بازدید سایت : ۵۳۶۲۳

با این تغییرات، احتمالا عمر شهرداری زاکانی در تهران ۷ ساله می شود

شورای عالی استان ها در طرحی خواستار افزایش عمر شورای ششم به هفت سال شده است، درصورتی که این طرح در مجلس شورای اسلامی تایید شود با توجه به حمایت شورای شهر تهران از زاکانی، عمر شهرداری او در تهران می تواند به ۷ سال برسد.

تین نیوز

شورای عالی استان ها در طرحی خواستار افزایش عمر شورای ششم به هفت سال شده است، درصورتی که این طرح در مجلس شورای اسلامی تایید شود با توجه به حمایت شورای شهر تهران از زاکانی، عمر شهرداری او در تهران می تواند به ۷ سال برسد.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرآنلاین، رئیس شورای شهر تهران از ارسال طرحی از سوی شورای عالی استان ها جهت افزایش زمان شورای ششم از ۴ سال به ۷ سال خبر داد.

تسنیم در خبری نوشت: مهدی چمران پیش از آغاز دویست و چهل و هشتمین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران در رابطه با دستور کار امروز شورای شهر تهران اظهار کرد: در ابتدای جلسه امروز گزارش خزانه دار شورای شهر تهران مربوط به اسفندماه سال ۱۴۰۲ و در ادامه فروردین و اردیبهشت ۱۴۰۳ ارائه خواهد شد.

وی افزود: اصلاحیه حق الزحمه کارشناسانی که در کمیسیون های مربوط به شورای شهر تهران شرکت می کنند از دیگر دستور جلسات شورای شهر تهران است و این در حالی است که هفت الی هشت سال است که حق الزحمه این کارشناسان تغییری پیدا نکرده و اخیراً وزارت کشور بخشنامه ای را ابلاغ کرده است و مبنای تصمیم گیری ما این بخشنامه خواهد بود.

چمران ادامه داد: در ادامه جلسه امروز به فروش ملکی که از سوی شهرداری تهران به شورا ارائه شده پرداخته خواهد شد به طوری که شهرداری تهران به صورت یک فوریتی فروش این ملک را به شورا ارائه کرده بود اما با تصمیم اعضای شورای شهر تهران این مسئله به صورت عادی در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: بررسی حسابرسی مناطق شورای شهر تهران از دیگر دستور جلسه شورای شهر تهران خواهد بود به طوری که حسابرسی شرکت ها و سازمان ها به پایان رسید و امروز حسابرسی منطقه ۱۶ مربوط به سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ مورد بررسی قرار خواهد گرفت و در ادامه نیز به حسابرسی شرکت شهربان و حریم بان در سال ۱۴۰۲ خواهیم پرداخت.

وی در ارتباط با آخرین وضعیت قرارداد چین و تایید آن از سوی فرمانداری تهران تصریح کرد: ابهامات و سؤالاتی درباره این قرارداد وجود دارد که فرمانداری از ما مدارک و مستنداتی را خواسته بود که این مستندات و مدارک از شهرداری اخذ و به فرمانداری ارسال شده است و هفته گذشته تمام این مدارک و مستندات بررسی و در نهایت به تایید فرمانداری تهران قرار گرفت و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

چمران همچنین در ارتباط با هفت ساله شدن شورای ششم گفت: این موضوع درخواست شوراهای سراسر کشور است و قرار است در قالب طرحی از سوی شورای عالی استان ها به مجلس شورای اسلامی ارسال شود و در صورت تایید مجلس شورای ششم در سراسر کشور، هفت ساله خواهد شد.

رئیس شورای شهر تهران افزود: البته این مسئله در گذشته نیز اتفاق افتاده است به طوری که در یکی از ادوار شوراها زمان آن از ۴ سال به ۶ سال اضافه شد.

وی اضافه کرد: در جلسه آینده شورای عالی استان ها قرار است موضوع ۷ ساله شدن شوراها مطرح و به مجلس ارسال شود و بنا بر هماهنگی های صورت گرفته، خارج از نوبت در مجلس بررسی خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.