۲۷ هزار کیلومتر شبکه بزرگراهی تهران در دست اجرا است
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: تکمیل ۲۷ هزار کیلومتر از شبکه بزرگراهی تهران اکنون در دستور کار قرار دارد و برای تکمیل آن به پنج تا شش هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: تکمیل ۲۷ هزار کیلومتر از شبکه بزرگراهی تهران اکنون در دستور کار قرار دارد و برای تکمیل آن به پنج تا شش هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
به گزارش تین نیوز به نق از ایمنا، هادی حقبین با اشاره به اینکه بر اساس طرح جامع بزرگراهی و برنامه چهار ساله ما باید ۲۷ کیلومتر بزرگراه احداث کنیم، اظهار کرد: این طرح توسعه شامل بزرگراه شهید بروجردی، لاین کندروهای شمال جنوبی آزادگان، بزرگراه شهید شوشتری و شاخه غربی بزرگراه یادگار امام است.
وی افزود: از مجموع هدفگذاری انجام شده حدود ۳.۷ کیلومتر در بزرگراه شهید بروجردی و کندروی شمالی آزادگان بهطول ۳.۳ کیلومتر تحویل شده است.
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: کندروی جنوبی آزادگان بهطول سه کیلومتر تا سه ماه آینده تحویل داده خواهد شد و ۹.۹ کیلومتر از بزرگراه شهید شوشتری نیز در فاز اجرا است، بنابراین شهرداری تهران طبق برنامه احداث ۲۷ کیلومتر بزرگراه را در دستور کار دارد.
حقبین با تاکید بر اینکه حدود پنج تا شش هزار میلیارد تومان اعتبار برای ساخت این میزان بزرگراه نیاز است، تصریح کرد: در دو دهه گذشته بسیاری از پروژهها در تهران سنواتی و سالها به صورت نیمهکاره رها شده بود، همین مسئله منجر به بروز مشکلاتی در شبکه معابر شهر شده بود.
وی اضافه کرد: بهعنوان مثال معارض پروژه شهید بروجردی که ۱۲ سال از آغاز آن میگذرد، رفع شده و فاز نخست آن به بهرهبرداری رسیده است، فاز دوم نیز طی شش ماه آینده افتتاح خواهد شد.
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران ادامه داد: در طرح بزرگراه شهید شوشتری نیز معضل نیمهکاره بودن وجود داشت و در مقطع کنونی پس از ده سال به بهرهبرداری میرسد، در کنار اجرای پروژههای نیمهتمام طرحهای جدیدی همچون دوگاز را در رینگ غربی تهران در دستور کار قرار دادیم که فاز نخست آن در آستانه ورود به مرحله اجرایی است.
حقبین تصریح کرد: اجرای فاز بزرگراهی شهید شوشتری ۱.۵ درصد ترافیک شهر تهران را به صورت مثبت تحت تأثیر قرار میدهد، همچنین ترافیک بزرگراه بسیج را ۳۰ درصد و پهنه شرفی را ۵ درصد کاهش میدهد.
وی تاکید کرد: بهطور کلی هر بزرگراهی در موقعیت جغرافیایی خودش روی ترافیک مؤثر است، همچنین بزرگراه یادگار امام منطقه ۹ و ۱۰ را تحت تأثیر قرار میدهد و شبکه معابر آنجا را ساماندهی میکند.
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: در منطقه ۱۸ بزرگراه شهید بروجردی تردد بافت صنعتی را از بافت مسکونی جدا میکند، بزرگراه دوگاز مسئله شهرکهای اقماری است و تردد شهریار و اندیشه را حل میکند، نیازی نیست که آنها وارد بزرگراه آزادگان شوند و توسعه شبکه بزرگراهی در کاهش ترافیک تهران مؤثر است.