بازدید سایت : ۳۵۰۴۷
محسن هاشمی:

◄ فقط 2/2 میلیون از مردم تهران از مترو استفاده می‌کنند

آلودگی هوای تهران به‌وسیله حمل‌ونقل عمومی قابل‌حل است.

فقط 2/2 میلیون از مردم تهران از مترو استفاده می‌کنند
تین نیوز

آلودگی هوای تهران به‌وسیله حمل‌ونقل عمومی قابل‌حل است.

محسن هاشمی، رئیس شورای‌شهر تهران بابیان این مطلب گفت: توسعه حمل‌ونقل عمومی مستلزم این است که سوخت‌های فسیلی را کنار بگذاریم.

به‌گزارش تین‌نیوز به نقل از مهر، هاشمی در نشست هم‌اندیشی مشترک اعضای شورای شهر تهران و شهردار تهران با حضور اعضای هیئت‌علمی کنفرانس بین‌المللی ترافیک، با اشاره به ظرفیت بیش از هفت‌میلیون‌نفری مترو تهران گفت: تنها ۲.۲ میلیون نفر از مترو تهران استفاده می‌کنند.

او با بیان این‌که باید هر طور شده و از هر منابعی که لازم است پول فراهم کنیم تا مترو را به شکل مناسب تجهیز ‌و استفاده از آن را افزایش دهیم، گفت: دو میلیارد یورو برای تهیه واگن‌ مترو پیش‌بینی‌شده اما مشخص نیست چرا این موضوع از ریاست جمهوری پیگیری نمی‌شود.

رئیس شورای‌شهر تهران اتوبوس‌رانی را مکمل مترو دانست و عنوان کرد: باید با مترو تا جابه‌جایی هفت‌میلیون سفر در روز برسیم. باید اتوبوس را به مترو عمود کنیم و مسافران را به مترو برسانیم. اتوبوس‌ها نیز اصلاً نباید گازی و بنزینی باشند و باید از اتوبوس‌های برقی استفاده کنیم. باید روی ۹هزار اتوبوس باتری‌دار، ۲۰۰هزار تاکسی باتری‌دار و دوهزار واگن مترو برنامه‌ریزی کنیم.

هاشمی گفت: ایستگاه‌های مترو باوجود سه‌هزار متر تجاری در اطرافشان به‌راحتی ساخته می‌شود و ساخت ایستگاه‌های مترو توسط بخش‌خصوصی انجام می‌شود.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.