بازدید سایت : ۴۴۹۷۹

در دیدار خصوصی شهردار تهران و اعضای شورا چه گذشت؟

در دیدار خصوصی شهردار تهران و اعضای شورا چه گذشت؟

تین نیوز | اعضای شورای شهر تهران دیروز به‌طور محرمانه با محمدباقر قالیباف دیدار کردند. گفته می‌شود محور اصلی گفت‌وگوها در این جلسه خصوصی درباره انتصاب‌‎های تازه در شهرداری تهران بوده است.

چند روز مانده به روز شوراها، دیروز اعضای شورای شهر تهران میزبان محمدباقر قالیباف بودند. در جلسه‌ای که پشت درهای بسته برگزار شد، شهردار تهران درباره انتصاب‌های اخیر از سوی تعدادی از اعضا مورد انتقاد قرار گرفته است.

از دیگر موارد مطرح شده در این جلسه انتقاداتی است که اعضای شورا به برخی از تغییر کاربری‌ها در تهران داشتند. از سوی دیگر هیأت رئیسه شورا هم در جلسه از سوی اعضا مورد انتقاد قرار گرفته است.

پیگیری‌ها از جلسه خصوصی دیروز قالیباف با اعضا گویای آن است که در این جلسه موضوع سخنانی که در رسانه‌ها به نقل از شهرام گیل‌آبادی، مدیر مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران در ارتباط با یکی از اعضای شورا منتشر شده درخلال گلایه‌ها و حرف‌های خودمانی اعضای شورا با شهردار مطرح شده است.

اعضای شورا در جلسه روز یکشنبه با امضای نامه‌ای با ٢١ امضا نسبت به حرف‌هایی که به نقل از گیل‌آبادی در رسانه‌ها مطرح شده بود، اعتراض کردند. البته گیل‌آبادی، در مصاحبه‌ای اعلام کرده آنچه به نقل از او در رسانه‌ها بازتاب داده شده ارتباطی به این عضو شورا نداشته است.

ماجرا به شبگردی خبرنگاران در منطقه ١٥ بازمی‌گردد و خبری که به نقل از گیل‌آبادی از این جلسه منتشر شده است. او در این نشست درباره اخباری که با موضوع «انفعال و بی‌تفاوتی شهرداری تهران نسبت به فضای سبز» منتشر شده بود، گفته بود: «خوب است بدانید بعضی‌ها در فکر و گفتار فساد دارند و بی‌انصافی را به حد غایت رسانده‌اند، به‌طوری که با طرح موضوعاتی اینچنینی، به دنبال طرح نمایشی هستند تا خود را مطرح کنند.»

پیش از این‌که گیل‌آبادی این حرف‌ها را بزند، حافظی درباره همین موضوع یعنی این‌که شهرداری تهران نسبت به فضای سبز بی‌تفاوت شده، انتقاد کرده و گفته بود: «سریال خشکاندن درختان شهر تهران به‌مثابه قتل‌های زنجیره‌ای ادامه دارد و شهرداری تهران همچون گذشته بی‌تفاوت و منفعل به این موضوع می‌پردازد.»

نتیجه این شد که این موضع‌گیری مدیر مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران واکنش اعتراض‌آمیز و تند اعضای شورا را به دنبال داشت.

احمد مسجدجامعی، عضو شورا در جلسه روز یکشنبه از این‌که شأن اعضای شورا حفظ نمی‌شود به شدت انتقاد کرد و اعضای شورا هم در نامه‌ای مشترک به قالیباف خواستار پیگیری این موضوع و برکناری گیل‌آبادی شدند. دیروز اما ماجرای درگیری اعضای شورا با مدیر روابط‌عمومی و امور بین‌الملل شهرداری تهران، ابعاد دیگری هم پیدا کرد ازجمله این‌که تعدادی از خبرگزاری‌ها به نقل از گیل‌آبادی نوشتند که او گفته مخاطب سخنانش در شبگردی منطقه ١٥ رحمت‌الله حافظی و دیگر اعضای شورا نبوده بلکه خبرنگاران بوده‌اند. این حرف‌ها حالا یک ماجرای تازه ایجاد کرده است و خبرنگاران می‌گویند که اگر مخاطب حرف‌های مدیر روابط‌عمومی و امور بین‌الملل شهرداری حافظی نبوده و خبرنگاران بوده‌اند، این یعنی منظور از «بعضی‌ها» در این جمله که «بعضی‌ها در فکر و گفتار فساد دارند و بی‌انصافی را به حد غایت رسانده‌اند» خبرنگاران و اهالی رسانه‌ها هستند.
حرف‌هایی که این بار اعتراض خبرنگاران را به دنبال داشته و آنها در تعدادی از گروه‌های فعال در شبکه‌های مجازی گفته‌اند این حرف‌ها مصداق توهین به جامعه خبری است و آنها اعتراض‌شان به این حرف‌ها را در اولین جلسه شورای شهر تهران پیگیری می‌کنند.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.