بازدید سایت : ۴۵۷۲۲

◄ اخبار آسمان ایران در هفته گذشته / از احتمال تغییر مدیرعامل آسمان تا برگزاری نمایشگاه بین المللی صنایع هوایی در کیش

◄ اخبار آسمان ایران در هفته گذشته / از احتمال تغییر مدیرعامل آسمان تا برگزاری نمایشگاه بین المللی صنایع هوایی در کیش

تین نیوز | احتمال تغییر مدیرعامل آسمان در روزهای آینده، برقراری خط پروازی تهران - یونان، افزایش میزان صادرات حوزه هوانوردی تا 100 میلیون دلار، آزاد شدن واردات هواپیما توسط هر فرد، برگزاری نمایشگاه بین المللی صنایع هوایی و هوانوردی ایران در کیش، برخی از مهم ترین عناوین خبری ایران در هفته گذشته در حوزه حمل و نقل هوایی بود.

به گزارش تین نیوز، شنیده ها حاکی از تغییرات مدیریتی در شرکت هواپیمایی آسمان، طی روزهای آینده است.

در روزهای اخیر اخباری غیر رسمی مبنی بر تغییر مدیرعامل شرکت هواپیمایی آسمان به گوش می رسد.

احتمالا در روزهای آینده شاهد خداحافظی حسین علایی، مدیرعامل آسمان خواهیم بود؛ وی در آذرماه 92، با حکم مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشور به آسمان آمد. این تغییر در حالی صورت گرفت که کمتر از 6 ماه از انتصاب عباس رحمتیان، مدیرعامل پیشین این شرکت گذشته بود.

خط پروازی تهران - یونان برقرار می‌شود
«آژین ایر»، بزرگ‌ترین شرکت هواپیمایی یونان اعلام کرد که 16 مقصد جدید در 10 کشور جهان از جمله تهران را به شبکه پروازی خود برای تابستان آینده اضافه کرده است.

خطوط هواپیمایی «آژین ایر»، بزرگ ترین شرکت هواپیمایی یونان اعلام کرد که این شرکت 16 مقصد جدید در 10 کشور جهان از جمله تهران را به شبکه پروازی خود برای تابستان آینده اضافه کرده است.

بر این اساس، تعداد مقاصد پروازی این کشور به 134 مقصد رسیده است که 34 مورد داخلی و 100 مورد خارجی در 42 کشور جهان را شامل می‌شود.

افزایش میزان صادرات حوزه هوانوردی تا 100 میلیون دلار
معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری بر لزوم افزایش صادرات حوزه هوانوردی تاکید کرد و گفت: پیش بینی صادرات امسال حوزه هوانوردی 100 میلیون دلار است.

سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در نشست خبری هفتمین نمایشگاه بین المللی صنایع هوایی و هوانوردی ایران گفت: نمایشگاه هوایی کیش، امسال با رویکرد جدیدی با تاکید بر صادرات فناوری برگزار می شود.

وی با بیان اینکه پیش بینی می شود امسال میزان صادرات در حوزه هوانوردی عمومی و خدمات حدود 100 میلیون دلار باشد، گفت: امیدواریم در سال آینده این حجم از صادرات را افزایش دهیم.

واردات هواپیما توسط هر فردی آزاد شد
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از ارائه مجوز ورود هواپیما به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی خبر داد.

علیرضا جهانگیریان با بیان اینکه حمل و نقل هوایی در دنیا به عنوان یک نیاز جامعه در حال توسعه و موتور محرک اقتصاد مطرح می‌شود، گفت: ارزش تولید ناخالص داخلی این صنعت در سال 2012، 2400 میلیارد دلار بوده که 3.5 درصد تولید ناخالص داخلی جهانی است.

وی با بیان اینکه این صنعت بیش از 58 میلیون شغل در دنیا ایجاد کرده است، افزود: حدود 23 میلیون نفر به صورت مستقیم در شرکت‌ها، فرودگاه‌ها، مراکز کنترل هوایی، طراحی، ساخت و تعمیر و آموزش هوانوردی، مشغول به کار هستند.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: برای کاهش فاصله و استفاده از حداکثر ظرفیت، سازمان امکان ورود هواپیما به کشور و تملک آن را توسط هر شخص حقوقی و حقیقی با دریافت مجوز و رعایت ضوابط فراهم کرده است.

40 درصد گردشگران از حمل و نقل هوایی استفاده می کنند
دبیر جامعه خلبانان با بیان اینکه در ایران، گردشگر و مسافر قابل تفکیک نیستند، گفت: در کشور زیرساخت لازم برای گردشگری هوایی وجود ندارد، ضمن آنکه به لحاظ اجتماعی و فرهنگی، مشکلات فراوانی برای توسعه این بخش وجود دارد.

مهدی ایرانمنش در نشست خبری که با موضوع «حمل و نقل، فرصت ها و تهدیدهای گردشگری» که به همت تین نیوز برگزار شد، گفت: در تعاریفی که برای گردشگر آمده، کسی که برای سفر از یک نقطه به نقطه دیگر برای مدت 24 ساعت منزل را ترک کند (در صورتی که به قصد کار نباشد) نیز توریسم نامیده می شود.

دبیر جامعه خلبانان، با بیان اینکه اگرچه حمل و نقل هوایی نسبت به ریلی و جاده ای از هزینه های بیشتری برخوردار است، اما به دلیل صرفه جویی در وقت و زمان، مورد توجه بیشتری قرار می گیرد، افزود: 40 درصد گردشگران جهان، از حمل و نقل هوایی استفاده می کنند.

آخرین وضعیت گزارش سقوط هواپیمای آنتونف
رئیس کمیته حمل و نقل مجلس با تقدیر از ورود جدی سازمان بازرسی کل کشور به پرونده سقوط هواپیمای آنتونف ۱۴۰ و ارسال گزارش این سانحه به قوه قضائیه، گفت: با توجه به اینکه جلسات علنی اخیر مجلس دو شیفته برگزار می‌شود، پرونده سقوط هواپیمای آنتونف تا هفته آینده در کمیسیون عمران مجلس تکمیل و گزارش نهایی آماده خواهد شد.

احمد جباری با یادآوری اینکه گزارش اولیه سانحه سقوط هواپیمای آنتونوف از طرف سازمان هواپیمایی کشور به مجلس ارائه شده است، گفت: قراربود این گزارش برای بررسی بیشتر در اختیار اعضای کمیسیون عمران مجلس قرار گیرد که بعد از آن تصمیم گرفتیم گزارش نهایی به کمیسیون ارسال شود.

نماینده مردم بستک، بندرلنگه و پارسیان در مجلس شورای اسلامی در خصوص ارائه گزارش سقوط هواپیمای آنتونف به رئیس قوه‌قضاییه از سوی سازمان بازرسی کل کشور، افزود: اینکه سازمان بازرسی کل کشور برای اولین بار در مورد چنین پرونده هایی ورود جدی داشته و گزارش ها را جمع بندی و به قوه قضائیه ارسال می کنند بسیار قابل تقدیر است.

برگزاری نمایشگاه بین المللی صنایع هوایی و هوانوردی ایران در کیش
هفتمین نمایشگاه بین المللی دو سالانه صنایع هوایی و هوانوردی ایران با حضور معاون علمی فناوری رییس جمهور و باهدف ارائه توانمندی های صنایع هوایی داخلی و خدمات هوایی کشور روز سه شنبه (27 آبان) در مرکز همایش هایی بین المللی کیش آغاز به کار کرد.

آیین افتتاحیه این نمایشگاه با حضور سورنا ستاری معاون علمی فناوری رییس جمهوری، علیرضا جهانگیریان رییس سازمان هواپیمایی کشوری، منوچهر منطقی دبیرستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی ریاست جمهوری، اصغر مونسان مدیر عامل منطقه آزاد کیش، فرهاد پرورش مدیر عامل شرکت هواپیمایی (هما)، محمد علی ایلخانی، مدیرعامل شرکت فرودگاه های کشور، روسای شرکت های هواپیمایی و جمعی از فعالان عرصه صنایع هوایی برگزار شد.

در این نشست 20 نفر از وابستگان نظامی سفارت خانه های کشورهای خارجی مختلف در تهران حضور داشتند.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.