بازدید سایت : ۴۵۷۲۲

◄ اخبار آسمان ایران در هفته گذشته / از سهم حمل و نقل هوایی در لایحه بودجه ۹۴ تا جزییات پروازهای عتبات همزمان با اربعین حسینی

◄ اخبار آسمان ایران در هفته گذشته / از سهم حمل و نقل هوایی در لایحه بودجه ۹۴ تا جزییات پروازهای عتبات همزمان با اربعین حسینی

تین نیوز | سهم حمل و نقل هوایی از لایحه بودجه 94، شرکت های هواپیمایی چهار هزار میلیارد ریال به فرودگاهها بدهکار هستند، برقراری پرواز فوق العاده تهران- نجف به مناسبت اربعین حسینی، تکذیب خبر "تعلیق پروازهای هما در مسیر تهران - باکو به خاطر سفرهای حج"، و 350 پرواز فوق العاده از فرودگاه امام خمینی (ره) به عراق برقرار شد، برخی از مهم ترین عناوین خبری ایران در هفته گذشته در حوزه حمل و نقل هوایی را تشکیل می دهد.

به گزارش تین نیوز، اعتبار برنامه حمل ‌و نقل هوایی در لایحه بودجه سال 94 معادل 774هزار و 140 میلیون ريال پیش‌بینی شده است.

دولت در لایحه بودجه سال 94 سهم وزارت راه و شهرسازی و سازمان‌های تابعه را از کل بودجه رقم 63 هزار و 278 میلیارد و 465 میلیون ریال پیشنهاد داده است که از این رقم 10 هزار و 784 میلیارد و 744 میلیون ریال برای وزارت راه و شهرسازی در نظر گرفته شده است.

نگاهی به فصل حمل و نقل لایحه بودجه 94 در پیوست "اعتبار طرح های تملک دارایی سرمایه ای" نشان می دهد، اعتبار برنامه حمل ‌و نقل هوایی در لایحه بودجه سال 94 معادل 774هزار و 140 میلیون ريال پیش‌بینی شده این در حالی است که اعتبارات مصوب سال 93 معادل 497 هزار و 448 میلیون ريال بوده است.

شرکت های هواپیمایی چهار هزار میلیارد ریال به فرودگاه ها بدهکار هستند
سرپرست شرکت فرودگاه های ایران گفت: شرکت های هواپیمایی چهار هزار میلیارد ریال به فرودگاههای کشور بدهکار هستند.

محمدعلی ایلخانی افزود: طلب فرودگاه ها از شرکتهای هواپیمایی در دو بخش شامل شرکتهای ایرانی و خارجی است.

وی گفت: شرکت های هواپیمایی خارجی در دو بخش خدمات می گیرند، شرکت هایی که در طول شبانه روز از فراز ایران عبور می کنند و شرکتهایی که به فرودگاههای کشور پرواز دارند بسیار خوش حساب هستند.

سرپرست شرکت فرودگاه های ایران افزود: مشکل با این شرکت های خارجی ناشی از مساله زمان و در واقع انتقال ارز به داخل کشور است لذا در موضوع بدهی عمده مشکلات ما با شرکت های هواپیمایی داخلی است.

برقراری پرواز فوق العاده تهران-نجف به مناسبت اربعین حسینی
مدیرکل فرودگاه مهرآباد از برقراری پرواز فوق‌العاده مستقیم تهران- نجف در ایام سوگواری اباعبدالله الحسین توسط هواپیمایی معراج در این فرودگاه خبر داد.

علی رستمی با اشاره به افزایش بی‌سابقه حجم تقاضا برای سفر هوایی به مقصد عراق اظهار کرد: بر این اساس چهار پرواز مستقیم به مقصد نجف اشرف از فرودگاه مهرآباد انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: طی هماهنگی های به عمل آمده و افزایش بی سابقه حجم مسافران به مقصد عراق ما برآن شدیم تا درجهت تکریم مسافران حضرت اباعبدالله الحسین 4 پرواز مستقیم به مقصد نجف اشرف از فرودگاه مهرآباد تهران صورت گیرد.

جزییات پروازهای حج عمره و عتبات از فرودگاه یزد
مدیرکل فرودگاه بین المللی یزد با بیان اینکه اولین پرواز حج عمره، روز پنجشنبه 20 آذرماه انجام می شود، گفت: فرودگاه یزد، ششمین فرودگاه از نظر اعزام و پذیرش زائران عتبات است.

سعداله وطن خواه، با بیان اینکه اولین پرواز حج عمره فرودگاه بین المللی یزد، روز پنجشنبه 20 آذرماه در ساعت 22 و 40 دقیقه صورت می گیرد، اظهار کرد: زائران یزدی در حج عمره امسال در مرحله اول حدود 8 هزار زائر در قالب 56 كاروان از فرودگاه یزد به سرزمین وحی اعزام می شوند.

وی به پروازهای عتبات فرودگاه بین المللی یزد اشاره کرد و گفت: پروازهای فرودگاه یزد به مقصد نجف در روزهای سه شنبه و پنجشنبه هر هفته انجام می شود و در هفته جاری حدود 560 نفر به نجف اعزام شدند.

جزییات طرح توسعه فرودگاه خرم آباد
مدیر فرودگاه خرم آباد گفت: اگرچه سیاستگذاری کلی گردشگری بر عهده استانداری است اما ما نیز به نوبه خود برای رونق گردشگری برنامه ریزی کردیم و توانستیم تعداد دفاتر گردشگری را از یک دفتر به سه دفتر افزایش دهیم.

اسفندیار کیانی با بیان اینکه در هشت ماه نخست امسال بیش از ۶۰ هزار مسافر از طریق فرودگاه خرم آباد جابجا شده است، گفت: فرودگاه خرم آباد از نظر پرواز، مسافر و بار رو به رشد است.

وی افزود: فرودگاه خرم آباد، امسال از نظر عملکرد مسافری و پروازها نسبت به 8 ماهه سال گذشته به ترتیب 125 و 94 درصد رشد داشته است.

مدیر فرودگاه خرم آباد، تصریح کرد: تا سال 90، 6 پرواز رفت و برگشت، و 3 پرواز هفتگی از فروگاه خرم آباد انجام می شد، در حالی که اکنون 26 پرواز رفت و برگشت، و 13 پرواز هفتگی برقرار است.

تکذیب خبر "تعلیق پروازهای هما در مسیر تهران-باکو به خاطر سفرهای حج"

در پی انتشار اخباری مبنی بر تعلیق پروازهای ایران ایر در مسیر تهران ـ باکو به دلیل همزمانی با پروازهای حج، سخنگوی این شرکت گفت: تعلیق پروازهای ایران ایر در این مسیر هیچ ارتباطی با پروازهای حج عمره ندارد.

شاهرخ نوش آبادی ضمن تکذیب اخبار منتشر شده مبنی بر "تعلیق پروازهای تهران - باکو به خاطر همزمانی با پروازهای حج" اظهار کرد: تعلیق پروازهای ایران ایر در مسیر تهران - باکو هیچ ارتباطی با پروازهای حج عمره ندارد.

وی ادامه داد: هواپیماهایی که در مسیر حج پرواز می کنند، عموما ایرباس و بویینگ 747 هستند در حالی که پروازهای باکو غالبا فوکر هستند.

350 پرواز فوق العاده از فرودگاه امام خمینی (ره) به عراق برقرار شد
مدیر کل فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) از افزایش 350 پرواز فوق العاده به تعداد پروازهای برنامه ای عازم به عتبات عالیات در 13 روز گذشته خبر داد.

سعید چلندری اظهار کرد: با توجه به تقاضای شرکتهای هواپیمایی به منظور خدمات رسانی بهتر و بیشتر به زایران و دلدادگان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در اربعین، 350 پرواز فوق العاده اضافه بر تعداد پروازهای برنامه ای به عراق برنامه ریزی و در 13 روز گذشته انجام شده است.

وی افزود: در زمان حاضر ظرفیت پروازی فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) تکمیل بوده و توان افزایش پرواز دیگر وجود ندارد.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.