز زائران خانه خدا از فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان به مدینه منوره انجام می شود.

۸۱ هزار زائر حج عمره از ۱۵ فرودگاه شرکت فرودگاه ها اعزام می شوند
تین نیوز |

مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه ها با بیان اینکه ۸۱ هزار و ۵۰۰ زائر خانه خدا از طریق فرودگاه های ۱۵گانه این شرکت در عملیات حج عمره امسال به مدینه منوره اعزام می شوند، گفت: ساعت ۱۸ امروز (چهارشنبه، ۲۸ شهریور) نخستین پرواز از فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان انجام می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، «محمدحسین آجیلیان» از اعزام زائران خانه خدا به مدینه منوره خبر داد و افزود: ساعت ۱۸ روز چهارشنبه ۲۸ شهریور، نخستین پرواز زائران خانه خدا از فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان به مدینه منوره انجام می شود.

آجیلیان بیان داشت: زائران خانه خدا به مناسبت ایام ولادت پیامبر رحمت، حضرت محمد مصطفی (ص)، سفر معنوی خود را با زیارت مدینه منوره آغاز می کنند.

وی با بیان اینکه عملیات حج عمره تا ۱۳ آبان ادامه خواهد داشت، گفت: زائران خانه خدا از طریق فرودگاه های اصفهان، مشهد، شیراز، ساری، تبریز، ارومیه، یزد، کرمان، بوشهر، زاهدان، اهواز، اردبیل، بیرجند، گرگان و بندرعباس به سرزمین وحی اعزام خواهند شد.

آجیلیان با اشاره به تعداد زائران اعزامی از فرودگاه های تحت مالکیت شرکت فرودگاه ها، گفت: ۸۱ هزار و ۵۰۰ زائر خانه خدا از طریق فرودگاه های ۱۵ گانه شرکت فرودگاه ها به مدینه منوره اعزام می شوند، در حالی که ارائه سرویس های ناوبری هوایی به پروازهای حج عمره در فرودگاه امام خمینی (ره) نیز بر عهده متخصصان هوانوردی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران است.

مشاور اجرایی مدیرعامل در امور فرودگاه ها و مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه ها گفت: فرودگاه اصفهان با اعزام و پذیرش ۱۵ هزار و ۵۹۱ زائر، بیشترین سهم و فرودگاه بیرجند با اعزام و پذیرش یک هزار و ۵۳۰ زائر کمترین سهم را در عملیات حج عمره امسال دارند.

وی با بیان اینکه عملیات حج عمره ۱۴۰۳ توسط شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران انجام می شود، خاطرنشان کرد: زائران به نکات مهمی همچون حضور به موقع در فرودگاه ها، هماهنگی قبلی با بانک و سازمان حج و زیارت برای دریافت ارز، رعایت الزامات بهداشتی و توصیه های پلیس فرودگاه های کشور در خصوص بار همراه و غیره همواره توجه داشته باشند.

آجیلیان خاطرنشان کرد: نمایندگان سازمان حج و زیارت در فرودگاه های عامل حج عمره حضور خواهند داشت تا پاسخگوی مطالبات زائران باشند و در صورت تاخیر پرواز، پذیرایی از زائران توسط شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران انجام می شود. فرودگاه ها نیز از آمادگی لازم برای استقرار زائران در موارد خاص برخوردار هستند.

برپایه این گزارش، زائران می توانند از بدو ورود به فرودگاه ها، به صورت لحظه ای کیفیت ارائه خدمات را مورد بررسی قرار دهند و از طریق سامانه پیام کوتاه ۱۰۰۰۰۷۰۶۹ نظر خود را ثبت کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.