بازدید سایت : ۵۳۶۲۴

◄ نخستین جلسه کارگروه تدوین آیین نامه برنامه هفتم شرکت فرودگاه ها برگزار شد

پیام تبریک کاپیتان نخجوانی به مناسبت روز جهانی کنترلر ترافیک هوایی

نخستین جلسه کارگروه تدوین آیین نامه برنامه هفتم شرکت فرودگاه ها برگزار شد
تین نیوز |

معاون وزیر، رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران در پیامی روز جهانی کنترلر ترافیک هوایی را تبریک گفت.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، در پیام رضا نخجوانی معاون وزیر و مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران آمده است:

صنعت هوانوردی شامل بخش های تخصصی متعددی است که هر یک از آن ها، اهمیت بسیار بالایی در این عرصه دارند. در این میان، کنترل ترافیک هوایی (ATC) یکی از بخش های کاملا تخصصی است که ارتباطی ناگسستنی با ایمنی پروازها دارد.

هدایت پروازهای داخلی و عبوری، وظیفه ای است خطیر که حساسیت و دقت بسیار بالایی را می طلبد؛ آنهم پس از گذراندن سال ها دوره آموزشی توسط یک کنترلر پرواز و آموزش هایی که نزد بزرگان این حوزه می بیند.

خوشبختانه شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران به عنوان تنها متولی ارائه دهنده خدمات ناوبری هوایی(Air Navigation) در کشور همواره از وجود متخصصانِ متعهدِ مراقبت پرواز بهره مند بوده است و با وجود همه دشورای هایی که این حرفه پیچیده و حساس دارد، شاهد نقش آفرینی مثال زدنی کنترلرهای مراقبت پرواز بوده است.

نیک می دانم که متخصصان کنترل ترافیک هوایی(ATC) امروزه با موضوعات و چالش های متعددی دست به گریبان هستند و عشق به این حرفه و خدمت رسانی به این آب و خاک است که آن ها را به ادامه این راه پرافتخار تشویق و ترغیب می کنند تا همچنان چشمان بیدار صنعت هوانوردی کشور باشند.

اینجانب ضمن تبریک گفتن فرا رسیدن ۲۰ اکتبر، روز جهانی کنترلر ترافیک هوایی به تمامی همکاران تلاشگر، متخصص و صمیمی آن اداره کل در ستاد و تمامی فرودگاه های کشور، بهترین های دنیا و آخرت را برای آنان از خداوند رحمان خواهانم.

نخستین جلسه کارگروه تدوین آیین نامه برنامه هفتم پیشرفت شرکت فرودگاه ها برگزار شد  

نخستین جلسه کارگروه تدوین پیش نویس و آیین نامه برنامه هفتم پیشرفت با حضور معاون وزیر و مدیرعامل شرکت فرودگاه ها برگزار شد.

نخجوانی در این جلسه که روز شنبه ۲۸ مهر برگزار شد، گفت: تدوین آیین نامه ماده ۵۷ قانون برنامه هفتم توسعه که به عنوان سیاست های کلی نظام به تایید و تنفیض مقام معظم رهبری(دامت برکاته) رسیده، یک تکلیف قانونی برای وزارت راه و شهرسازی و شرکت فرودگاه ها است.

وی با اشاره به تاکید رئیس جمهور محترم مبنی بر اجرای برنامه هفتم توسعه، گفت: تدوین آیین نامه ماده ۵۷ قانون برنامه توسعه هفتم در دستور کار دولت و وزارت راه و شهرسازی است که باید با پیوست کارشناسی و مطالعات تطبیقی این آیین نامه در چارچوب های قانونی و تخصصی با نگاه ویژه پیشرفت و توسعه آماده شود.

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها تصریح کرد: تدوین این آیین نامه مهم با سرنوشت خدمات رسانی به مردم و کنترل فضای کشور مرتبط است، بنابراین باید این آیین نامه بدون ابهام و به نحوی آماده شود که بتوانیم در تمام فرودگاه های کشور آن را به سهولت اجرا کنیم.

نخجوانی با بیان اینکه دولت چهاردهم و وزیر محترم راه و شهرسازی بر تسریع و تدوین این آیین نامه تاکید دارند، گفت: این فرصت بزرگی برای کارگروه تدوین پیش نویس و آیین نامه برنامه هفتم پیشرفت شرکت فرودگاه ها است تا با رعایت قوانین و مقررات و استانداردهای مرتبط این وظیفه بسیار سنگین را با دقت و مرجعیت این شرکت و هماهنگی با معاونت برنامه ریزی وزارت راه و شهرسازی انجام دهیم.

وی گفت: در تدوین این آیین نامه اگر ما بتوانیم موانع توسعه را به خوبی شناسایی و با نظر قانونگذار نقشه راه را با فرایندها و زوایای قانونی طی کنیم، این فرصت مناسبی برای افزایش کارایی، بهبود خدمت رسانی و ارتقای بهره وری و توسعه فرودگاه های کشور با مشارکت بخش خصوصی است تا از تمام ظرفیت های قانونی این برنامه برای شکوفایی و تعالی صنعت هوانوردی و شرکت فرودگاه ها استفاده کنیم.

رامین آذری رییس کارگروه تدوین پیش نویس و آیین نامه برنامه هفتم پیشرفت شرکت فرودگاه ها در این جلسه با تشریح اهداف تصویب ماده ۵۷ قانون برنامه هفتم توسعه، تاکید کرد: تدوین آیین نامه یاد شده برای توسعه و پیشرفت فرودگاه های کشور بسیار مهم است و در اجرای برنامه هفتم توسعه علاوه بر کاهش هزینه های دولتی در این بخش، مدیریت بهره برداری از فرودگاه های کشور را با حفظ مالکیت دولت رونق خواهد داد.

در پایان این جلسه اعضای کارگروه تدوین پیش نویس و آیین نامه برنامه هفتم پیشرفت، نقطه نظرات خود را در زمینه مسایل و راهکارهای قانونی تدوین آیین نامه ماده ۵۷ قانون برنامه هفتم توسعه ارائه کردند.

لازم به ذکر است؛ خانم مهدیون و آقایان آذری، نورالله زاده، صادقی، فلاح تبار، عبدالرحیمی و آقایی طی احکام جداگانه صادره توسط کاپیتان نخجوانی، به عنوان اعضای کارگروه تدوین آیین نامه اجرایی مرتبط با قانون برنامه هفتم تعیین و معرفی شده بودند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.