◄ سهم بالای موتورسیکلتها از آلودگی هوای پایتخت
طبق تحقیقاتی که در چهار سال گذشته انجامشده سهم بالای موتورسیکلتهای کاربراتوری در آلودگی هوای تهران به اثبات رسیده است. وحید حسینی، مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اعلام این خبر افزود: بر همین اساس موفق شدیم قانون ممنوعیت پلاکگذاری موتورسیکلتهای کاربراتوری را تصویب و اجرایی کنیم.
طبق تحقیقاتی که در چهار سال گذشته انجامشده سهم بالای موتورسیکلتهای کاربراتوری در آلودگی هوای تهران به اثبات رسیده است. وحید حسینی، مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اعلام این خبر افزود: بر همین اساس موفق شدیم قانون ممنوعیت پلاکگذاری موتورسیکلتهای کاربراتوری را تصویب و اجرایی کنیم.
به گزارش تیننیوز به نقل از فارس، حسینی اجرای فاز دوم طرح کاهش را منوط به موافقت پلیس عنوان و ابراز امیدواری کرد بهزودی معاینهفنی تمام خودروها کنترل شود.
او در خصوص معاینهفنی موتورسیکلتها گفت: خط ویژه معاینهفنی موتورسیکلتها در تهران راهاندازی شده؛ اما میزان مراجعه صفر است و این خط بلااستفاده مانده است.
مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران در خصوص تخلفات موتورسیکلتها اظهار کرد: یکی از مشکلات فعلی، مسئله پلاکخوانهای این وسیله نقلیه است. برخی حتی صاحب این موتورسیکلتها نیستند و موتورسیکلتها ثبت و ضبط درستی ندارند.
او ادامه داد: شنیدههایی مبنی براینکه ۴۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت رسوبی در پارکینگهای پلیس وجود دارد که کسی سراغشان نمیآید، مطرح است.
حسینی بابیان اینکه سالانه چهار هزار شهروند تهرانی براثر آلودگی هوا جان خود را از دست میدهند، گفت: مطالعات جهانی حاکی است آلودگی هوا سالانه ۲/۶ میلیارد دلار به اقتصاد کشور لطمه وارد میکند.