بازدید سایت : ۵۶۱۵۹

◄ دو طرح تونلی تهران در مرحله نهایی پروژه برتر تونل‌سازی

دو طرح تونلی تهران به مرحله نهایی رقابت‌های جهانی پروژه برتر تونل سازی راه‌یابی شد.

دو طرح تونلی تهران در مرحله نهایی پروژه برتر تونل‌سازی
تین نیوز

دو طرح احداث «تونل ارتباطی خیابان آرش به بلواراسفندیار و بزرگراه آیت‌اله هاشمی‌رفسنجانی» و «تونل و زیرگذر ضربعلی‌زاده» به مرحله نهایی رقابت‌های جهانی پروژه‌برتر تونل‌سازی سال 2018 راه یافتند.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، پروژه احداث‌تونل آرش- اسفندیار- بزرگراه آیت‌اله‌ هاشمی‌رفسنجانی به همراه تونل و زیرگذر ضربعلی‌زاده، پس از رقابت با 650 پروژه شرکت‌کننده در مسابقه پروژه‌برتر انجمن جهانی تونل‌سازی، به جمع نامزدهای نهایی این مسابقه پیوستند.

نامزدهای نهایی مسابقه امسال، در 9 دسته مختلف انتخاب شدند که بر این اساس پروژه تونل احداث‌تونل آرش- اسفندیار به عنوان یکی از چهار پروژه برگزیده در بخش پروژه‌های فناورانه و پروژه احداث‌تونل و زیرگذر ضربعلی‌زاده به عنوان یکی از چهار پروژه منتخب در قسمت پروژه‌های اجراشده با بودجه کمتر از 50 میلیون یورو شناخته شدند.

به‌این‌ترتیب هم‌زمان با برگزاری مرحله نهایی این مسابقه که روزهای 12 تا 14 آبان ماه سال‌جاری در کشور چین انجام خواهد شد، پروژه احداث‌تونل آرش- اسفندیار باید با پروژه‌هایی از کشورهای هلند، چین و ترکیه رقابت کند. رقبای پروژه احداث‌تونل و زیرگذر ضربعلی‌زاده نیز پروژه‌هایی از کشورهای سوئیس، نیوزلند و سنگاپور هستند.

هیات‌داوران رقابت‌های جهانی انتخاب پروژه‌برتر تونل‌سازی سال 2018، شامل گروهی 17 نفره از کارشناسان و متخصصان مجرب از کشورهای استرالیا، سوئیس، روسیه، برزیل، دانمارک، آمریکا، بریتانیا، کانادا، چین و غیره بوده و انتخاب دو پروژه تونلی از شهرتهران در جمع فینالیست‌های نهایی نشانگر توفیق متخصصان و مهندسان صنعت تونل‌سازی کشور در بومی‌سازی دانش احداث‌تونل‌های شهری و همچنین توان مدیریتی در اجرای پروژه‌های خاص فنی است، امری که بدون شک مایه افتخار و مباهات جامعه مهندسی کشور است.

در رقابت‌های سال گذشته، پروژه احداث خط‌شش‌ مترو شهر تهران توانسته بود به فهرست چهار پروژه منتخب راه یابد.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.