بازدید سایت : ۷۲۴۸۷

◄ مسیر شرق به غرب پل کریم‌خان مسدود است

مسیر شرق به غرب پل کریم‌خان تهران مسدود است. مهدی پورشاسب مدیر گروه تعمیر و مقاوم‌سازی پل‌های شهر تهران، با اعلام این خبر از شهروندان خواست تا از مسیرهای جایگزین خیابان کریم‌خان تردد کنند.

مسیر شرق به غرب پل کریم‌خان مسدود است
تین نیوز |

مسیر شرق به غرب پل کریم‌خان تهران مسدود است. مهدی پورشاسب مدیر گروه تعمیر و مقاوم‌سازی پل‌های شهر تهران، با اعلام این خبر از شهروندان خواست تا از مسیرهای جایگزین خیابان کریم‌خان تردد کنند.

پورشاسب بابیان آنکه عملیات نوسازی و تغییر وضعیت عرشه در باند شرق به غرب پل کریم‌خان از شامگاه ۲۹ اسفندماه سال گذشته آغازشده است، افزود: انسداد ترافیکی باند شمالی پل کریم‌خان با مساعدت پلیس راهور تهران بزرگ تا ۱۷ فروردین‌ماه سال جاری ادامه دارد و ازاین‌رو عملیات نوسازی عرشه به‌صورت ۲۴ ساعته و طی ۳ نوبت‌کاری در جریان خواهد بود.

او تراش کامل روکش اپوکسی عرشه با استفاده هم‌زمان از ماشین‌آلات مختلف تراش آسفالت و خاک‌برداری پشت کوله‌ها را بخشی از اقدامات انجام‌شده روی عرشه شرق به غرب پل کریم‌خان دانست و یادآور شد: هم‌اکنون فعالیت‌های مختلفی از قبیل نصب صفحه‌های متصل‌کننده درزهای طولی و عرضی، برچیدن هند ریل‌های قدیمی و نصب هند ریل‌های استاندارد با استحکام و ارتفاع مناسب، اتصال عرشه‌های شمالی و جنوبی و درنهایت نصب برش گیرهای فلزی به‌منظور فراهم کردن شرایط نصب میل‌گردهای طولی عرشه در جریان است و با توجه به حجم بالای این اقدامات، از شهروندان تهرانی تقاضا می‌شود تا حد امکان از تردد در مسیر شرق به غرب خیابان کریم‌خان خودداری کنند.

مدیر گروه تعمیر و مقاوم‌سازی پل‌های شهر تهران، همچنین ضمن پوزش از شهروندان ساکن در محلات و معابر هم‌جوار پل کریم‌خان، اجرای ۲۴ ساعته عملیات عمرانی در این پروژه را با توجه به محدودیت زمان انسداد ترافیکی، امری اجتناب‌ناپذیر دانست و ابراز امیدواری کرد: عرشه شمالی پل کریم‌خان از دهم فروردین‌ماه وارد مرحله بتن‌ریزی شود تا درنهایت شرایط اجرای روکش آسفالت و گشایش مسیر، در روز هفدهم فروردین‌ماه مهیا گردد.

بنا بر اعلام معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، ‌ پل کریم‌خان یکی از هفت پل سواره‌رو فلزی شهر تهران به شمار می‌آید که به دلیل مشکلاتی همچون فرسودگی زودرس روکش، ازکارافتادگی نئوپرن‌ها، عدم ظرفیت مناسب در مقابل بارهای جانبی ناشی از زلزله و فرسایش درزهای طولی و عرضی، در حال تبدیل وضعیت به یک پل کامپوزیت بتنی است. مراحل کلی این پروژه شامل حفظ پایه‌ها و شاه‌تیرهای فلزی و احداث یک دال بتنی باضخامتی حدود ۱۰ سانتیمتر روی عرشه فلزی هست. این پروژه اقدامات مختلفی از قبیل تقویت فونداسیون و کوله‌های بتنی طرفین پل، تقویت شاه‌تیرها و ستون‌های فلزی و تعویض نئوپرن‌ها را پشت سر گذاشته است.

ایام نوروز به دلیل کاهش چشمگیر ترافیک در خیابان‌های تهران زمانی مناسب برای انجام عملیات عمرانی است.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.