بازدید سایت : ۴۵۷۲۲

◄ اخبار آسمان ایران در هفته گذشته / اعلام آخرین وضعیت پرونده سقوط آنتونوف۱۴۰ توسط قاضی سراج

◄ اخبار آسمان ایران در هفته گذشته / اعلام آخرین وضعیت پرونده سقوط آنتونوف۱۴۰ توسط قاضی سراج

تین نیوز | مقایسه وضعیت گردشگری در دولت یازدهم با دولت های نهم و دهم، تمدید مذاکرات هسته‌ای و افزایش امیدواری‌ در صنایع هوایی، ارسال گزارش سقوط هواپیمای آنتونوف140 به مراجع مربوط و اعلام جزییات مجوز خرید هواپیمای شخصی غیرنظامی، برخی از مهم ترین عناوین خبری ایران در هفته گذشته در حوزه حمل و نقل هوایی بود.

به گزارش تین نیوز، عضو هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران، با اشاره به اینکه وضعیت گردشگری به صورت تدریجی رو به بهبود است، گفت: اگر می خواهیم 20 سال آینده، گردشگر به معنی واقعی داشته باشیم، باید از حالا برنامه ریزی کنیم.

مسیح اله صفا گفت: اگرچه از سال گذشته درصد ورود گردشگر به کشور افزایش یافته اما مهم این است که این افزایش، نسبت به چه عددی بوده است.

وی با طرح این سوال که "آیا در دولت نهم و دهم برای مثال یک میلیون گردشگر داشتیم که حالا 5 برابر شده یا 2 هزار گردشگر بوده که حالا 5 برابر شده" ادامه داد: ما یک دوره 8 ساله را در رخوت و رکود کامل گردشگری گذراندیم و اکنون امیدواری نسبت به بهبود وضعیت گردشگری ایجاد شده است.

تمدید مذاکرات هسته‌ای و افزایش امیدواری‌ در صنایع هوایی
معاون سابق سازمان هواپیمایی با اشاره به اینکه تمدید مذاکرات این امیدواری را ایجاد کرده که ممکن است شرایط آسان تر برای خرید و فروش هواپیما فراهم شود، گفت: برای خرید و فروش هواپیما، باید منتظر نتیجه مذاکرات در تیرماه آینده باشیم.

علیرضا منظری، با تاکید بر اینکه در صورت لغو کامل تحریم ها، مشکل صنعت هواپیمایی کشور برطرف می شود اظهار کرد: با لغو کامل تحریم ها به همه شرکت های سازنده هواپیما و قطعات اعلام می شود که شرایط برای خرید و فروش هواپیما با ایران فراهم شده است.

وی ادامه داد: تا وقتی که زمان مذاکرات تمدید شود، تحریم ها به صورت معلق خواهد ماند و در این مدت فقط در زمینه تامین قطعات، با همان شرایطی که قبلا گفته شده برای ایران تسهیلات فراهم می کنند.

آخرین وضعیت نوسازی تجهیزات کمک‌ناوبری هوانوردی
عضو هیات مدیره شرکت فرودگاه های کشور گفت: همه ایستگاه های رادار و ایستگاه های ارتباطی کنترل از راه دور، در حال مجهز شدن به سیستم های ماهواره ای vsat هستند.

احمد مومنی‌ رخ با تاکید بر اینکه برای سال 93 برنامه ریزی شده بود که 80 سیستم ارتباطی جدید خریداری شود افزود: با توجه به فرآیند افزایش ترافیک پروازی به فضای کشور، همه ایستگاه های رادار و ایستگاه های ارتباطی کنترل از راه دور، در حال مجهز شدن به سیستم های ماهواره ای vsat هستند.

وی با تاکید بر لزوم اجرای این پروژه گفت: چنانچه ارتباط شبکه مخابراتی کشور، بنا به دلایلی مثل تعمیر و نگهداری یا طرح های توسعه ای، مختل شود، می توانیم تامین ارتباط مطمئن و دائم را از طریق سیستم های ماهواره ای برقرار کنیم.

عمر هلی کوپترهای کشور چقدر است؟
مدیرعامل جامعه هلیکوپتری ایران با اشاره به اینکه عمر برخی از هلی کوپترهای موجود در کشور حدود 50 سال است، گفت: آمار ناوگان هلی کوپتری کشور محرمانه است.

علی اکبر اخگری، با تاکید بر اینکه بیشترین کاربری هلیکوپترها در نیروهای نظامی و انتظامی است گفت: بخش زیادی از هلی کوپترهای کشور در اختیار ارگان های نظامی مثل هوانیروز، نیروی هوایی و نیروی دریایی ارتش، نیروی هوایی سپاه و نیروی انتظامی است.

وی افزود: البته علاوه بر مصارف نظامی، سازمان هایی نظیر هلال احمر، آتش نشانی و برخی بیمارستان ها نیز از این وسیله پرنده، استفاده می کنند.

نخستین دستگاه آزمایش شوک هواپیما در داخل کشور طراحی و ساخته شد
نخستین دستگاه آزمایش شوک هواپیما به‌همت ستاد توسعه توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در داخل کشور و با بهره‌گیری از دانش فنی و نوآورانه متخصصان داخلی طراحی و ساخته شد.

سید مهدی ایزدپناه، مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان به عنوان طراح و سازنده آزمایش شوک هواپیما در کشور گفت: با دستیابی به دانش و فناوری بالای حوزه هوایی، نخستین دستگاه آزمایش شوک هواپیما (شبیه‌ساز برخورد هواپیما) با حمایت ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی و به‌همت متخصصان شرکت دانش‌بنیان آلاگام آفرین طراحی و ساخته شده است.

وی افزود: این آزمایشگر به متخصصان طراحی و ساخت هواپیما این امکان را می‌دهد تا مشکلات آزمایش و آزمایشگاهی موشک هواپیما در داخل کشور برطرف شود و ما بی‌نیاز از تعداد انگشت شمار کشورهای مجهز به این دانش و تکنولوژی باشیم.

ارسال گزارش سقوط هواپیمای آنتونوف140 به مراجع مربوطه
رئیس سازمان بازرسی کل کشور از ارسال گزارش پرونده سقوط هواپیمای آنتونوف 140 به مراجع مربوطه خبر داد.

ناصر سراج درباره آخرین وضعیت پرونده موسوم به وکیل 32 میلیاردی نیز اظهار کرد: همانطور که پیش‌تر گفته بودم این پرونده در دادسرا در حال رسیدگی است و ان‌شاء‌الله به جاهای خوبی خواهد رسید.

جزییات مجوز خرید هواپیمای شخصی غیرنظامی
دبیر جامعه خلبانان با اشاره به اینکه آیین نامه مالکیت و بهره برداری هواپیمای شخصی در سال 1382 به تصویب هیات وزیران رسید، گفت: برای رسیدن به سند چشم انداز 1404 و تامین 400 فروند هواپیما در بخش حمل و نقل هوایی، صنعت هوانوردی باید دغدغه اصلی دولتمردان شود.

مهدی ایرانمنش گفت: بر اساس آمار ارائه شده در افتتاحیه ایرشو کیش که متاسفانه هر دوره با کاهش کمی و کیفی آن مواجه هستیم، بخش زیادی از گردش مالی و اشتغال ایجاد شده مربوط به صنعت حمل و نقل هوایی است و بیشتر با گردشگری هوایی در ارتباط بوده است.

وی با تاکید بر اینکه ایجاد زیر ساخت و تامین وسیله حمل و نقل هوایی یا همان هواپیما، بخش مرتبط با صنعت هوانوردی هر کشور است، گفت: بررسی آماری نشان می دهد شرکت ایرباس در 9 ماه نخست امسال سفارش ساخت 791 هواپیما دریافت کرد و طی این مدت 443 هواپیما به مشتریان تحویل داده است . تعداد کل هواپیماهایی که ایرباس در سال 2013 به مشتریانش تحویل داد 626 فروند بود و این شرکت تلاش می کند این رقم را امسال نیز تکرار کند.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.