لزوم تخصیص نقدینگی به کسری اعتبارات بلیت مترو و اتوبوس
عضو شورای شهر تهران، بر لزوم تخصیص نقدینگی برای کسری ردیفهای اعتباری بلیت مترو و اتوبوس به منظور رفع کسری هزینههای جاری شرکتهای بهره برداری مترو و شرکت واحد اتوبوسرانی تاکید کرد.
عضو شورای شهر تهران، بر لزوم تخصیص نقدینگی برای کسری ردیفهای اعتباری بلیت مترو و اتوبوس به منظور رفع کسری هزینههای جاری شرکتهای بهره برداری مترو و شرکت واحد اتوبوسرانی تاکید کرد.
به گزارش تین نیوز به نقل از خبرنگار مهر، محمد علیخانی در جریان دویست و هفتاد و سومین جلسه شورا و در دو تذکر خطاب به شهردار تهران گفت: با توجه به پیگیریهای متعدد کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران برای کاهش تبعات ناشی از شیوع ویروس کرونا بر وضعیت بحرانی سیستم حمل و نقل همگانی شهر تهران و مکاتبات متعدد این کمیسیون با معاونت برنامه ریزی و توسعه شهری مبنی بر لزوم ارائه اصلاحیه بودجه سال ۱۳۹۹ برای ردیفهای اعتباری تحت عنوان «مابه التفاوت قیمت بلیت مترو» به مبلغ حداقل ۲,۲۰۰ میلیارد ریال و «مابه التفاوت قیمت بلیت اتوبوس» به مبلغ حداقل ۱,۲۰۰ میلیارد ریال برای رفع کسری هزینههای جاری شرکتهای بهره برداری مترو و شرکت واحد اتوبوسرانی که منجر به مشکلات جدی در وضعیت اداره امور مربوطه و عدم پاسخگویی به مطالبات قانونی رانندگان شرکت واحد اتوبوسرانی شده است.
وی ادامه داد: لذا به شهردار محترم تهران تذکر میدهم که نسبت به تخصیص نقدینگی فوری به این دو ردیف اعتباری اقدام عاجل صورت دهد و همچنین در اسرع وقت نسبت به ارائه اصلاحیه بودجه سال ۱۳۹۹ با توجه به اختیارات متعددی که شورای اسلامی شهر تهران در قالب مصوبه بستههای محرک در شرایط سخت اقتصادی و نیز در شرایط بحرانی ناشی از گسترش ویروس کرونا به شهرداری تهران برای اتخاذ تدابیر موثر و اجرایی در شرایط بحرانی حاضر داده است، اقدام نماید.
علیخانی همچنین در تذکری دیگری در خصوص لزوم تعیین وضعیت پروژه احداث پایانه شرق و ادامه این عملیات اجرایی آن گفت: با عنایت به مفاد بند ۸ ماده ۸۰ قانون شوراها (مصوب ۱/۳/۷۵ مجلس شورای اسلامی و اصلاحات بعدی)، به شهردار محترم تهران تذکر میدهم که باوجود برگزاری جلسات متعدد در خصوص رفع مشکلات و ادامه عملیات اجرایی پروژه پایانه جدید شرق تهران تاکنون نه تنها هیچ گونه اتفاق جدیدی رخ نداده بلکه حتی در تخصیص اعتبار لازم برای اتمام و بهره برداری از فاز اول این پروژه تا پایان دوره پنجم مدیریت شهری نیز اقدام موثری به چشم نمیخورد.
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا افزود: متاسفانه هنوز در میان مدیران ارشد شهرداری در مورد ادامه دادن یا رها کردن پروژه اختلاف نظر وجود دارد. لذا با توجه به ضرورت بهره برداری مناسب از این پروژه که باعث رشد و بالا رفتن استانداردهای شهری در شرق تهران میشود، به شهردار تهران تذکر میدهم که به فوریت نسبت به هماهنگی مجموعه تحت مدیریت خود در جهت تعیین وضعیت نهایی پروژه و ادامه عملیات اجرایی پایانه جدید شرق اقدام نماید.