بازدید سایت : ۴۵۷۲۲

شورایاری تعطیل نمی‌شود

جلسه مشترک اعضای منتخب شورای پنجم پایتخت در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی و مدیران ستاد هماهنگی شورایاری‌ها با حضور نایب‌رئیس شورای چهارم شهر تهران و رئیس ستاد هماهنگی شورایاری‌ها و به‌منظور آشنایی اعضای جدید شورا با نهاد مردمی شورایاری برگزار شد.

 شورایاری تعطیل نمی‌شود
تین نیوز
جلسه مشترک اعضای منتخب شورای پنجم پایتخت در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی و مدیران ستاد هماهنگی شورایاری‌ها با حضور نایب‌رئیس شورای چهارم شهر تهران و رئیس ستاد هماهنگی شورایاری‌ها و به‌منظور آشنایی اعضای جدید شورا با نهاد مردمی شورایاری برگزار شد.

 در این جلسه که محمدجوادحق‌شناس، حسین خلیل‌آبادی، الهام فخاری و حجت نظری از منتخبین شورای شهر پنجم در کمیسیون فرهنگی اجتماعی و مرتضی طلایی، رئیس ستاد هماهنگی شورایاری‌ها و جمعی از مدیران این ستاد حضور داشتند، اعضای جدید با نهاد شورایاری، وظایف و کارکردهای این نهاد آشنا شدند.

در ابتدای جلسه مرتضی طلایی پس از خوشامدگویی به مهمان‌ها از آنها درخواست کرد تا پیش از شروع به‌کار رسمی شورای پنجم، جلسه‌ای میان اعضای ستاد شورایاری ‌و تمام اعضای شورای پنجم برگزار شود.

طلایی گفت: «هر 21عضو شورای پنجم بایستی شورایاری‌ها را اداره کنند و بهتر این است که از آغاز به‌کار شورای پنجم آشنایی جامع و کاملی با این نهادهای اجتماعی، مأموریت آنها و فضای موجود داشته باشند تا هنگام ایفای نقش نمایندگی بتوانند موفق‌تر عمل کنند و بدانند شورایاران چه وظایفی بر عهده دارند و تا به امروز کدام‌ چالش‌ها را از میان برداشته‌اند.»

وی در ادامه به برگزار نشدن انتخابات هیأت رئیسه شورایاری اشاره کرد و گفت: «هر سال انتخابات هیأت رئیسه شورایاری‌ها در تیرماه برگزار می‌شد و نتایج تا مرداد‌‌ماه به تصویب می‌رسید اما امسال به‌دلیل تغییر شهردار و اعضای شورای شهر این انتخابات برگزار نشد.

هر چند برگزار نشدن انتخابات این شایعه را به‌وجود آورد که ممکن است شورایاران از صحنه مشارکت و فعالیت حذف شوند اما اطمینان دارم اعضای شورای پنجم آمادگی کامل برای صیانت و حفظ این سرمایه اجتماعی یعنی شورایاران را دارند و شورایاری تعطیل نخواهد شد.»

وی با اشاره به حمایت چهارساله از شورایاری‌ها ادامه داد: 4سال به‌طور مستقل پشت شورایاری‌ها ایستادیم و برای قانونی‌شدن این نهاد مردمی خون‌دل خوردیم برای همین از شما منتخبان شورای پنجم درخواست می‌کنم امید را در این نهاد ماندگار کنید و با حمایت از شورایاران تلاش گروه‌های پیشین را به سرانجام برسانید.»

وی تصریح کرد: شورایاری‌ها نباید به‌عنوان یک مجموعه اداری و رسمی دیده شوند. بلکه شورایاری‌ها نهادهای اجتماعی به وسعت شهر تهران هستند و وقتی از شورایاری‌ها صحبت می‌کنیم در حقیقت از هویت، جغرافیای تهران و از تمام اقوام و قومیت‌های تهران سخن می‌گوییم.

پس از این خلیل‌آبادی، منتخب شورای پنجم از تبصره‌ها و قوانینی که پیش روی شورایاران است سخن گفت. به امید اینکه این مشکلات توسط اعضای شورای پنجم از میان برداشته شود. وی گفت: «اگر می‌خواهیم در شهر تهران به یک نقطه امید و ابتکار برسیم، باید شورایاری‌ها را تقویت کنیم و تقویت شورایاری‌ها با رفع مشکلات حقوقی آنها انجام خواهد شد.»

فخاری دیگر منتخب شورای پنجم در ادامه صحبت‌های خلیل‌آبادی گفت: «باید مشارکت جوان‌ها را در شورایاری و سرای محله‌ها بالا ببریم تا خطر کارمندپروری از میان برداشته شود. هرچند رسیدن به این موضوع بسیار دشوار است.» در پایان جلسه نیز محمدجواد حق‌شناس از شورایاری به‌عنوان اتفاق خوب شهر تهران نام برد. به گفته وی، 354محله در تهران می‌توانند هسته‌های اصلی فعالیت‌های اجتماعی باشند.

 

منبع: سايت خبری همشهری آنلاین
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.