بازدید سایت : ۵۳۱۴۷
کمر رانندگان اتوبوس زیر بار گرانی خودرو و خرابی جاده ها خم شد

◄ رانندگان کامیون و اتوبوس در انتظار کاهش سن بازنشستگی

دولت باید در زمینه کاهش سن بازنشستگی رانندگان اقدامی فوری انجام دهد در غیر این صورت شغل رانندگی ناوگان حمل و نقل بار و مسافر نابود می شود.

تین نیوز |

شماری از رانندگان ناوگان سنگین باری و مسافری بین شهری معتقدند وضعیت نامناسب ناوگان حمل و نقل عمومی مسافری و باری،  گرانی بی اندازه خودروها، بی کیفیتی جاده ها و وضعیت نامناسب بیمه تامین اجتماعی موجب فشار اقتصادی فراوان به فعالان این صنف شده است.

به گزارش تین نیوز، یک راننده اتوبوس در این زمینه گفت: شرایط اقتصادی رانندگان آن قدر نامناسب است که  به عنوان یک راننده اتوبوس با سال ها تجربه نه خانه ای دارم و نه وسیله نقلیه و با تورم افسار گسیخته زندگی دست و پنجه نرم می کنم.

گزارش پربازدید امروز را بخوانید:

 

◄ سقوط قیمت کامیون و تریلی در بازار به زیر قیمت کارخانه + جزئیات

 

این شهروند خبرنگار تین نیوز، در ادامه خواستار سخت و زیان آور محسوب شدن شغل رانندگی ناوگان عمومی و کاهش سن بازنشستگی برای رانندگان شد و گفت: رانندگی فقط باید از سن 25 تا 50 سالگی باشد نه بیشتر  و دولت باید در این زمینه اقدامی فوری انجام دهد.

او افزود: در غیر این صورت شغل رانندگی ناوگان حمل و نقل بار و مسافر نابود می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس پاسخ

    هیچ موضوعی به اندازه سختی کاربرای رانندگان ونفله شدن توی این شغل سخت وزیان آوراهمیت ندارد.

  • راننده پاسخ

    ازسال97فقط وعده الکی دادند حداقل هشت سال بیمه72تا80رابه جایی برسانند که نه سیخ بسوزد نه کباب حداقل با راهکاری چند سالی ازهشت سال رابه روشی کارشناسی شده درست نمایند کسی که چند سالی دارد پس کارکرد داشته پس چند ماهی به یک سالی که داشته زیاد شودتا حداقل شش یا هفت سال شود الان نصف یا کمتر هشت سال موجود است بعد هم با25سال سابقه و55سال سن راننده باید بازنشسته شود چونکه دیگر توان ندارد سرما وگرما شبانه روز درجاده های خراب ایران رانند گی نماید ای کاش دولت عدالت ومردمی ومجلس کاری درخور رانند گان بدبخت انجام می دادند

  • دانشمند پاسخ

    واقعا شغل رانندگی سخت و برای بدن و مغز واعصاب زیان آور است

  • ناشناس پاسخ

    سلام خودتان قضاوت کنیدواقعاجزوکارهای سخت وزیان آورنیست پس چیه که تمام رانندهانه کمرنه چشم نه اعصاب دارن یک فکربحال این قشرزحمت کش بکنیدفردادیراست

  • خسرو پاسخ

    واقعا شغل رانندگان واقعا سخت.و طاقت فرسا مباشد باید جزء مشاغل زیان بار محسوب شود با تشکر

  • ناشناس پاسخ

    کوگوش‌شنوا‌اکثررانندگان‌سنگین‌دچارمشکلات‌جسمانی‌حادهستن ودیگه‌توان‌کارکردن‌ندارند

  • ناشناس پاسخ

    سلام
    بعد از ۳۰ سال رانندگی در جادها دولت میخواد ماهیانه ۷ الی ۸ میلیون پرداخت کنه آیا با این مبلغ میشه یک زندگی معمولی داشت چرا هیچکس بفکر این نیست که رانندگان جوانی خود را دور از خانواده بوداند و در سن کهولت احتیاج به آرامش دارند و در این دوران بتونند نیازهای خانواده را تامین و سرشون را بلند نگهدارند

  • احسان پاسخ

    ۳۰ سال دوری از خونه و خانواده توی جاده های کشور. الان جز درد و رنج مریضی چیزی برام نمونده

  • ناشناس پاسخ

    سلام
    این مسئولان بی لیاقت چرا رانندگان باری و عمومی را با بیست سال سابقه بازنشسته نمیشود کار ایتها سخت زیان آور هست

    • ناشناس

      مسئولان دزد و بی لیاقت

  • حمید فرجی پاسخ

    خوده واقیته

  • حاج علی پاسخ

    این اقای محترم کاملا درست فرمایش کرده سن راننده حمل ونقل عمومی نباید از ۵۰ سال بالاتر باشد نظر بیشتر رانندگان ماشین سنگین برون شهری بر این عقیده است
    با تشکر از شما

  • ناشناس پاسخ

    واقعا کار سختیه

  • سمیر‌لیامی پاسخ

    کاری‌پراز‌خطر‌و استرس‌‌غیر از‌ رانندگی‌ هم‌ هست‌ من‌بعداز‌بیست‌ سال‌سابقه‌ رانندگی‌تا‌حالا‌نه‌خانه‌ونه‌ماشین‌دارم‌ هنوز‌ کرایه‌ نشینم

  • مسعودکرمی پاسخ

    سلام‌من‌هم‌راننده‌ام‌۴۵‌سال‌دارم‌ ولی‌متاسفانه‌تمامی‌اجزای‌بدنم‌درد‌میکنه‌ از‌سر‌گوش‌ چشمام‌وکمروکلیه‌هاو‌این‌6بار‌عمل‌میکنم‌‌ اعصابم‌داغون‌حتی‌یک‌روز‌تفریح‌با‌بچه‌ها مو‌ ندارم‌‌ معده‌ درد‌ باید‌ جز‌مشاغل‌ سخت‌ باشه‌خدایش‌‌مسولین‌فکری‌به‌حال‌راننده‌ها‌ بکنن

  • لیامی پاسخ

    درحق‌ما‌رانندگان‌ دولت‌ اجهاف‌کرده‌ ار‌طرفی‌دیگر‌ بار‌بریها‌ حق‌بیمه‌مارا‌بالا‌کشیدن‌ اخر‌ظلم‌هم‌ اندازه‌ای‌دارد

  • Jehanshir پاسخ

    روزبخیر
    بعنوان یک راننده پایه با53سال سن باید بگم یکی ازپسترین شغل رانندگیست چون هیچگونه حمایتی ندارم کارگرچاه روف شغل سخت وزیران اورولی رانندگی نه

  • ناشناس پاسخ

    لعنت خداوند برآنکسی بادکه گفت شغل راننده تفریحی است خداوند خودت وطایفتو نابودکند

  • ناشناس پاسخ

    والله دیگه دولتی نمونده که به داد رانندگان برسد دولت خودش راازدیگران میپرسد

  • یوسف پاسخ

    سلام خسته نباشین. واقعاً چرا این مسولین به فکر رانندگان و جان مسافران نیستن؟! آقای محترمی که اون بالا نشستی بیا شب تا صبح رانندگی کن ببین این راننده ها چی میکشم.

  • ناشناس پاسخ

    والله من خودم راننده کامیون هستم
    ۱۴ ساله الان زانوهایم توان ندارند وازخدا فقط مرگ رامیخواهم کسی هم نیست به فریاد این قشر بدبخت بخت برگشته ها فکری کند

  • قاسم پاسخ

    این ها با خودشان چه فکری می کن برای کارت هوشمند می گن باید دیبلم داشته باشی اگر ما سواد دروست حسابی داشتیم به گور پدرم می خندیدم دنبال شوقل راندگی برم مسولین یکم به خدتون بیاین خیلی افت داره برای شما الان افقانستان از ما بهترن

  • ناشناس پاسخ

    الان چپونی از شوقل راندگی بهتره نه بی اترامی نه گرانی نه جنگ اساب خلاصه از همه لحاظ بهتره

  • ناشناس پاسخ

    خودریس جمهوربیادمسافریک راننده ۵۸ساله بشه تاقم ببینم جرات داره

  • مصطفی پاسخ

    باسلام به همه رانندگان زحمت کش من به خاطر فشار کار و غذاهای خراب جاده و استرس کار دوچار ناراحتی قلبی شودم سه تا از رگ قلبم بسته شوده رفتم بیمارستان قلب تهران هشت روز بستری شودم تا روز عمل گفتند بیمه تکمیلی نداری یعنی بسته شوده هرجای زنگ زدم جواب درستی ندادند بیمارستان گفت یا سی میلیون بریز ر نریری عمل نمکنند من هم به خاطر پول و بسته شودن بیمه خودم را از بیمارستان مرخص گردم و سه میلیون هفتصو گرفتن تا مرخص کردن امدم خونه حالا اگر برای من ادتفاقی بیفته گی جوابگو هست معمولا هیچ کس جون رانند بی حمایت است

  • ناشناس پاسخ

    باسلام بنده راننده باری ام ۵۲سالم به الله قسم وجودم نمی‌کشه نه خونه دارم فقط یه ماشین کهنه دارم خسته شدم بابدبختی زنده مانی میکنم تواین دنیای پشت میزنشینی یه شیرپاک خورده ای پیدا میشه به دردقشربدبختانم برسه

  • سه شنبه .7شهریور پاسخ

    سلام .واقعا در حق رانندگان ظلم میشه این قشر زحمت کش .برای کارمندان دولت خوبه .چند ساعت میرم سر کار زیر اسپیلت کیف میکن هنوز ناراحت هم هستن .ولی رانندگان بی چاره .هفته ها ماه ها از خونه زندگی خودشون دور هستن .

  • مجتبی مراقی پاسخ

    بخدا قسم کار رانندگی مانند کار معدنچی ها سخت است.معدنچی ها فشار فیزیکی دارند.راننده هم فشار فیزیکی هم فشار عصبی و بی خوابی هم دارد.باید سن بازنشستگی راننده ها ۲۰ سال باشد.وگرنه برای خودشان و مردم اطراف خطر دارد.

  • محمد گرجی پاسخ

    این شغل غیر از سختی وبی خوابی واسترس ودایم الخطر بودن برای ما رانندگان زحمتکش چیزی بهمراه ندارد !

  • فرهاد رضایی پاسخ

    شغل رانندگی عوارض زیادی برای بدن داره و بیشتر راننده ها فشار خون و قند خون و کمر درد و زانو درد دارند و از نظر اعصاب هم ضعیف میشن و این به خاطر بی تحرکی و ثابت نشستن و شغل پر خطر و استرس زایی هس .و حقوق بازنشستگان رانندگان کفاف زندگیشون را نمیده و بازم راننده مجبور هس دوباره کار کند .انشالله روزی برسه که قدردان این راننده های عزیز باشند و بیمه و حقوق خوبی و سن بازنشستگیشون اصلاح بشه و تا 50سال بشه .خدا پشت و پناه همه رانندگان عزیز.

  • حسن خیال پاسخ

    برای کسی که این شغل را تجربه کرده ومی داند
    سخت ترین وزیان آور ترین شغل است
    اما چون مسوولین این شغل را تجربه نکرده اند واقعاً درک نمی کنند
    به دریا رفته می داند مصیبت‌های طوفان را وبس.

  • کیخسرو پاسخ

    اگه این شرایط سن بازنشستگی درست نشه به ضرر ولت خودشه همه ازاین شغل فرارمیکنی راننده مگه چقدرحقوق داره ضایعات جمع کنی بهتر، من راننده ام 18میلیون چیه بدمش کرایه خونه آب، گاز، برق، سرویس مدرسه، کمک به مدرسه اجباری، گوشت 500هزاری،میوه گران، پوشاک دیونه شدم

  • علی پاشاگراوند پاسخ

    باسلام وخداقوت به رانندگان محترم
    بنده۵۲سال دارم الان استانه تحملم به پایین ترین حد خود رسیده نمی توانم رانندهای با روحیه سالم در جاده باشم
    تحمل اینهمه مشکلات جامعه .خانواده
    جاده .باربری.بیمه.روندارم
    ازهمه مهمتر مشکلات معیشتی.

  • محمد جعفریان پاسخ

    بعد از چهل سال رانندگی در جاده های کشور و بیست و هشت سال سابقه پرداخت بیمه که دوازده سال آن از دو جا همزمان پرداخت کرده ام ، در سایت تامین اجتماعی مستمری پنج و نیم میلیون تومن مشخص شده.

  • محمد جعفریان پاسخ

    صندوق های بیمه را از زمان احمدی نژاد بیشتر مورد غارت واقع شد و تا حالا بیشترین بدهی دولت به تامین اجتماعی هست. منتظر حمایت دولت بودن رانندگان چقدر سادگی هست. ما را به خیر شما حاجت نیست، فقط شر مرسانید .

  • ناشناس پاسخ

    باسلام سخترین شغل دنیارانندگی است چراسختی کاربه راننده نمی دهنددرحالی که روفته گر جوشکار صافکر برقکار دقیقه ای پول ازملت میگیرند سختی کاردارنند وهرشب خونه خدشان هستند ولی یه راننده با این همه بدبختی ودرد ۲۷ساله راننده بیابونم دیگه هیچ جای بدنم سالم نیست دیسک کمر کم خونی همه جای بدنم داغون مسئولین بی لیاقت تاکی یه راننده باید جون بکنه بعد ازسی سال که دیگه راننده کامیون باید جای قبر شو مشخص کنه نامردافکری به حال این قشر زحمت کشان بی پارتی بکنید راننده خدایی تا۵۰ سالگی بیشتر ظلمه خداازسرتون نگذره ولی خداهم خوابش برده

  • جلال پاسخ

    دولت محترم یه کاری کن واسه همه مردم دیگه جونی ندارن با این شرایط زندگی کنن .بسه دیگه تا کی میخاد ادامه بدین.

  • محمود پاسخ

    واقعا شغل گندیه

  • میر جمال امیری نوتاش پاسخ

    درموردرانندگان ضلم شده وچنددولت عوض شده هیچ چیز عوض نشده ودراخرحقوق ناچیز میدهند که با تورم چهاربرابر فرق دارد لتون رسیدکی شود🤬

  • بهزاد پاسخ

    من راننده تریلی هستم 43 سالمه با 17 سال سابقه کار از بس فشار شغلی زیاده ظاهرم آدم 60 ساله نشون میده وبعد از این همه سال کار سخت نتونستم حتی نیم دونگ ماشین شریک بشم لطفاً مسولین چاره ای بیاندیشن

    • سعید

      حتما برات چاره ای می اندیشن .تو این ۱۷سال چکار کردی مثل بقیه از شوفری ماشین خریدن نشستی مسعولین بگن بیا ماشین

  • علیرضا پاسخ

    با سلام خدمت همگی
    خواهشمندیم رانندگی ماشین سنگین راکه واقعا سخت وزیان اوره راجزء مشاغل سخت قرابدین که حق مارانندگان داره ضایع میشه وواقعا ازین بیشتر توان واعصاب جاده رانداریم

  • سعیدنجفی پاسخ

    سلام خسته نباشی به کل رانندگان زحمتکش رانندگی شغل پر خطر وپر استرس هست بنده هنوز مستاجر هستم باز نشستگی یک راننده زحمت کش اندازه یک آبدارچی اداره‌ جات نیست واقعا برای خودم ورانندگان زحمت کش متاسف هستم

  • جواد پاسخ

    من با ۳۵سال عمر بعد از ۱۲سال رانندگی وارد شغل دیگه ایی شدم چون دولت به این شغل به چشم یه کارگر افغانی نگاه میکند و هیچ احترامی براش قایل نیست

    • ناشناس

      بخدا قسم سالارشهیدان وآزادمردان امام حسین است امام حسین این همه خدمت رسانی ریاحی قبول ندارد راننده کامیون بعداز۲۰سال بدبختی ودربدری دیگه توان رانندگی ندارد سختی کارچرابه این قشر پرازدرد نمیدهید مسئول بی وجدان خوت بشین جلو کامیون یه سفر ازجاده جندق برو مشهد وبرگرد به اندازه سی سالی که رفتی اداره برابری دارد حواله شماها به سیدوسالارشهیدان

  • ناشناس پاسخ

    اینا فکر میکنن شغل رانندگی شغل تغریحیه

  • مائده پاسخ

    خدا خیرتون بده واقعا حرف دل یه راننده رو زدید همسر من ۳۵ سالشه ولی درد های یه آدم ۵۰ ساله رو داره از درد کمر وپا و کتف و استرس و قلب خودش که هیچ ما را عاجز آورده خواهشا مسئولین حمل و نقل لااقل از این لحاظ حق راننده رو ادعا کنن و پیگیر این قضیه باشن ممنون

  • شوفر گمنام پاسخ

    جوانی ما که رفت الان با سن 55 و26 سال سابقه که 5 سال ش را بابری ها و سازمان تامین اجتماعی خوردن حالا هم با ده ها درد بدن از کمر و زانو و چشم و...... باید به جاده زد تا 60 سالگی آیا واقعا چنین رانندگانی با این شرایط بدنی و سن سال خطر آفرین و حادثه ساز نیستن ذره ای شعور و عقل در دولتی ها و مجلسی ها نیست سازمان تامین هم میخاد راننده تا 70 سال بیمه پرداخت کنه واگذراتان به خدا کجاست سختی کار این جماعت مظلوم فقط حرف بی عمل

  • شوفر گمنام پاسخ

    آقایان قالیباف و رئیسی واگذرتان به قران مجید که کلام حق ه سختی کار را زودتر پیگیری و تصویب کنید تعدادی چون بنده با سن 55 سال و سابقه بالای بیست سال دیگه توان نداریم

  • دایی عباس پاسخ

    باسلام بنده راننده اتبوس هستم با 24سال سابقه کار واقعا که بدن جواب نمیدد یه شب بی خوابی برابر با سه روز استراحت دختر دم وقت دارم پسره دانشجو باسیلی صورت سرخ میکنیم هیچ پس اندازی نداریم بازم خدا را شکر که دستمون به زانو خودمان بوده وابرمند زندگی کرده ایم وبا پول خون خودمان نزاشیم ابرمون جایی برد اما اینا میخام بگم این رسم مردونگی وصداقت نیس که این دولت بر سره رانندها دارد درمیارد نع سختی کار نع جای وام نع جای بیمه تکمیلی و.....الی آخر که همه رانندها خبر از مشکلات خود دارند خواهش میکنم یه فکری براسختی رانندهای عمومی این دولت بکند وگرنه چرخ اقتصاد بی چرخ میشد ای مسولین به فکره رانندها باشید سخترین شغل دنیاست باورتان بشد این رانندها دارد ظلم درحقشون میشد از همه لحاظ میری پلیس راه کسی که به عنوان بچه ای خودت هم حساب نمیشد سرت داد میزند وهزاران نمونه ازاینا تورا جان عزیزانتان به فکره رانندها باشید
    باتشکر دایی عباس راننده ناوگان مسافربری

  • دایی عباس پاسخ

    فقط سختی کاره. راننده مهمه باسن50سالگی

  • شاهپورس پاسخ

    اگه مسعولی این مملکت بفکر رانندها بودن مثل قدیما یک راننده هم کارشناس فنی بود هم مکانیک حداقل خودشا از تو بیابان نجات میداد باید شاگر دی میکردی تا ثبتنامت‌ کنن نه حالا بچه از خونه فرار میکنه میره گواهی میگیره میاد بکار کل داستان یه راننده را میبره زیر سوال

  • مهسا پاسخ

    سلام ،همسر منم راننده هست ، با ۵۳ سال سن و۲۰ سال سابقه کار! بیناییش خیلی کم شده و واقعا توان کار کردن نداره !
    هنوز هم نتونسته حتی نصف ماشین شریک بشیم ، کلا هم بیمار هستش
    مستاجر هم هستیم ، لطفا یه کاری کنید واقعا همسرم توان کار کردن نداره

  • حمید پاسخ

    یازده سال روی کامیون بودم الان تاکسی دارم تاکسی ام کهنه شده پول ندارم تعمیرش کنم با ۵۵ سال بازنشسته هم نمی توانم بشم
    الان چه کار کنم در مانده شد ه ام
    چرا کسی به داد ما نمی رسد؟ دیگر توان کار ندارم

  • شبگرد جاده های بلوچستان پاسخ

    اگر کشور یک ماه رئیس جمهور ،وزیران و نمایندگان مجلس را نداشته باشد هیچی نمی شود.ممکن است به نفع مردم هم باشد.ولی اگر راننده ها یک ماه دست از کار بکشند چه اتفاقی در جامعه می افتد.

  • ناشناس پاسخ

    من۴۹سالمه با۱۰ سال سابقه رانندگی پارسال دیسک‌های کمرم پاره شده عمل کردم پلاتین گذاشته‌ام رفتم تامین اجتماعی که از کار افتاده قبول کنه میگه هنوز ۲۰ سال دیگه باید کار کنی این مسوولان فقط دزدان سر گردنه هستن خدا ازشون نگذره

  • رضا طاهری پاسخ

    سلام من چند سال راننده شدم بخدا الان با ماهی ۲۲۰۰دو میلیون دویست بیمه واریز می کنم از کجا بیارم کرایه خونه خرج دوتا بچه خرج ماشین چند سال عروسی کردم با این کار هیچی نمی شم ولی مجبورم چون با این وضع دیگه فرصت شغل عوض کردن ندارم تو رو خدا یکم این کرایه هر و زیاد کنین

  • علی پاسخ

    خواهش میکنیم از مسئولین که حداقل برای یکبار هم شده تو گرمای تابستان با ماشین سنگین گردنه تنگه زاغ بندر و در زمستان گردنه کدوک جاده دماوند را امتحان کنند تا از خطاب این شغل به عنوان مشاغل تفریحی و گردشگری مطمن شوند .خواهش میکنیم زودتر به داد ما قشر ضعیف جامعه بفرمایید

  • اسمان پاسخ

    باسلام خدمت تمام همکاران شب زنده داررانندگی شغل خوبی وحقوقش درامدش پاک وبی غلم غشه ولی متاسفانه جای کارمیکنیم که اصلان نمیفهمنددرکمون نیمکند چی میدونه که تمام مایحتاج شخصی وعمومی وووو رانندهی بیخوابیشو کشیده

  • سلمانی پاسخ

    واقعا کار سختی است هیچکس حمایت نمکنه من خودم تراک میکسر کار میکنم داخل شهر توشلوغی نه ساعت کار داریم صبح که میریم تا هر موقع بتن ریزی تمام بشه هشت شب دیگه بدن سالم نمونده برامون جرات نداریم حرف بزنیم روزهای تعطیل کار کنیم دولت هم حمایت نمکنه فقط طرفدار کارخانه دار پولدار خسته شدیم

  • سعید جاویدی پاسخ

    شغل راننده واقعا سخت باید سختی کار داشته باشن بازنشستگی راننده نباید سی سال باشد خیلی شغل خستگی اور است

  • ناشناس پاسخ

    ما رو تراک میکسر بتن ریزی کار میکنم بیمه که رد میکننه کارخانه کارگری رد میکنه کار سخت دشواری ساعت کاری هم نداره مجوز داخل شهر هم تا ساعت چهار ولی تا شب هم بشه تردد میکنم حمایت نیست

  • راننده بدبخت پاسخ

    باسلام خدمت همه همکاران عزیز که شبانه روز توجاده هستن از جون خودشون میگذرن باحقوقی که فقط جلوی گدایی رومیگیره.۴۱ سال سن دارم ۱۵سال پشت فرمون اتوبوسم .دربدترین شرایط جوی هوا رانندگی کردن چه گرما چه سرما و درعید نوروز واربعین وایامی که زن بچهای ما دوست دارن شوهر کنارشون باشه نیستن تو جاده دارن زحمت میکشن دیگران خوابن رانندگان باید زحمت بکشن واقعا این حقشون نیست ۳۰ سال برن کارکنند بعداز ۳۰ سال رانندگی به حقوق بازنشستگی نمیرسن آقای مدیر کل حمل نقل بیا کناریک راننده بشین چند سرویس برو بعد خودت قضاوت کن ببین تفریحی هست .برای یک ثبت ساعت به یک سرباز تو پلیس راه سلام میکنی حتی حاضر نیست جواب سلام تو بدهد حرف میزنی میگه دفترچه تو میگیرم واقعا درسته

  • علی پاسخ

    باسلام چراسالهاپیش بیمه تامین اجتماعی دفترچه بیمه درمانی بنده وامسالهم راطولانی تمدیدمیکرد وبرابری نقدی از راننده بدبخت دریافت کرده اما الآن من ودیگر همکاران سالها بیمه کم داریم هزارحرف وحدیث،یکی جواب اینست بیمه تان گم شده است چرابا۵۷ سال سن اولین بیمه سال ۱۳۶۲ واریزشده فقط یک ماه موجودمیباشد اما میانه بیمه هایم نیستند لطفا کسی جواب بدهد باچندین مریضی دست به گریبانم نای کار کردن ندارم هنوز بیمه واریز میکنم فکرنکنم بتوانم استفاده نمایم ورثه ندارم پول مفت ماه ها وسالها پرداخت مینمایم.

  • ناشناس پاسخ

    ب قول ی بنده خدای شغل رانندگی توریستی ارهباقیش با خودتون

  • مهدی پاسخ

    با سلام. میخواستم بدونم آيا اين عدالته که بساری از شغل‌های راحت تر وکم استرس تر وکم مسئولیت تر از رانندگی سختی کار دارند اما رانندگی شغل تفریحی حساب می‌شه با این وضعیت جاده‌ها و ماشین‌ها و ناامنی‌ها وآیا اين حقوق که به راننده بازنشسته می‌دهید کفاف زندگی نکبتی رو میده ؟اون که چند تا ماشین داره بازنشسته که می‌شه با اون آدمی که سی وچند سال رانندگی کرده وهمیشه شوفر بوده باید یکسان حقوق بگیره لعنت به این عدالتتون

  • راننده پاسخ

    بنده با ۶۱ سال سن هنوز دارم کار میکنم با ای حقوق ناچیز نمیشه زنده گی را اداره کرد دولت باید فکری به حال ما بکند

  • ناشناس پاسخ

    کار دست کاردان نیست باید بسوزیم و بسازیم

  • ناشناس پاسخ

    با سلام می گویند ردیف بودجه نداریم درصورتی که نمایندگان مجلس می توانند با طرح فوریت بودجه آن را یک مبلغ جزیی از بارنامه ها بردارند واز خود راننده ها تامین نمایند مثل بقیه طرح هایی که درمجلس نما یندگانی که ما انتخاب کردهایم انجام میدهند وسختی کار را برای همیشه تصویب نمایند چون رانندگان سن بالا در جاده ها خطری است برای رانندگان دیگر از جمله مخالفان سختی کار که در تعطیلات درجاده ها تردد می کنند چو ن به علت کهولت سن توانایی کنترل دقیق راندارندو....ا

  • حسین پاسخ

    سلام خسته نباشید اگررییس وروعسا راست میگن یک نفر آشنا تنها بیاید بشند کنار کامیون کهنه قدیمی باهوای 50درجه تا بستان و سرما 20درجه زمستان لاستیک پنچر می شود عوض کنند ببینند سختی کارآست یا نه نشتند پشت میز با سرمی کولرگازی و گرمای شوفاژ رای صادر می کنند اول باید دید بعد آن رای راصادرکرد

  • سعید مقصودی پاسخ

    بادرود به رانندگان زحمت کش من که بعد از چندین سال رانندگی دارای دیسک گردن پیر چشمی دیسک کمر زانو درد هستم که دلمون به بیمه تکمیلی بود که با توجه به اینکه هزینش از بارنامه های خودمون کسر میشد اون هم قطع کردن مسئولین بی لیاقت خسته نباشید

  • راننده کرمانشاهی پاسخ

    خدا ازت نگذره با این فتوا دادنت اگه مردی یه سرویس با من از شهرستان بار سومار یاخسروی یاهرمرز دیگری بیا وسایل خورد وخوراکم برات فراهم میکنم ببینم بازم میگی شغل تفریحی یعنی چه شدشما فامیل راننده ای نداری هی یه سرویس بخاطر امتحان باهاش بری رانندگیم نکنی بگیری توکابین بخوابی ببینی چه دهنی ازت سرویس بشه بجون خودت آقای رئیس جمهور سابق نه اهل دم ودودم نه اهل هیچ برنامه ای پشت ماشین باگوشی حرف زدم حرفم که تمام شده گوشی رو پرت کردم پایین زده رو اسفالت اونوقت فهمیدم بخاطر فشار روحی واقتصادی وهزاران بدبختی دیگه، راننده کو چی از راننده مونده ،چرخ اقتصادی روکول راننده میچرخه ،شمافکر بکنین ۴۸ ساعت هیچ راننده ای فعالیت نداشته باشه بنظرتون چه پیش میاد همین به همین سادگی،،مسابقه(آن چیست که همیشه نیم متربامرگ فاصله داره)☢☢☢☢☢☢

  • حمید پاسخ

    دقیقا راست گفته منم راننده مسافری با۷تابچه بریدم بخدا یک شب خانه نیستم دیگه نفس های اخر راننده گان مانده یک فکری بایدمسولین بردارن

  • ناشناس پاسخ

    جوری فشار آورده که من یکی رفتم سراغ سبزی فروشی کنار رانندگی

  • راننده پاسخ

    من ۵۰ سال سن دارم و حدود ۲۵ سال پشت تریلی نشستم و دوبار عمل قلب باز کردم و هنوزم با چندین بار کمیسیون پزشکی ، باز هم از کارافتاده محسوب نشدم نهایت صحبتی که با من شد این بود که برو شغل‌ت رو عوض کن و یا اگه نمیتونی پشت فرمان بشینی ، خودت بیمه آزاد پرداخت کن تا سن بازنشستگی‌ت برسه! من فقط یک سوال دارم ! آیا این جواب من هست؟ منی که تمام عمرم و زندگیم ، سلامتیم ، جوانیم و خانواده‌م رو بخاطر آوارگی در بیابون از دست دادم؟ خدا ازتون نگذره... جالبه من که نمیتونم پشت فرمان بشینم و دوستان راننده برام بارنامه می‌گیرند که بیمه‌م قطع نشه ولی خودم عذاب وجدان دارم که دارم از حق همکارام استفاده میکنم ... یکی جواب منو بده من باید چه خاکی به سرم بگیرم؟ الانم با ماشین سواری تو شهر کار میکنم ولی واقعا برام مشکله... بخدا این همه ظلم جواب دادن داره...
    در ضمن من حین مراجعه به اداره‌ی بیمه و سندیکاها ، متوجه شدم دوستانی که بعنوان نماینده‌ی ما رانندگان در راس امور هستند و یا عزیزان خودمالک کامیون و کشنده ، راضی به ۲۰ سال شدن شغل رانندگی نیستند ، چون اون موقع گواهینامه‌ی این اشخاص مالک باطل میشه و نمیتونند هر وقت راننده گیرشون نیومد پشت فرمان کامیون و یا اتوبوس خودشون بشینند ، این موضوع از اصلی ترین مشکلات سر راه شرایط سخت کار رانندگی هست که تا بحال کسی بهش توجه نداشته
    در پناه حق باشید همکاران

  • محمدعلی زرندی پاسخ

    باسلام بیست و شش ساله تواین جادهاکارمیکنم اونی که میگه شغل اسونیه فقط یک سرویس بیادببرمش فقط نخوابه کاردیگه باهاش ندارم نه چشم برام مونده نه دست و پای سالم تواین مملکت براهویی ارزش قائل نیستند

  • ناشناس پاسخ

    علی تلخاب هستم راننده بنده سن واقعی من ۶۲ سال است، شناس نارا ۴سال دیر گرفتن، بنده دوسال است، بعلت عمل کمرم قادر به کا ر نیستم، مدت ۲۲سال بیمه واریز کردیم خواهشم می‌کنم ا سن بازش نشتکی را پایین بیا رید درهق مثل افرادکی شناس نامه آنهارا دیر گرفتن، بتوان از بازنشستگی استفاده کنند

  • پیمان پاسخ

    بازنشسته شدن چه فایدهای دارد من خودم راننده تریلی هستم خیلی از دوستان بعد از بازنشسته شدن دوباره دارن باماشین کار میکنن چون با۷ میلییون حقوق بازنشستگی نمیشه زندگی رو اداره کرد۰ماکه جوان هستیم وکار میکنیم نه میتونیم خرج ماشین رو حسابی در بیاریم نه خرج خانه خلاصه همیسه بدهکاریم وشرمنده با یاخدا یاپیغمبر میریم تو جاده

  • رضایی پاسخ

    سلام شغل رانندگی درتمام جهان جز مشاغل سنگین وزیان اور است در ایران هم ایجوری بود اما متاسفانه زمان ریاست جمهوری اقای احمدی نژاد به علت بی خردی دست درکاران ان زمان اینو بر داشتن وبه نفع بیمه تامین اجتماعی کارو پیش بردن خدا به حق محمد ال محمد براشون نسازه

  • صاحب پاسخ

    آقای محمود احمدی!
    شغل رانندگان تفریحی وگردشی نیست،بیخوابی مزمن، استرس بار وجاده های داغون وگرما وسرما ودوری از خانواده ونبود امنیت درجاده ها و... طی هشت ماه سه بار بااسلحه من رو ازجاده انداختنم پایین.... مهره ۴&۵همه رانندکان سنگین زده بیرون،دیسک کمر،چشمان همیشه خسته،تغذیه نامناسب و...
    حتما دایم باید شاهد تصادف ومرگ ومیر ماباشید؟!
    بیست سال بازنشسته مان کنید،شمارا به حسین فاطمه قسمتان میدهیم

  • مصطفی پاسخ

    سلام وخداقوت به مردان جاده.
    کاررانندگی بیابون شده به کارپرزحمت وکم درآمدی که نسل جدیداصلا راغب به واردشدن به ای کار نیستن واین یک زنگ خطربرای حمل ونقل جاده ای است.چندسال دیگه میفهمن که چه ظلمی به راننده هاکردن.به ولله توگرمای خوزستان یه پنچری گرفتن انداز یک ماه ازعمرآدم کم میکنه.باید کسانی که برای حقوق ومزایای راننده تصمیم میگیرن یک سرویس تهران بندربرن بعد تصمیم بگیرن.نه پشت میز بشینن بگن یه خمشو بگیر.لنگش کن.

  • ی .. ع پاسخ

    سلام.اولا هرکی میگه شوفری شغل تفریحی هستش ۱۰۰۰لعنت خدا براو باد دوم اگرعرضه داره برای تفریح کردن با راننده همسفرشود وفقط وفقط بنشیند طرف شاگرد به هیچ کاری هم دست نزند و مردادماه برود بندرعباس اگرتوراه فرارنکرد هرچی گفتی شما گفتی...... سوم دراین دولت کسی نیست به شوفر که کل عمرشو سرمایشو دارای یشو به خاطرچرخش اقتصادو چرخش زندگی وامورات عمومی تمام فعالان اقتصادی اعم از بازاریان کارخانه داران وغیره کذاشته .دلسوزی وارزش اجتماعی وامتیازی قاعل شود..یعنی یک شوفردر ایران بااین جنجالها و مشغله های کاری وذهنی ۳۰ سال شب وروز که حساب کنی میشود ۶۰سال کارکردن بااین کارکع هیچ ارزشی در اجتماع ندارد دیگر جونی وعمری برایش باقی نمیماندو دیگرهیچ..عمررا برفنا داده است .ماباید خودمان به خودمان رحم کنیم ودست به دست هم بدهیم کاری بکنیم .بدبختانه کاری کردن خودمارا از هم جدا کردن و انداختن جون هم بااین فرهنگ غلت شغلی که دایمن باهمدیگه جنگ میکنیم ...این شغل هم سخت است هم ضیان اورولی کسی به داد شوفرها نمیرسد بعداز ۳۰سال زحمت ۸ملیون حقوق میدهند که فقط پول نون وپنیر میشود .یک کارگر شهرداری که بازنشته میشود الان ۱۵میلیون حقوق میگیرد کو انصاف و مروت.خدا خودش نظری برای این قشر زحمت کش شوفری بیاندیشد ذانشالله...

  • مصطفی صدیقی مقدم پاسخ

    وقتی خبر نگاری شامل سخت و زیان آور میشه رانندگی صد در هزار باید شامل سخت و زيان آور بشه.

  • اکبر پاسخ

    با سلام خدمت همه همکارای راننده
    الان با این وضع قبلا بهشت زیر پای مادران بود ولی الان عوض شده با این فشار زندگی و اقتصادی خرابی جاده و ماشین گرانی لوازم بی خوابی استرس بهشت زیر پای پدران
    یا حق

  • راننده پاسخ

    درود بر شما ،، راننده پایه یک جاده‌ای هستم با تایید نظر همکاران گرامی شغل رانندگی انواع امراض را بدنبال دارد، از جمله اعصاب، قند، چربی، همورویید، فشار خون، کمردرد ودیسک، زانو، پروستات، بینایی، شنوایی، پوست، ریه، معده مخصوصا رفلاکس معده، سندروم روده تحریک پذیر و..... حال جای سوال است که آیا مشاغلی که هم اکنون جزو مشاغل سخت میباشد این همه مسائل را دارد که مسولین برای تصویب سختی کار رانندگان محترم چرخه حمل ونقل کم کاری و تعلل دارند جالب اینجاست که در اگهی ها برای به کار گیری راننده پایه یک کارفرما یا صاحب ماشین شرط استخدام را سن زیر ۵۰ و۴۵ اعلام می‌کنند، اگر زمان تمدید کارت سلامت مشکل داشته باشیم تا زمان تایید و صدور کارت نمیتونیم کار کنیم و هیچگونه حقوقی نداریم، بنده با ۵۸ سال سن وسابقه بالای ۲۰ سال مستاجر هستم ماشینم ندارم اهل ورزش هستم ۲بار عمل جراحی انجام دادم و درگیر چند نوع ازامر اضی که ذکر شد هستم حال با این همه مشکل به راننده بالای ۴۵ و۵۰ که ماشین نداره کار نمیدن بماند که سازمان راهداری بزای تمدید کارت هوشمند حداقل ۱۰۵۰۰ کیلومتر پیمایش و۲۴ فقره بارنامه میخاد لطفا به فکر ما راننده هاباشین اگر نیستین در قوانین سخت نگیرین لااقل برای تمدید مجوز فعالیت رانندگان بالای ۵۰ سال سخت نگیرین هر چند بعد از ۵۰ سال تواین شغل ادامه کارسخت و پر خطر برای همه وخود راننده است سپاس

  • راننده پایه یک تریلی پاسخ

    درود وعرض ادب خدمت همه همکاران گرامی ،،، خدمت مسولین محترم عرض شود که اگر اکثر حوادث رانندگی این شغل رابررسی کنید راننده مقصر سابقه کارش بالای ۱۸و۲۰ سال بوده ومقصر اصلی راننده نیست اون مسولینی هستند که با این شرایط کاری سخت مجوز فعالیت به راننده با سابقه بالای ۲۰ سال میدن ،، دراین شغل اگرخود مالک نباشی و بالای ۴۵ و۵۰ داشته باشی کار نمیدن خیلی به ندرت ،،، حالا اگر مشاغل سخت تصویب نمیشه لااقل ۵۰ سال به بالا هر راننده ای خواست باز نشست بشه ونتونست خدمت کنه به اندازه سنواتش حقوق بگیره سپاسگزارم

  • ناشناس پاسخ

    سلام رانندگی شقل سخت هست وبی مزیامن ۵۵سن دارم ۲۸ سال بیمه دیگر توان راه دور ندارم بازنشتگی ۶ملیون کفاف زندگی نمدهد شقل رانندگی نهات ۵۰ سال هست نه۷۰ سال شقل رانندگی سختی کار دارد