پله برقی ها در سطح شهر تهران با رمپ و آسانسور جایگزین می شوند
مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران از روشنایی بیش از ۸۰ درصد پله برقی ها در سطح شهر تهران خبر داد و افزود: استفاده از رمپ با شیب ملایم به همراه آسانسور گزینه مناسب تری برای جایگزینی پل های مکانیزه فعلی است.
مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران با بیان اینکه این مدل ایجاد پل برقی غیرمنطقی است، چرا که بعضا افراد ویلچری یا مادران با کالسکه کودک نمی توانند از این پل های مکانیزه استفاده کنند، گفت: به دنبال جایگزینی پل های مکانیزه فعلی با رمپ با شیب ملایم به همراه آسانسور هستیم.
به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، رضا صیادی در پاسخ به سوالی درباره روند نگهداشت پله برقی های تهران در جمع خبرنگاران گفت: همانطور که اعضای شورای اسلامی شهر تهران حدود دو هفته گذشته آماری از روشنایی بالای ۸۰ درصد پله برقی های تهران ارائه کردند روند خوبی در این موضوع دنبال شده است اما همچنان خاموشی شناور ۱۰ تا ۱۵ درصدی را داریم که روزانه نسبت به رفع آنها اقدام می شود.
وی افزود: در حقیقت از ۶ ماه گذشته روشنایی پله های برقی در تهران بالای ۷۵ درصد بوده ولی قطعا این پله ها از قطعات الکترونیک تشکیل شده اند و بعضا ۱۰ تا ۱۵ سال از زمان بهره برداری آنها می گذرد؛ لذا اشکالاتی برای آنها ایجاد خواهد شد و خاموشی ناگهانی برخی از پله ها دور از ذهن نیست.
وی ادامه داد: برای سال جاری باتوجه به تأکید شهردار تهران خرید حدود ۸۰ یونیت پله برقی در حال انجام خواهد است که در ۶ ماه نخست سال نصب خواهد شد. این ۸۰ یونیت ۳۰ پل سطح شهر تهران را پوشش می دهد که امیدواریم مشکلات این حوزه را کاهش دهد.
وی تاکید کرد: از سوی دیگر جمع آوری پل های فاقد اثربخشی که تنها با هدف استفاده از عرشه آنها برای تبلیغات نصب شده بودند و یا برای ورودی های مترو به بهره برداری رسیده و دیگر نیازی به پل عابرپیاده نیست، جمع آوری آنها دنبال خواهد شد.
مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران با تأکید بر اینکه پل عابرپیاده میدان هفت حوض جمع آوری شده است، افزود: پل های میدان های خراسان، شوش و نبوت نیز جمع شده است و پل کریم خان و حدود ۸ پل دیگر نیز در آینده نزدیک جمع آوری خواهد شد و به این ترتیب نارضایتی مردم کمتر می شود و برخی پل ها هم به رمپ هایی با شیب ملایم تبدیل خواهد شد؛ در حقیقت برخی پل ها با ترکیب رمپ و آسانسور می توانند با هزینه های منطقی تری بهره برداری شوند.
وی افزود: در سطح شهر تهران حدود ۵۰۰ یونیت پل برقی داریم که در هر روز ممکن تعدادی از آنها دچار مشکل شوند و این خاموشی ها شناور هستند و قابل شناسایی نیستند و در کل این مدل ایجاد پل برقی غیرمنطقی است، چرا که بعضا افراد ویلچری یا مادران با کالسکه کودک نمی توانند از این پل های مکانیزه استفاده کنند لذا استفاده از رمپ با شیب ملایم به همراه آسانسور گزینه مناسب تری است