بازدید سایت : ۶۹۳۳۳

◄ تلاش شهرداری برای مکانیزه کردن تجهیزات برف‌روبی

معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران از تلاش شهرداری به منظور مکانیزه کردن تجهیزات شهرداری خبر داد.

تلاش شهرداری برای مکانیزه کردن تجهیزات برف‌روبی
تین نیوز |

معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران از تلاش شهرداری برای مکانیزه کردن تجهیزات شهرداری خبر داد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز،  حسن رباطی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه در خصوص فعالیت دو روز گذشته مجموعه شهرداری تهران برای برف‌روبی و بازگشایی معابر سطح شهر تهران و هم‌چنین جمع‌آوری شاخه‌های شکسته درختان در سطح شهر اظهار کرد: 1200 دستگاه خودروی سنگین، سبک و نیمه سنگین در حوزه برف‌روبی معابر سطح شهر تهران به کار گرفته شده که از این میان 527 دستگاه مکانیزه هستند، قطعاً تجهیزات موجود در این حوزه با تکنولوژی روز هماهنگ نیستند اما در تلاش هستیم تا در صورت تامین منابع به تجهیز سیستم برف‌روبی اقدام شود.

وی در ادامه با اشاره به این‌که بارش 30 سانتیمتری برف در شهر تهران و مسائل پس از آن به خوبی مدیریت شد، تصریح کرد: همکاران ما در مجموعه شهرداری تهران تمام توان خود را به کار گرفتند که مشکلی برای شهروندان ایجاد نشود اما برای بازگشایی شریان‌های دو و سه شهر از امروز عملیات آغاز شده است.

به گفته رباطی، باید بسیاری از ماموریت‌های غیرذاتی شهرداری تهران حذف شود که این کار در تدوین بودجه سال آینده مناطق شهرداری تهران انجام شده است، تلاش خواهیم کرد آنچه که در حوزه تجهیزات در مناطق نیازمند آن هستیم با بهتر شدن شرایط مالی امکان تامین آنها را فراهم کنیم تا در سنوات آینده شرمنده شهروندان تهرانی نباشیم.

معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران افزود: همه این کمبود و نیازها در حوزه تجهیزات در شرایطی اتفاق می‌افتد که مدیریت شهری جدید حتی در پرداخت حقوق پرسنل خود با مشکل مواجه شده‌اند.

رباطی در ادامه ابراز داشت: در بخش حمل‌ونقل عمومی در سطح شهر تهران نیز با همکاری که توسط استانداری تهران شد و جای تقدیر از استاندار تهران دارد که توانستیم پاسخگوی نسبی شهروندان باشیم، ناوگان ریلی توانست بخشی از مسافرانی را جابجا کند و ناوگان اتوبوسرانی نیز از تمام ظرفیت خود برای جابجایی شهروندان استفاده کرد. البته بخشی از مشکلاتی که برای شهروندان در این گروه وجود داشت مربوط به برودت هوا و سرخوردگی بود که در این زمینه نیز تمام تلاش خود را بکار گرفته و خواهیم گرفت که بتوانیم عبور و مرور شهروندان را تسهیل کنیم، در حوزه تاکسیرانی نیز باید به این نکته توجه داشته باشیم که مالکیت شرکت‌های تاکسیرانی خصوصی و ما هیچ مدیریتی بر مالکیت تاکسی‌ها نداریم.

وی با اشاره به این‌که برای انجام هر خدماتی در سطح شهر نیازمند نیروهای متخصص همراه با توانایی مرتبط هستیم، افزود: زمانی که همه چیز در مدیریت شهری سیاسی می‌شود به شکلی که در ماه‌های منتهی به انتخابات قبلی حدود 13 هزار نفر وارد مجموعه پرسنل شهرداری تهران می‌شود مشکلات بسیاری را به همراه دارد، این در حالیست که این موضوع در سنوات گذشته نیز تکرار شده بود.

به گفته معاون شهردار تهران، همه این شرایط سخت زمانی اتفاق می‌افتد که از فروردین سال جاری تا به امروز میانگین درآمدهای نقد و غیرنقد شهرداری تهران کمتر از 70 درصد محقق شده و در حقیقت ما با کسری 30 درصدی بودجه مواجه بودیم. طبیعتا در این شرایط باید ابتدا هزینه‌های جاری را پرداخت کنیم و پس از آن به بخش توسعه‌ای بپردازیم اما این قول را می‌دهیم که با بهتر شدن شرایط مالی به سمت به روز کردن تجهیزات و بهره‌گیری از تکنولوژی‌های نوین حرکت کنیم، لذا امیدواریم تا سال آینده بتوانیم کمبود تجهیزات را به ویژه در حوزه برف روبی معابر سطح شهر تامین کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خودبا اشاره به بارش 30 سانتیمتری برف در شهر تهران گفت: همکاران ما در مجموعه شهرداری تهران تمام توان خود را به کار گرفتند که مشکلی برای شهروندان ایجاد نشود ولی برای بازگشایی شریان‌های 2 و 3  شهر از امروز عملیات آغاز شده که متاسفانه با کمی تاخیر همراه بوده ولی باید این نکته را در نظر گرفت که بارش برف تا شب گذشته ادامه داشت و اولویت اول ما نیز حوزه حمل و نقل و شریان‌های اصلی و فرعی و فضای سبز شهر بوده است. قطعا همکاران ما امروز نیز در سطح شهر فعال خواهند بود و نسبت به بازگشایی معابر اقدام خواهند کرد.

رباطی در خصوص خسارت وارده به شهروندان بر اثر شکسته شدن درختان ناشی از سنگین شدن بر اثر بارش برف، یاداور شد: شهروندانی که بر اثر افتادن شاخه درختان بر روی خودروهایشان متحمل آسیب شدند اگر خودرو بیمه باشد قطعا موضوع از طریق شرکت‌های بیمه رسیدگی می‌شود و خسارت پرداخت خواهد شد و بعدا این شرکت‌ها اگر علت وقوع حادثه درختان باشد مطالبات خود را از شهرداری دریافت می‌کنند و اگر علت وقوع حادثه بارش برف و نزولات آسمانی باشد به شهرداری مرتبط نخواهد بود، با درخواست مالک خودرو و تنظیم شکایت و مراجعه به پلیس راهنمایی و رانندگی شهرداری‌های مناطق مکلف هستند که پیمانکاران خود را موظف کنند نسبت به تامین خسارت شهروندان اقدام کنند.

معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران در پاسخ به سوالی در خصوص انتصابات و جابجایی مدیران شهرداری تهران و انتشار آن در شبکه‌های مجازی گفت: تغییر و جابه‌جایی در مدیران مناطق پنج و شش تهران را تکذیب می‌کنم.

وی در ادامه تاکید کرد:‌ نظام انتصابات در شهرداری تهران به این صورت است که کمیسیون انتصاباتی وجود دارد که در آن دوستان نظارتی نیز حضور دارند، لذا دوستانی که معرفی می‌شوند تا در مجموعه شهرداری تهران به کار گرفته شوند سوابق‌شان توسط این کمیسیون مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی در خصوص اجرای پروژه‌ها با میزان بودجه‌های متفاوت در سطح مناطق گفت: برخی پروژه‌ها فرامنطقه‌ای هستند و بر همه شهروندان تهرانی تاثیر می‌گذارند، نگاه مدیریت‌شهری در این دوره توجه به موضوع محله محوری است و با توجه به مشکلات موجود در محلات و اقدام برای حل آنها پروژه‌ها را در سطح مناطق تعریف خواهد کرد تا به این ترتیب علاوه بر رعایت عدالت اجرای پروژه‌ها بر اساس نیاز محلات انجام شود.

رباطی در خصوص توجه به محلات محروم تهران، گفت: همه تلاش مدیریت شهری برداشته شدن محرومیت از مناطق است، عمده‌ترین مشکل شهرداری‌ها باید در سطح مناطق احصا شود و تعریف پروژه‌ها نیز نسبت به این نیازها انجام شود،  برابر برنامه پنج ساله شهرداری تهران با بودجه سال آینده نگاه مدیریت شهری جدید محله محوری خواهد بود و تنظیم برنامه‌ها و بودجه نیز بر این روال خواهد بود. تا بر اساس نیاز محلات نسبت به رفع محرومیت‌های آنها اقدام کنیم.

وی در خصوص از دسترس خارج شدن سامانه 137 شهرداری تهران ظرف دو روز گذشته با اشاره به اینکه این سامانه می‌تواند در هر لحظه پاسخگوی 120 تماس تلفنی شهروندان باشد افزود: موضوع از دسترس خارج شدن این سامانه ظرف دو روز گذشته مورد رصد رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران قرار گرفت اما با توجه به اعلام ما برای تماس شهروندان نسبت به رفع یخ زدگی و برف روبی معابر با سامانه‌های 137 و 1888 تعداد تماس‌های شهروندان با این سامانه‌ها افزایش پیدا کرد که نیاز است نسبت به ارتقای تجهیزات نرم افزاری این سامانه‌ها نیز اقدامات لازم انجام شود.

وی ادامه داد: بر این اساس نگاه شهرداری تهران این است که افرادی که به عنوان شهردار فعالیت می‌کنند باید به امور شهری و ماموریت‌های شهرداری تهران آشنا باشند، چرا که در این دوره فرصت آموزش یا ورود افراد ناآشنا به این حوزه وجود ندارد.

معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران در پایان سخنان خود با اشاره به این‌که شهرداری تهران توجه ویژه‌ای نسبت به انتخاب شهرداران مناطق 22 گانه از میان افراد با تجربه دارد افزود: تلاش کرده‌ایم در انتخاب شهرداران مناطق تجربه و تخصص کافی را برای آنها مد نظر قرار دهیم. از مدت آغاز به کار مدیریت جدید شهری 15 شهردار جابه‌جا شده‌اند که اغلب آنها از کارشناسان،‌ مدیران میانی و شهرداران قبلی بوده‌اند تا بتوانند در این دوره سخت مدیریتی بهترین عملکرد را داشته باشند.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.