◄ مجوز 15درصد افزایش قیمت مجوز طرحترافیک
لایحه بودجه شهرداری تهران در یک مهلت یکماهه در کمیسیونهای شورا بررسی میشود. محسن هاشمی، رئیس شورایشهر تهران با اعلام این خبر گفت: تا پانزدهم بهمن فرصت داریم تا عوارض سال ۹۸ را جهت تردد در محدودههای طرحترافیک تصویب کنیم و مقرر شد جلسه امروز تا ساعت ۵ بعدازظهر ادامه داشته باشد تا کلیه دستورات نسبت به عوارض سال ۹۸ به پایان برسد.

لایحه بودجه شهرداری تهران در یک مهلت یکماهه در کمیسیونهای شورا بررسی میشود. محسن هاشمی، رئیس شورایشهر تهران با اعلام این خبر گفت: تا پانزدهم بهمن فرصت داریم تا عوارض سال ۹۸ را جهت تردد در محدودههای طرحترافیک تصویب کنیم و مقرر شد جلسه امروز تا ساعت ۵ بعدازظهر ادامه داشته باشد تا کلیه دستورات نسبت به عوارض سال ۹۸ به پایان برسد.
بهگزارش خبرنگار ایلنا، هاشمی در پایان جلسه شورایشهر تهران در جمع خبرنگاران تصریح کرد: اولین موضوعی که امروز موردبررسی قرار گرفت بودجه سال ۹۸ شهرداری بود که توسط شهردار تهران ارائه شد و بهزودی در یک فرصت یکماهه در کمیسیونها موردبررسی قرار خواهد گرفت و موضوع بعدی عوارض تردد در محدودههای ممنوعه شهر تهران بود که نام آن به لایحه کاهش آلودگی هوا تغییر پیدا کرد و جزئیات آن با هماهنگی کمیسیون حملونقل، برنامهوبودجه و معاونت حملونقل و ترافیک شهرداری تهران به تصویب رسید.
رئیس شورایشهر تهران در ادامه به موضوع ارزشافزوده در طرحهای توسعه شهری اشاره کرد و گفت: این موضوع به اتمام نرسید و تنها یک ماده از ۵ ماده آن به تصویب رسید و بعدازظهر امروز باقی موارد موردبررسی قرار میگیرد.
او همچنین به موضوع هزینه طرحترافیک در سال ۹۸ اشاره کرد و افزود: این هزینه نسبت به سال ۹۷ مجوز ندارد تا بیش از ۱۵ درصد افزایش یابد.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران درخصوص عدم تناسب وضع عوارض در محدوده طرحترافیک و توسعه حملونقل عمومی در تهران نیز گفت: شهر تهران نسبت به سایر شهرهای بزرگ امکانات خوبی را در مرکز شهر فراهم کرده است و تمام خطوطی که در مرکز شهر و محدوده طرحترافیک قرار دارد خطوط مترو و بیآرتی از آن عبور میکند.
رئیس شورایشهر تهران بابیان اینکه ۴۶ ایستگاه مترو و ۶۰ کیلومتر از خطوط بیآرتی در محدوده ممنوعه تردد خودروها قرار دارد، گفت: توسعه حملونقل در مرکز شهر در مقایسه با پاریس و لندن در وضعیت بهتری قرار دارد.
وی بابیان اینکه درصورتیکه هزینه سوخت در تهران همانند شهرهایی همچون پاریس و لندن واقعی نیست، اظهارکرد: در اینصورت مردم کمتر از وسایل نقلیه شخصی استفاده کرده و به حملونقل عمومی روی میآوردند.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: ما معتقدیم تعداد واگنها باید افزایش یابد و در این خصوص درخواستهای جدی را داشتیم.
هاشمی در پایان درخصوص کاهش میزان تخفیف تردد خبرنگاران در محدوده طرحترافیک از ۹۰ به ۷۰ درصد نیز گفت: من اطلاع ندارم که چنین چیزی تصویبشده است و این موضوع جای کار دارد.