بازدید سایت : ۷۹۱۸۴

مشکلات حوزه حمل و نقل باید به شکل حاکمیتی حل شود

شهردار تهران معتقد است که توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی یکی از بهترین خدماتی است که می‌توان به مردم تهران داد تا فشارهای شان کمتر شود و کمک به این ناوگان در واقع کمک به مردم است.

مشکلات حوزه حمل و نقل باید به شکل حاکمیتی حل شود
تین نیوز |

 شهردار تهران معتقد است که توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی یکی از بهترین خدماتی است که می‌توان به مردم تهران داد تا فشارهای شان کمتر شود و کمک به این ناوگان در واقع کمک به مردم است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، پیروز حناچی شهردار تهران صبح امروز-دوشنبه ٢٦ آبان-در حاشیه بازدید و بهره برداری آزمایشی از ایستگاه مترو برج میلاد در خط هفت متروی تهران در جمع خبرنگاران گفت: این ایستگاه در کنار برج میلاد و دانشکده علوم پزشکی و بیمارستان میلاد یکی از پر مراجعه ترین ایستگاه ها خواهد بود که در خط ۷ مترو قرار دارد و خوشبختانه با سرعت بالایی عملیات آن انجام شد و امروز به شکل آزمایشی مورد بهره برداری قرار می گیرد.

او با بیان این که این ایستگاه یکی از عمیق ترین و پر مراجعه ترین ایستگاه هایی است که در تهران ساخته شده است ادامه داد: شهروندانی که قصد دارند به برج میلاد یا بیمارستان میلاد بیایند با افتتاح این ایستگاه می توانند بدون استفاده از خودروهای شخصی به این جا سفر کند. این نقطه از شهر با وجود اینکه مراجعان زیادی دارد از نظر دسترسی های ناوگان حمل و نقل عمومی در شرایط خوبی نبود و امیدوارم با افتتاح این ایستگاه این مشکل برطرف شود.

شهردار تهران درباره مشکلات مالی ناوگان حمل و نقل شهری گفت: یکی از مشکلات حوزه حمل و نقل نبود منابع مالی است که باید به شکل حاکمیتی حل شود اوراق مشارکتی که برای سیستم حمل و نقل عمومی تصویب شده است با وجود کمک بانک مرکزی هنوز نتوانسته به نتیجه برسد و به اعتبار تبدیل شود تا بتوانیم از آنها برای توسعه حمل و نقل عمومی استفاده کنیم. توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی یکی از بهترین خدماتی است که میتوان به مردم تهران داد تا فشارهای شان کمتر شود و کمک به این ناوگان در واقع کمک به مردم است.

به گفته شهردار تهران ساخت هر ایستگاه مترو حدود ۲۷۰ میلیارد تومان هزینه بر است، در حالیکه این رقم در ده سال گذشته ۱۹ برابر کمتر بوده است.

شهردار تهران ادامه داد: در شرایط غیر کرونایی روزانه ۴ میلیون سفر در ناوگان حمل و نقل عمومی انجام می شود و این تعداد اهمیت توسعه آن در شهر را نشان می دهد و انتظار این است که حاکمیت کمک های لازم را در این زمینه انجام دهد.

براساس گزارش پایگاه خبری شهر، شهردار تهران درباره مناسب سازی معابر این ایستگاه برای افرادی که دارای معلولیت حرکتی هستند، گفت: یکی از نکات برجسته این ایستگاه این است که همه ضوابط مناسب سازی برای افراد کم توان در آن اجرا شده است و تمامی آسانسورها و پله برقی های ایستگاه فعال هستند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سعید پاسخ

    ترجمه حرف جناب شهردار اینه که دولت بیاد و هزینه حمل و نقل عمومی تهرانی ها رو تقبل کنه.چرا؟
    مگه پولی که دست دولته مال همه ی مردم کشور نیست؟ چرا باید از درآمد عمومی کشور خرج تهرانی ها بشه؟ مگه تهرانی ها ثروت مند ترین مردم کشور نیستن؟ چرا تهرانی خودشون هزینه خدماتی رو که ازش برخوردار میشن نمیپردازن؟ خونشون از شهرستانی ها قرمز تره؟
    فکر نمیکنید علت اینکه مردم بلوچستان آب آشامیدنی سالم هم ندارن اینه که همیشه از لقمه اونها زده شده و خرج تهران شده؟