◄ جوابیه شرکت ساخت و بهرهبرداری مترو در واکنش به انتشار یک خبر
به گزارش خبرنگار تیننیوز، شرکت ساخت مترو در اینباره، اعلام کرده که، موضوعی که در این شبکه خبری منتشر شده اخذ مصوبه شورای عالی فنی و امور زیربنائی بوده که پیشتر از سوی وزارت راه و شهرسازی به شرکت مترو اعلام نشده بود و برای اولین بار این موضوع پس از 5 سال مطرح شده است.
در ادامه این جوابیه آمده است، شرکت مترو و عوامل پروژه، تمامی هماهنگیها و اقدامات لازم را با ادارات و سازمانهای مختلف مجموعه وزارت راه و شهرسازی به صورت مستمر در زمان اجرای پروژه بهعمل آورده و همه طرحها تائیدیه لازم را داشته و در آینده نیز بر همین اساس اقدامات لازم را پیگیری خواهد کرد.
در بخش دیگری از این جوابیه آمده است، تمامی تقاطعها و احداث راههای دسترسی و حتی احداث کریدور مسیر مترو با تائید و تصویب مجموعه ادارات ذیربط وزارت راه و شهرسازی صورت گرفته است، خط مترو فرودگاه امام خمینی حدفاصل ایستگاه شاهد تا ایستگاه شهرافتاب حدود یک سال قبل به بهرهبرداری رسیدو در ادامه از شهرافتاب تا شهر فرودگاهی به 27 طول کیلومتر اخرین روزهای عملیاتی ساختمانی و نصب و تست تجهیزات را میگذراند.
در جوابیه شرکت بهرهبرداری مترو شهر تهران علاوه بر تائید مندرجات جوابیه شرکت ساخت، آمده است: خدمت رسانی و شایسته، جلب رضایت شهروندان عزیز، احداث خطوط و ایستگاههای جدید با هدف دسترسی آسان و سریع به شبکه مترو جزو دغدغههای مدیریت شهری و اولویتهای خدمتگزاران مردم در شرکت مترو است، در همین راستا و در پاسخ به خبر منتشر شده به اطلاع میرساند.
در ادامه این جوابیه آمده است، تمامی اقدامات لازم به جهت رعایت الزامات همجواری دو سیستم حملونقل مترو و آزاد راه تهران - قم بهعمل آمده و بخشهائی از این الزامات اجرا شده و باقیمانده نیز در دست اقدام است، مطابق مدارک و مستندات موجود مجوز عبور مترو از مجاورت آزاد راه تهران - قم سالها پیش از سوی مقامات عالی وزارت راه و شهرسازی صادر شده و در سالهای شروع عملیات اجرائی پروژه این وزارتخانه اقدام به احداث این خط کردهاند و بعدها تنها دستگاه اجرائی تغییر یافت و مترو تهران، احداث همین طرح را ادامه داد.
شرکت بهرهبرداری مترو در ادامه مینویسد، در خصوص ایمنی قطارهای مترو، این وسایل حملونقل عمومی دارای بالاترین سطح ایمنی و سیستم سیگنالینگ در ناوبری بوده و برای عدم امکان ورود اتومبیلها به حریم ریلی با توجه به اینکه معاونت راهداری و مدیرکل ایمنی وزارت راه در جلسات و مکاتبات مکرر، الزام به استفاده از نیوجرسیهای مفصلی در حاشیه آزادراه حدفاصل دو سیستم حملونقل را کردهاند، این طرح در دستور کار شرکت مترو قرار گرفت و جهت اطمینان از صحت و کیفیت از مشاورین و پیمانکاران مورد تائید آن سازمان استفاده شد که تعداد زیادی از این قطعات تولید و در محل چپو شده و برای عملیات نصب منتظر جانمائی قزعات توسط راهداری است.
در پایان این جوابیه آمده است، سایر اقدامات ایمنی از قبیل نصب تابلوها و ساماندهی تقاطعات و سایر الزامات مد نظر سازمان راهداری و توسعه ایمنی وزارت راه و شهرسازی با توجه به معرفی مشاور و مجری از سوی سازمانهای مربوطه، عقد قرارداد انجام شده و عملیات ساخت و نصب تابلوها و علائم نیز در دست اقدام است، برای عدم امکان ورود افراد و یا احشام به محدوده نیز فنس امنیتی در سراسر مسیر مترو به اجرا گذاشته شده است.