بازدید سایت : ۳۴۳۶۵

بهره‌برداری از پروژه بزرگراه تبریز‌ سهند تا ۱.۵ سال دیگر / اجرای پروژه‌ها از طریق مناقصه

بهره‌برداری از پروژه بزرگراه تبریز‌ سهند تا ۱.۵ سال دیگر / اجرای پروژه‌ها از طریق مناقصه

تین نیوز | اجرای پروژه‌ها فقط از طریق مناقصه و مزایده، بهره‌برداری از پروژه بزرگراه تبریز - سهند و اجرای طرح مسیر ویژه دوچرخه‌سواری از خاقانی تا چهارراه بهشتی از مواردی بود که شهردار تبریز امروز در صحن علنی شورای شهر مطرح کرد.
 
به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، صادق نجفی در صحن علنی شورای اسلامی شهر تبریز، با اشاره به آخرین وضعیت بزرگراه تبریز به سهند اظهار کرد: دو پیمانکار بزرگ برای این پروژه مهم به کار گرفته شده و هم اکنون عملیات اجرایی پروژه، با جدیت در حال پیگیری است و طبق زمان‌بندی مشخص شده، پروژه تا یک سال ‌و ‌نیم آینده و حتی شاید زودتر به بهره‌برداری برسد.
 
اجرای پروژه‌ها فقط از طریق مناقصه و مزایده
شهردار تبریز با بیان اینکه تمام پروژه‌های شهرداری از طریق مزایده و مناقصه واگذار می‌شود، اظهار داشت: این رویکرد را برای اجرای قدرتمند برنامه‌ها و پروژه‌ها ضروری است و تمام تلاش‌مان این است که با تقویت نظارت در هر یک از مناطق شهرداری، پروژه‌ها را از طریق مسیر شفاف و قانونی اجرا کنیم.
 
نجفی اضافه کرد: در صورتیکه ضرورتی به اجرای پروژه خاصی احساس شود، سعی می‌کنیم از طریق ظرفیت‌های قانونی، از قبیل سازمان همیاری شهرداری، سازمان عمران و شرکت خانه‌سازی اقدام کنیم. 
 
وی در ادامه با اشاره به موارد مطرح در خصوص مسیر ویژه دوچرخه‌سواری گفت: طبق مصوبه شورای اسلامی شهر، شهرداری موظف است پنج درصد سیستم حمل و نقل شهری را به «حمل و نقل پاک» اختصاص دهد و  ایجاد مسیر ویژه دوچرخه سواری نیز برای اجرای همین مصوبه، مدنظر شهرداری قرار گرفته است.
 
نجفی افزود: مسیر آزمایشی ویژه دوچرخه‌سواری در روزهای آتی، در حدفاصل خاقانی تا چهار راه شهید بهشتی اجرا می‌شود و طی اطلاع‌رسانی گسترده، از شهروندان درخواست خواهد شد تا نظرات و پیشنهادهای خود را در مورد جوانب مختلف طرح، ارائه دهند.
 
خیابان فقط متعلق به اصناف نیست
وی با تاکید بر اینکه در خصوص مسیر ویژه دوچرخه‌سواری، شهرداری خود را ملزم به اجرای نظرات شهروندان می‌داند، خاطرنشان کرد: اجازه بدهیم شهروندان در این مورد تعیین کننده باشند چرا که خیابان، تنها متعلق به عده محدودی از اصناف نیست، بلکه متعلق به همه شهروندان است.
 
شهردار تبریز با تاکید بر لزوم اتخاذ تمهیدات ویژه در مورد دفع آب‌های سطحی، به سیلاب هفته گذشته و تلاش مجدانه نیروهای خدمات شهری اشاره کرد و گفت: شهر تبریز تنها دارای 50 کیلومتر مسیر فاضلاب است که این طول، برای مسیرهای رو به توسعه این کلانشهر، به هیچ وجه کافی نیست. با این حال، برای توسعه و اصلاح مسیرهای فاضلابی و رسیدن به سیستم منسجم دفع آب‌های سطحی، بودجه لازم تخصیص داده شده است.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.