بازدید سایت : ۴۵۷۲۲

◄ اخبار آسمان ایران در هفته گذشته / از مذاکره برای صدور کارت‌ پرواز الکترونیکی در فرودگاه مهرآباد تا آمادگی برای تشکیل تاکسی هوایی در کشور

◄ اخبار آسمان ایران در هفته گذشته / از مذاکره برای صدور کارت‌ پرواز الکترونیکی در فرودگاه مهرآباد تا آمادگی برای تشکیل تاکسی هوایی در کشور

تین نیوز | مذاکره فرودگاه مهرآباد با ایرلاین‌ها برای صدور کارت‌ پرواز الکترونیکی، لزوم بودجه 26 هزار میلیارد تومانی برای بهره‌برداری از شهر فرودگاهی امام، نباید شاهد فرسایش ایران‌ایر باشیم، فراهم نبودن تسهیلات لازم برای افزایش سرمایه ایرلاین‌ها، و آمادگی شرکت هلی کویتری ایران برای تشکیل تاکسی هوایی در کشور، برخی از مهم ترین عناوین خبری ایران در هفته گذشته در حوزه حمل و نقل هوایی را تشکیل می دهد.

به گزارش تین نیوز، مدیرکل فرودگاه بین‌المللی مهرآباد، گفت: به منظور ارائه تسهیلات به مسافران، در حال مذاکره با شرکت های هواپیمایی هستیم تا در آینده نزدیک کارت های الکترونیکی پرواز، در فرودگاه مهرآباد صادر شود.

علی رستمی با بیان اینکه در بخش پروازهای مسافری به طور متوسط روزانه 310 پرواز غیر نظامی و حدود 10 پرواز نظامی در فرودگاه بین المللی مهرآباد صورت می گیرد، اظهار کرد: در هفته 35 هزار و در سال 14 میلیون مسافر از فرودگاه مهرآباد جابجا می شوند.

وی افزود: فرودگاه بین المللی مهرآباد، پرترافیک ترین فرودگاه کشور است و بعد از آن فرودگاه مشهد است که حدود 8 میلیون مسافر جابجا می کند.

بودجه 26 هزار میلیارد تومانی برای بهره‌برداری از شهر فرودگاهی امام لازم است

مجری طرح توسعه فرودگاه امام، گفت: برای ساخت کل شهر فرودگاهی امام، حدود 26 هزار میلیارد تومان، اعتبار نیاز است.

غلامرضا شیرازیان، با تاکید بر اینکه برای کل شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با در نظر گرفتن سرمایه گذاری بخش خصوصی و دولتی، حدود 26 هزار میلیارد تومان نیاز است، اظهار کرد: در حال مذاکره با چندین گروه سرمایه گذار داخلی و خارجی هستیم اما هنوز هیچ قراردادی در این زمینه منعقد نشده است.

وی به پروژه هتل فرودگاه امام اشاره کرد و گفت: پروژه هتل فرودگاه حضرت امام تقریبا به اتمام رسیده و انشاءالله در سال جاری افتتاح خواهد شد.

نباید به همین راحتی شاهد فرسایش ایران‌ایر باشیم
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه اگر افزایش کیفیت خدمات می‌خواهیم باید نرخ‌های تکلیفی را رها کنیم، گفت: دولت می‌تواند ۲۰ درصد بازار حمل و نقل را در اختیار داشته باشد و ایران‌ایر به عنوان یک شرکت حامل پرچم لازم است با حمایت دولت و مجلس رشد کند.

عباس آخوندی در آیین گرامیداشت هفته حمل و نقل و رونمایی از آئین‌نامه جدید تاسیس شرکت‌های هواپیمایی اظهارداشت: مدیریت صنعت هوانوردی دچار گسست‌هایی شده است که در این باره نحوه ورود شرکت‌های خصوصی به صنعت و مفهوم اقتصادی بودن تحت تاثیر قرار گرفته است.

وی ادامه داد: قطعاً خصوصی‌سازی در صنعت امری ضروری است و منجر به افزایش کارایی می‌شود اما نحوه اجرای خصوصی‌سازی باید مورد توجه باشد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: درباره قیمت بلیت هواپیما خردادماه امسال موضوع تنوع‌بخشی در قیمت‌ها اجرا شد و موجب شد مشکلات اقتصادی شرکت‌های هواپیمایی تا حدی کاهش یابد اما بحث درباره یک صنعت بدین گونه است که باید قواعد بازی رعایت شود.

هزینه 400 تا 500 میلیون دلاری طراحی هواپیما در ایران
رییس هیات مدیره و مدیر عامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع اظهار داشت: ما در برنامه‌های خود اینگونه هدف‌گذاری‌ کردیم که بتوانیم بخشی از نیازهای داخلی خود را تامین کنیم. در کل به حدود ٦ فروند هواپیما نیاز است که از این تعداد حدود ٤ تا ٤٥ هواپیما در این حوزه قرار می‌گیرد و ما انتظار داریم حدود نیمی از این مقدار را ما تامین کنیم.

منوچهر منطقی درخصوص نقش مراكز علمی و دانشگاهی در ساخت هواپیما گفت: ما از ابتدای كار، تمركز خود را بر مراكز علمی و دانشگاهی قرار دادیم و از ابتدا به برخی یافته ها در این زمینه رسیدیم به عنوان نمونه، دانشگاه امیرکبیر خیلی خوب کار کرده و در همه پروژه‌هایی هوایی، ردپایی از استادان آنجا دیده می‌شود. وی افزود: در بخش موتور هواپیما، دانشگاه شریف و علم‌ و صنعت قوی وارد شده‌اند. دانشگاه علم ‌و صنعت یک پژوهشکده خاص موتور دارد و سرمایه‌گذاری خوبی در این زمینه انجام داده است.

هواپیمای کافی در کشور نداریم
مدیرعامل ایران‌ایر با بیان اینکه هواپیمای کافی در کشور نداریم، گفت: سالانه ۵ میلیارد دلار ارز با فعالیت شرکت‌های هواپیمایی خارجی از ایران خارج می‌شود.

فرهاد پرورش اظهار داشت: صنعت حمل و نقل هوایی کشور با کمک متخصصان داخلی تلاش می‌کند خدمات مطلوبی را به مسافران ارائه دهد.

وی با تاکید بر اینکه سرمایه کشور در نبود هواپیماهای کافی هدر می‌رود، بیان کرد: سالانه 5 میلیارد دلار ارز از طریق ایرلاین‌های قطری، اماراتی، ترکیش ایرلاین و سایر خطوط بین‌المللی به دلیل نبود هواپیمای کافی در کشور از ایران خارج می‌شود در حالی که می‌توان با رشد هواپیماها این ارقام را برای توسعه صنعت در داخل به کار برد.

وی با تاکید بر اینکه نیروی متخصص در صنعت حمل و نقل هوایی کشور زیاد داریم، بیان کرد: متاسفانه دولت‌ها و مجلس‌ها آن گونه که باید به این صنعت توجه نکرده‌اند که می‌توان از طریق دولت و مجلس، اتاق‌های فکر و مراکز علمی و انجمن‌های مردم‌نهاد این صنعت را پویاتر کرد.

تسهیلات لازم برای افزایش سرمایه ایرلاین‌ها فراهم نیست
عضو هیات رییسه کمیسیون عمران مجلس در واکنش به تصمیم اخیر وزارت راه و شهرسازی در خصوص ضرب الاجل به شرکت های هواپیمایی برای افزایش ناگهانی سرمایه، گفت: قطعا مسئولان وزارت راه و شهرسازی باید در این باره تمهیدات لازم را بیندیشند و راهکارهایی برای ارائه تسهیلات بیشتر به ایرلاین ها در نظر گیرند.

علی نعمت چهاردولی با بیان اینکه تحت فشار قرار دادن شرکت های هواپیمایی برای افزایش ناگهانی سرمایه اقدامی نادرست است، توضیح داد: با توجه به مشکلات عمده ای که شرکت های هواپیمایی به آن دچار هستند، این امکان که یکباره سرمایه خود را به رقمی که مدنظر سازمان هواپیمایی کشوری است افزایش دهند، وجود ندارد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در حال حاضر بسیاری از شرکت های هواپیمایی با بدهی های هنگفتی مواجه هستند که این مسئله باعث تزلزل وضعیت این ایرلاین ها شده است.

اعلام آمادگی سه شرکت اروپایی برای فروش رادار به ایران
مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها با اشاره به وجود ۱۰ دستگاه رادار در فضای کشور و نصب ۶ دستگاه‌ در فرودگاه‌ها، گفت: علاوه بر این باید ۱۱ رادار جدید هم خریداری کنیم که میزان این چند برابر تقاضای کشورهای جنوب خلیج فارس است.

محمدعلی ایلخانی با اعلام این‌که در حال حاضر 103 راه هوایی در کشور وجود دارد که طول آن به 61 هزار و 776 کیلومتر می‌رسد، گفت: تا چندی پیش ما در کشور 92 راه هوایی داشتیم اما توانستیم طی ماه‌های گذشته با توجه به مشکلاتی که در فضای کشور اوکراین و عراق پیش آمده بود، پروازهای عبوری از فضای کشورمان را افزایش داده و فضای امنی را برای پروازها ایجاد کنیم.

وی با اشاره به اینکه از نتایج مذاکرات ایران با گروه 1+5 ورود شرکت‌های خارجی به ایران بوده است، افزود: 3 شرکت بزرگ اروپایی از فرانسه، ایتالیا و اسپانیا جلساتی را با ما داشتند تا دستگاه‌های رادار و کمک‌ها ناوبری برای تجهیز راه‌های هوایی و فرودگاه‌های کشور خریداری کنیم.

آمادگی شرکت هلی کویتری ایران برای تشکیل تاکسی هوایی در کشور
مدیرعامل شرکت هلیکوپتری ایران از آمادگی این شرکت برای راه اندازی تاکسی هوایی با استفاده از ناوگان هلی کوپتری در مناطق مختلف کشور خبر داد.

سیدمحمود آذین افزود: هزینه های پرواز برای شرکت های هوایی بسیار زیاد است و یک شرکت به تنهایی نمی تواند این سرویس را در سطح کشور ارایه دهد.

به گفته وی، برای راه اندازی تاکسی هوایی در صورتی که با هماهنگی نهادها و سازمانها ذیربط از جمله نیروی انتظامی و پلیس راه، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان بهزیستی 30 فروند بالگرد در نقاط مختلف کشور مستقر شود، هر کجا نیاز به کمک تاکسی هوایی داشته باشیم با یک ساعت پرواز می توان به محل مورد نظر رسید.

آذین با بیان اینکه هلی کوپتر می تواند در تمام زمینه های امداد و نجات در مناطق مختلف کشور مورد استفاده قرار گیرد، گفت: استفاده از هلی کوپتر علاوه بر عملیات امداد و نجات در بخش های اکتشاف و بهره برداری نفت و ذخایر معدنی، گردشگری، انتقال مجروحان، عملیات ژئوفیزیکال و فیلمبرداری و عکس برداری ضروری است، زیرا هلی کوپترها به سهولت می توانند در تمام 24 ساعت عملیات هوایی تعریف شده را انجام دهند.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.