◄ دلیل رشد روز افزون شرکتهایی چون «اسنپ» چیست؟
یک کارشناس حملونقل با تایید دیدگاههایی که معتقدند باید اطلاعات بهروز شبکه حملونقل عمومی شامل خطوط اتوبوس، مترو ایستگاهها و نقشه پیادهراهها، برای استفاده شرکتهای کوچک و بزرگ نرمافزاری و استارتاپی بر روی وب قرار داده شود، گفت: در شرایط فعلی این اطلاعات درونسپاری شده نه برونسپاری و اطلاعاتی به بیرون داده نمیشود.
یک کارشناس حملونقل با تایید دیدگاههایی که معتقدند باید اطلاعات بهروز شبکه حملونقل عمومی شامل خطوط اتوبوس، مترو ایستگاهها و نقشه پیادهراهها، برای استفاده شرکتهای کوچک و بزرگ نرمافزاری و استارتاپی بر روی وب قرار داده شود، گفت: در شرایط فعلی این اطلاعات درونسپاری شده نه برونسپاری و اطلاعاتی به بیرون داده نمیشود.
به گزارش تیننیوز، مهرداد عبدالهی خاطرنشان کرد: معتقدم یکی از عوامل اصلی رشد روز افزون شرکتهایی همچون اسنپ و... در این زمینه، جا ماندن سازمانهای دولتی از رشد نیازهای مردم است.
این کارشناس افزود: نکته دیگر این است که هماکنون، شرکتهایی بدون هیچ مالیات و هزینهای در بخش حملونقل کشور در حال فعالیت هستند که این واسطهگری علاوه بر درآمد سرشار، چنان اطلاعاتی از سفر در اختیار این شرکتها قرار داده است که به راحتی میتوانند کار یک معاونت را در شناسایی رفتار و نیاز مردم انجام دهند.
به گفته او جای تعجب دارد که تاکنون هیچ فشار و تعهدی برای آنان ایجاد نشده که این اطلاعات را در اختیار سازمانهای مربوط قرار دهند.
وی اظهار کرد: در چنین شرایطی شرکتهایی همچون اسنپ و ... پا را فراتر از حملونقل گذاشته، بهطوریکه برای مثال نه تنها برای دریافت اطلاعات سفر مردم، فرمی در مدرسهها پخش نکرده، بلکه به سادگی با اطلاعات خود از سفر مردم، رفتارهای روزانه، ماهانه و حتی سالانه مردم را در اختیار داشته و مطمئناً در ادامه با این اطلاعات کارهای زیادی میتواند انجام دهد.
عبدالهی در مورد فرهنگسازی در بخش حملونقل نیز تاکید کرد: درحال حاضر فقط با اندک گشتوگذاری در شهر مشخص میشود که حتی سادهترین مهم، که عدم عبور از چراغ قرمز است، دیگر رعایت نمیشود و نه تنها فرهنگسازی به فراموشی سپرده شده، بلکه عقبنشینی عجیبی چه در مردم و چه در مسئولان در شهر تهران مشاهده میشود.