شبکه متروی تهران ۲۰۰کیلومتری میشود
تین نیوز | برنامه توسعه ۵ساله متروی تهران اعلام شد. این برنامه شامل توسعه و بهرهبرداری از ۲۰۰کیلومتر خطوط متروی جدید برای تهران و حومه خواهد بود.
به گفته هابیل درویش مدیرعامل شرکت راهآهن شهری تهران و حومه، پیچیدگیها و سختی فنی و اجرایی کار در توسعه خطوط متروی تهران اقتضا میکند که امور این بخش متفاوت از شیوههای معمول مدیریتی پیش برود و لذا تنها نسخه برای توسعه مترو، مدیریت جهادی است. وی توجه ویژه و همزمان دولت، شورای شهر و شهرداری تهران به حمل ونقل عمومی با محوریت مترو را فرصت خوبی برای پیشبرد برنامههای توسعه مترو خواند و برنامه 5ساله مترو را که شامل توسعه و بهرهبرداری 200کیلومتر خط جدید است ارائه کرد.
بر این اساس کار خطوط متروی شهرکهای اقماری که منابع مالی آن از 2محل شهرداری و دولت است در چند مسیر کلید خورده است؛ پروژه اسلامشهر - پاکدشت در دست مطالعه است، خط حرم امام (ره) - پرند در دست اجراست و امید است با تخصیص اعتبارات لازم و بموقع تا پایان سال به طول 50کیلومتر به بهرهبرداری برسد.
پروژه تهران - ورامین و گرمسار هم در 2فاز به طول 110کیلومتر با تأمین اعتبارات لازم اواخر سال 94و اوایل سال 95به بهرهبرداری خواهد رسید.
از سوی دیگر در بخش درون شهری، 17کیلومتر باقیمانده از خط 3و 12کیلومتر از خط 7در سالجاری و باقیمانده خط 7و 10کیلومتر از خط 6تا پایان سال 94و باقیمانده خط 6در سال 95به شرط تأمین بودجه و اعتبارات مورد بهرهبرداری قرار خواهد گرفت.
به زعم درویش شرکت متروی تهران به اتکای مهندسی بومی و برنامهریزی دقیق توانایی ساخت و بهرهبرداری بیش از 30کیلومتر خط جدید در سال را دارد و در صورت تخصیص اعتبار تا 3سال دیگر همه خطوط در دست ساخت به بهرهبرداری میرسد.
قابیل جون چطوری برو روتو کم کن خیلی رو دارید
مثل اینکه در مترو تهران هرکسی ساز خودشو می زنه یک فروردین افتتاح می کنه یک اردیبهشت یکی خرداد یکی… به به حجت الله بهروز در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران در تشریح این خبر تاخیر واردات پلههای برقی در زمان مقرر را مهمترین عامل عدم افتتاح خط ۳ درزمان مقرر علی رغم اتمام فرآیندهای اجرایی این پروهژه عنوان کرد و اظهار داشت: هم اکنون این پله ها وارد کشور شده که زمان بر بودن مراحل نصب سبب عدم افتتاح این خط علی رغم وعده برخی از مسئولان شهری تا پایان فروردین ماه خواهد شد. وی با بیان اینکه قطعا این تاخیر نیازمند عذرخواهی شهرداری از شهروندان است، اجرای دیرتر و با کیفیت پروژهها را مناسبتر از اجرای با سرعت وتوام با نقص دانست و افزود: هر چند شهرداری به وعده خود مبنی بر پایان پروژه در زمان مقرر عمل نموده تاخیر در افتتاح صرفا به دلیل مشکلات عمومی کشور درحوزه واردات بوده است که مسئله پله برقی خط ۳ مترو نیز از این امر مستثنی نیست. قائم مقام معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در ادامه محدودیتهای مالی، اجرایی و تاخیر در دریافت اعتبار را یکی دیگر از موارد مطرح در افتتاح خط ۳ در زمان مقرر عنوان نمود، و خاطر نشان کرد: این اعتبار هم اکنون تامین شده و پس از نصب پلهها در اواخر اردیبهشت ماه شاهد افتتاح خط ۳ مترو خواهیم بود.
ای خدا ما را از دست این خالی بند بزرگ نجات ده. آمین یارب العالمین
گرمسار به اندازه، پردیس، اسلامشهر و … جمعیت نداره، تازه تبادل مسافرش هم با تهران کم هست، آیا بهتر نیست بودجه خط گرسار، خرج خط دیگری شود