بازدید سایت : ۴۴۹۷۹

◄ محسن هاشمی: به دنبال نصب سیستم هشدار زلزله هستیم

محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران با اشاره به میزان خسارت زلزله در تهران گفت: زمین‌لرزه تهران می‌تواند یک تا ۲ میلیون کشته و مصدوم داشته باشد.

 محسن هاشمی: به دنبال نصب سیستم هشدار زلزله هستیم
تین نیوز

محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران با اشاره به میزان خسارت زلزله در تهران گفت: زمین‌لرزه تهران می‌تواند یک تا ۲ میلیون کشته و مصدوم داشته باشد.

 به گزارش تین‌نیوز، رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه در صورت وقوع زلزله در تهران در جنوب تهران می‌تواند باعث ریزش ساختمان‌ها می‌شود گفت: در طول سال‌های گذشته در بافت فرسوده سرمایه‌گذاری نکرده‌ایم، که وسعت این بافت به ۳۶ هزار هکتار می‌رسد.

وی بابیان اینکه بیش از ۵ میلیون نفر در پایتخت زندگی می‌کنند اظهار کرد: در تهران علاوه بر بافت فرسوده بافت ناپایدار هم داریم که ساختمان‌های دولتی بیمارستان‌ها و مدارس ازاین‌دست به شمار می‌روند.

 رئیس شورای شهر تهران با اشاره به زلزله بم گفت: در شهر بم که کمتر از ۱۵۰ هزار نفر جمعیت داشته ۴۰ هزار نفر کشته و ۷۰ هزار نفر هم زخمی شدند.

وی افزود: گفته بودم زلزله تهران می‌تواند یک تا دو میلیون مصدوم داشته باشد نه اینکه این تعداد انسان کشته می‌شوند. با زلزله بالای ۷ ریشتر در تهران، سیستم آب‌رسانی شهر آسیب می‌بیند و می‌تواند حالت سیل گونه به خود بگیرد.

 هاشمی ادامه داد: بر اساس برنامه پیش‌بینی‌شده، قرار است سیستم آب‌رسانی تهران برای زلزله آماده شود. به دنبال نصب سیستم صوتی اعلام زلزله در تهران هستیم که ۱۰ ثانیه قبل از حادثه، مردم را آگاه می‌کند.

 هاشمی رفسنجانی با تأکید بر اینکه تهران آمادگی مبارزه وامداد و نجات برای زلزله بزرگ را ندارد گفت: در سال ۸۹ تمام تکالیف دستگاه‌های مرتبط با زلزله روشن شد تا ما در صورت وقوع آن خسارات بالایی نبینیم.

 هاشمی رفسنجانی بابیان اینکه الآن در دنیا می‌توانند ۱۰ ثانیه قبل از وقوع زلزله آن را گزارش دهند اظهار کرد: قرار بود در محلات تهران بوق‌هایی نصب شود که هرگاه گسل‌های زلزله فعال شدند قبل از وقوع زلزله ۱۰ ثانیه جلوتر خبر دهد.

وی تصریح کرد: اگر ما این سیستم را فعال کنیم در آن صورت هنگام وقوع زلزله تعداد کشته‌ها تا یک‌چهارم کاهش می‌یابد.

 رئیس شورای شهر تهران بابیان اینکه در صورت وقوع زلزله ۷ ریشتری در تهران، سیل شهر را فرامی‌گیرد گفت: وقتی‌که شبکه آب تهران شکسته شود آب بسیار زیادی از پشت سدها وارد خیابان‌ها می‌شود.

 وی با تأکید بر اینکه باید برای مقابله با زلزله آمادگی داشته باشیم گفت: هلال‌احمر باید برای اسکان یک‌میلیون نفر آماده باشد و شهرداری هم باید آمادگی لازم به‌منظور آواربرداری و خاک‌برداری ساختمان‌های تخریب‌شده را داشته باشد.

 رئیس شورای شهر تهران بابیان اینکه پس از وقوع زلزله تهران ستاد بحران تشکیل جلسه داد و همه دست‌اندرکاران حضور یافتند اظهار کرد: امکاناتی که در تهران برای مقابله با زلزله تأمین‌شده مناسب جمعیتی کمتر از ۳۰۰ هزار نفر است.

 در گفتگویی با مرتضی سلیمی رییس امداد و نجات هلال احمر گفت: ۹۷ نفر در زلزله تهران و البرز مجروح و یک تن کشته شد. در پی وقوع این زلزله ۵۰ نفر در البرز، ۳۴نفر در تهران، ۱۲ نفر در ساوه و یک نفر نیز در قزوین مصدوم شدند، همچنین یک خانم باردار نیز به دلیل ترس ناشی از زلزله در استان البرز جان خود را از دست داد.

 

 

 

منبع: سايت خبری باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.